×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

پیرو آگهی دعوت مندرج در روزنامه¬های کثیر¬الانتشار دنیای اقتصاد به شماره ۵۶۶۸ مورخ ۲۰/۱۱/۱۴۰۱ و جهان صنعت به شماره ۵۱۹۰ مورخ ۲۰/۱۱/۱۴۰۱، جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام)، رأس ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۰۱/۱۲/۱۴۰۱، با حضور دارندگان ۳۹/۸۴ درصد از کل سهامداران شرکت و یا نمایندگان قانونی آنها ، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی، اعضاء هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت در محل مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت کار و امور اجتماعی، سالن تلاش به نشانی : تهران – خیابان ولیعصر – بالاتر از جام جم – نرسیده به چهارراه شهید چمران (پارک وی) تشکیل گردید.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در این جلسه پس از انتخاب آقای دکتر راعی نماینده گروه سرمایه گذاری امید، بعنوان رئیس مجمع و ناظرین آقایان سلحشوری نماینده سهام عدالت و  مونسان نماینده نماینده شرکت فولاد مبارکه ، خلیل زاده نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت، مهندس امیر علی طاهر زاده  بعنوان دبیر مجمع و مدیر عامل شرکت،  گزارشی از عملکرد و برنامه های اجرایی شامل عملیات استخراج ، تولید  و فروش محصولات و طرح ها و برنامه های  آتی شرکت که بخشی از آن از محل افزایش سرمایه تامین می گردد به اطلاع حاضران رسانده شد و در ادامه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی ارائه گردید و تصمیمات ذیل اتخاذ و مورد تصویب قرار گرفت.

افزایش سرمایه :

مرحله اول :مجمع، با افزایش سرمایه از مبلغ ۱۱۹ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۹۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال (منقسم به ۱۹۲ هزارو ۵۰۰ سهم عادی با نام یک هزار ریالی) از محل سود انباشته موافقت نمود.

مقرر شد هیأت مدیره پس از عملی نمودن این مرحله افزایش سرمایه نسبت به اصلاح ماده «۵» اساسنامه شرکت به شرح زیر اقدام نماید :

-مقرر شد هیأت مدیره برای کلیۀ سهامداران به میزان متعلقه از محل سود انباشته سهام با نام جدید منظور و در صورت ایجاد پاره سهام با رعایت حقوق سهامداران اقدامات قانونی لازم را مطابق مقررات معمول دارد.

مرحله دوم : مجمع، با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۱۹۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۲۷۱ هزارو ۵۰۰ میلیارد سریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران موافقت و بر اساس ماده «۱۶۲» لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، اختیار عملی نمودن افزایش سرمایه و اصلاح ماده «۵» اساسنامه را طی مدت دو سال به هیأت مدیره تفویض نمود تا هیأت مدیره پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عملی نمودن آن اقدام نماید.

  – مقرر گردید هیأت مدیره حق تقدم­های استفاده نشده و پاره سهم­های حاصل از افزایش سرمایه را در هر مرحله و با رعایت مفاد ماده «۱۷۲» لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت و با رعایت شرایط و ضوابط قانونی سازمان بورس و اوراق بهاداردرمهلت مقرر توسط شرکت و از طریق بازار بورس عرضه و مبلغ حاصل از فروش پس از کسر هزینه­ها و کارمزدهای متعلقه به حساب بستانکاری سهامداران ذینفع منظور گردد.

– در راستای مصوبه شماره ۱۲۸۵۱۹/ت۵۹۷۵۹هـ مورخ ۲۰/۰۷/۱۴۰۱ هیأت محترم وزیران و با عنایت به توضیحات ارائه شده در مجمع، هزینه کرد به مبلغ ۵,۶۳۴ میلیارد ریال به منظور اجرای مصوبۀ مذکور مورد تنفیذ قرار گرفت و مقرر گردید درخصوص مابقی مبلغ تعیین شده تا سقف ۷,۰۰۰ میلیارد ریال، هزینه کرد با رعایت صرفه و صلاح شرکت و لحاظ تمامی ابعاد مالی، استراتژیک، اجتماعی و فنی در اختیار هیأت مدیره قرار گیرد.

همچنین مقرر گردید به گونه­ای تدبیر گردد که از بابت تأمین آب هیچ هزینه­ای به مجموعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تحمیل نگردد.

-پیرو بند «۶» صورتجلسۀ مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۸/۰۴/۱۴۰۱ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، مقرر گردید حق حضور اعضای غیرموظف هیأت مدیره از ابتدای سال ۱۴۰۱ به ازای برگزاری حداقل دو جلسه در ماه تا سقف دو جلسه قابل پرداخت باشد. حق حضور کمیته­های تخصصی هیأت مدیره نیز به ازای برگزاری حداقل یک جلسه در ماه، حداکثر یک بار در ماه قابل پرداخت است. همچنین به پرسنل، مشاورین و هر فردی که هرگونه رابطۀ قراردادی با شرکت دارد در صورت عضویت در کمیته­های تخصصی شرکت از تاریخ این مصوبه حق حضور تعلق نمی­گیرد.

بر اساس همین گزارش هــدف شــرکت معدنــی و صنعتــی چادرملــو (ســهامی عــام)، از افزایــش ســرمایۀ  تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا شامل:

– احداثِ نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ِ۵۴۶ مگاوات به صورت EPC

 – احــداث کارخانــۀ فروآلیاژهــا (فرومنگنــز پرکربــن، فروســیلیکو منگنــز و فروســیلیس بــه ترتیــب ِ ِبــا ظرفیــت تولید۲۰,۰۰۰ و ۳۰,۰۰۰ ،۱۵,۰۰۰  تن در سال.

 – احــداث خط تولید فرآورده هــای نســوز شــامل (  310  هزار تن فــرآوری انــواع مــواد نســوز   185 هــزار تــن تولیــد انــواع آجــر، جــرم و قطعــات ویــژۀ نســوز.

– احداث کارخانه اکسیژن شماره ۲  به ظرفیت ۱۵,۰۰۰ ِ نرمال متر مکعب بر ساعت به روش EP

– جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت های سرمایه پذیر .

– مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت  های سرمایه پذیر

 – جبران مخارج انجام شده  بابت تحصیل سرمایه گذاری ها  (خرید سهام و تأسیس شرکت)ِ

– تحصیل سرمایه گذاری ها( تاسیس شرکت- در جریان) .

– جبران مخارج ســرمایه ای انجــام شــده بابــت خریــد و ســاخت دارایی هــای ســرمایه ای ( ساختمان  و تأسیســات، ماشــین آلات و تجهیــزات، وســایل نقلیــه و …) و تکمیــل طرح های در دست اجرا و توسعه .

– تأمین بخشی از سرمایۀ در گردش مورد نیاز شرکت به منظور تأمین سنگ آهن ( استخراج و خرید).

این افزایش سرمایه از محل، سود انباشته، مطالبات حال شدۀ سهامداران و آوردۀ نقدی و منابع داخلی شرکت تامین می گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.