×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت صمت طی چندماه گذشته برخلاف وزیر صمت، اظهارنظرهای متفاوتی در قبال بورس کالا داشته است.
کیوسک خبر ـ امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت طی چندماه گذشته برخلاف وزیر صمت، اظهارنظرهای متفاوتی در قبال بورس کالا داشته است؛ او که ۲۲ تیرماه، تصویب طرح عرضه خودرو در بورس را به پیشنهاد وزیر صمت نسبت داد، امروز در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر اعلام کرد که این وزارتخانه مخالف عرضه خودرو در بورس کالاست! جالب آنکه وزیر صمت همواره در این مدت از بورس کالا دفاع تمام قدی داشته است.

سخنگوی وزارت صمت امروز در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر اعلام کرد که این وزارتخانه مخالف عرضه خودرو در بورس کالاست! او در شرایطی اعلام کرد که عرضه خودرو در بورس کالا حاصلی برای تولیدکننده و مصرف کننده نداشته است که روز به روز بر تعداد درخواست خودروسازان برای پذیرش محصولاتشان در بورس کالا افزوده می شود.

نکته مهم ماجرا نیز به توییت و مصاحبه های قالیباف پس از تصویب طرح عرضه خودرو در بورس کالا برمی گردد، جایی که سخنگوی وزیر صمت، تصویب این طرح را به پیشنهاد و اصرار وزیر صمت نسبت داد اما امروز به راحتی تغییر موضع داده و از مخالفت وزارت صمت با عرضه خودرو خبر می دهد.

قالیباف گفت که عرضه خودرو در بورس کالا نه تنها به سود مصرف کننده نیست بلکه به زیان تولیدکننده نیز تمام می شود! موضوعی که نگاهی به قیمت خودروهای کشف شده در بورس آنرا نقض می کند.

طبق آمار، عمده خودروهای عرضه شده در بورس با قیمتی بین نرخ های دستوری کارخانه و قیمت بازار به فروش رفته که به وضوح سود همزمان تولیدکننده (فروش با سود بیشتر) و مصرف کننده (خرید با قیمت پایین تر) را نشان می دهد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت هم در ماه های اخیر مدام از عملکرد بورس کالا دفاع کرده و حتی عمده دفاعیات وزیر در تاریخ ۱۰ آبان در جلسه استیضاح خود در مجلس از جنس ایجاد تعادل و شفافیت در بازار کالاها به مدد سازوکار بورس کالا بود.

وزیر صمت در جلسه دفاعیات خود گفت: امروز یکی از افتخارات ما، شفافیت است چراکه عرضه فولاد در بورس کالا به نسبت گذشته ۴۲ درصد، سنگ آهن ۴۰۰ درصد و آهن اسفنجی ۸۰۰ درصد افزایش داشته است که این آمار یعنی افزایش شفافیت در اقتصاد ایران.

فاطمی امین تاکید کرد: همه شما نمایندگان مجلس اذعان دارید که بورس کالا، شفاف ترین سازوکار برای معاملات است و وزارت صمت از ابتدای فعالیت دولت تلاش کرد تا تمام معاملات زنجیره فولاد را راهی بورس کالا کند که ماحصل آن، تعادل و حتی کاهش قیمت ها به نسبت سال گذشته است.

او افزود: امروز ورق فولاد به عنوان محصول مهم زنجیره، ارزان تر از پارسال است و میلگرد نیز معادل سال قبل معامله می شود که این دستاوردها به دلیل ایجاد شفافیت است.

همچنین وزیر صمت روز گذشته بار دیگر با تاکید بر سازوکار شفاف بورس کالا، بر عرضه خودروهای وارداتی در این بورس تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.