×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
طرح اسامی ۹ تن برای نخست وزیری عراق در نشست احزاب شیعه و توافق اولیه بر سر العبادی و العیدانی

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از المعلومه، یک منبع نزدیک به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، اعلام کرد در جریان جلسه شب گذشته (دوشنبه) چهارچوب هماهنگی در منزل حیدر العبادی، رئیس ائتلاف نصر عراق، شرکت‌کنندگان در این جلسه نام بیش از ۹ تن را مطرح کردند.
براساس گفته‌های این منبع، از میان نام‌های ارائه شده، در انتهای جلسه، شرکت کنندگان در توافقی اولیه ۲ تن را برای رقابت بر پست نخست وزیری انتخاب کردند.
این منبع گفت: حیدر العبادی، رئیس ائتلاف نصر که در سال ۲۰۱۴ ریاست دولت را بر عهده داشت، به همراه اسعد العیدانی، استاندار فعلی بصره دو نامزد اصلی برای تصدی پست نخست وزیری عراق هستند.
وی افزود: این چارچوب جلسات متوالی برای تصمیم گیری در مورد انتخاب نخست وزیر و اعلام آن به رسانه‌ها در روزهای آینده برگزار می‌کند.
این منبع تاکید کرد:چهارچوب هماهنگی شیعیان ممکن است به سمت برگزاری انتخابات داخلی جهت انتخاب این دو شخصیت برود.
این منبع همچنین با اشاره به اینکه حزب الدعوه با همه جناح‌هایش از العبادی در کاندیداتوری او حمایت می‌کند، تأکید کرد که مقام معاون اول پارلمان عراق منحصراً سهم ائتلاف فتح خواهد بود.
پیشتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای از عزلت سیاسی خود و نمایندگان تابع جریان صدر خبر داد و اعلام کرد که نمی‌خواهد مانع شکل‌گیری دولت در عراق گردد لذا از نمایندگان جریان صدر خواست که استعفاهایشان را تقدیم محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق کنند.
در همن راستا یکشنبه گذشته الحلبوسی دستورات مربوط به استعفای نمایندگان فراکسیون صدر از پارلمان را امضا کرد.
با قطعی شدن استعفای نمایندگان جریان صدر، پارلمان عراق پنجشنبه ۲۳ ژوئن جلسه فوق العاده‌ای را برای جایگزین کردن نمایندگان جدید به جای نمایندگان فراکسیون صدر برگزار می‌کند.
انتهای پیام

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.