×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حکایت “ماجان” این روزها در اکران آنلاین

کارگردان فیلم کوتاه «ماجان» از فیلم‌های کوتاه عرضه‌شده در بسته اکران اینترنتی «بلیت مشهد» به کیوسک خبر گفت: دوستان انجمن سینمای جوانان تماسی با من داشتند و گفتند به مناسبت میلاد امام رضا(ع) قرار است بسته‌ای تحت عنوان «بلیت مشهد» را اکران آنلاین کنیم که شامل فیلم‌هایی با موضوعات معنوی و مرتبط با امام رضا(ع) می‌شود. فیلم «ماجان» در کنار دو فیلم کوتاه دیگر با همین رویکرد به‌صورت آنلاین و برای دو ماه اکران خود را آغاز کرده است.

فردین انصاری افزود: ساخت این فیلم در واقع یک پیشنهاد از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و انجمن سینمای جوانان ایران به من بود. آن زمان سعید نجاتی از دوستان بنده که دبیر جشنواره فیلم‌های کوتاه رضوی بود، پیشنهاد ساخت این فیلم را در قالب تولید محتوا برای این رویداد به من داد. «ماجان» به من سفارش شد اما ایده آن را با یکی از دوستان فیلمنامه‌نویسم تبدیل به یک فیلمنامه کردیم و بعد از تصویب، بودجه آن را تأمین کردند و فیلم ساخته شد. از این منظر پروسه ساخت این فیلم با فیلم‌های قبلی خود من هم متفاوت بود. به نوعی این فیلم بود که این‌بار سراغ من آمد و من سراغ آن نرفتم.

کارگردان «ماجان» در ادامه گفت: زمانی که پیشنهاد ساخت این فیلم به من داده شد، به‌دلیل نگاه منفی نسبت به فیلم‌های سفارشی در قبول آن مردد بودم. طبیعتا هیچ فیلمسازی دوست ندارد به‌عنوان یک فیلمساز سفارشی‌ساز شناخته شود، اما مسئله این بود که به من سفارش ساخت یک فیلمنامه را ندادند، بلکه پیشنهاد ساخت یک فیلم را دادند و آن را با نگاه خودم ساخته‌ام. ما فیلمنامه را کاملاً از نگاه خودمان نوشتیم و هیچ کس در این باره اعمال نظر نکرد. این مسئله‌ای بود که من را برای قبول این تجربه، قانع کرد. 

وی تأکید کرد: این تجربه برای من یک چالش هم بود و تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های فیلمسازی من هم شد. «ماجان» هم در فرآیند تولید و هم در فرآیند نمایش، یکی از پربازخوردترین آثار من بود که ۹۰ درصد واکنش‌ها به آن هم مثبت بود.

این کارگردان درباره پیش‌بینی خود از استقبال از اکران آنلاین فیلم خود افزود: فیلم «ماجان» پیش از این هم اکران‌های جشنواره‌ای خود را تجربه کرده و هم اکران آنلاین داشته است. مخاطب امروزی اما بیشتر به‌دنبال فیلم‌های اکشن، هیجان‌انگیز و یا خیلی هنری است و شاید استقبال چندانی از اینگونه اکران‌ها نداشته باشد. البته فیلم خوب با هر موضوعی مخاطب دارد.

وی بااشاره به اشباع شدن ظرفیت اکران آنلاین برای فیلم‌های کوتاه ادامه داد: شاهد طرح‌های مختلفی برای اکران آنلاین فیلم‌های آنلاین هستیم و آنقدر تعداد بسته‌های عرضه اینترنتی فیلم‌های کوتاه زیاد شده که می‌تواند به لحاظ کمی منجر به افت مخاطبان شود. در این شرایط، مهم کیفیت فیلم است و من تلاش کردم ، فیلمی با رویکرد معنوی و موضوع مرتبط با مشهد بسازم که مخاطب هم آن را دوست داشته باشد.
 

انتهای پیام 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.