×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تشکیل کمیته صیانت اقتصادی در سازمان تأمین‌اجتماعی

با دستور دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و با هدف تقویت سازوکارهای صیانت از منابع و دارایی‌های بیمه‌شدگان نزد سازمان تأمین‌اجتماعی، کمیته‌ای با عنوان “کمیته صیانت اقتصادی” تشکیل شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر موسوی در مراسم آغاز به کار کمیته صیانت اقتصادی و ابلاغ احکام اعضای این کمیته، با بیان اینکه ارزشمندترین مدال افتخار برای مدیران و مسئولان سازمان، علاوه بر خدمتگزاری به مردم شریف کشور، صیانت از اموال، منابع و حقوق قانونی آنهاست، گفت: باید مراقب باشیم اموال و دارایی‌های بیمه‌شدگان و بازنشستگان که حق‌الناس و امانتی بین‌النسلی است، به هیچ وجه و از هیچ ناحیه‌ای مورد تعرض و آسیب قرار نگیرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای توسعه خدمات و تسهیل شیوه‌های ارائه انواع خدمات بیمه‌ای و درمانی به جامعه تحت پوشش، افزود: در کنار تلاش برای ارتقای مستمر کمی و کیفی خدمات، باید تمرکز راهبردی بر صیانت از منابع و ذخایر مجموعه داشته باشیم. این سازمان در طول سال‌های گذشته متأسفانه در مقاطعی آسیب‌پذیری‌هایی داشته که عمدتا مربوط به حوزه اقتصادی بوده است. کمیته صیانت اقتصادی با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی و اتخاذ و اجرای راهبردهای مدیریتی برای حذف گلوگاه‌های احتمالی فساد، با عضویت متخصصان و مدیران مجرب سازمان تشکیل شده و وظیفه دارد در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، منفعت‌طلبی‌ها و انحصارطلبی‌ها در بخش‌های مختلف سازمان بایستد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، انحصار؛ دسترسی‌ ناعادلانه و تعارض منافع را از بسترهای شکل‌گیری فساد توصیف کرد و افزود: در برخورد با موارد حتی جزیی فساد و اهمال در صیانت از اموال سازمان که متعلق به تک‌تک بیمه‌‌شدگان دیروز، امروز و فردا و همچنین بازنشستگان و مستمری‌بگیران است، هیچ‌گونه اغماض و هیچ‌گونه ملاحظه‌ای نداریم.
دکتر موسوی با اشاره به اینکه صیانت از منابع و ذخایر، بدون استفاده حداکثری از سامانه‌ها و ظرفیت‌های داخلی و بیرونی مانند شبکه‌های حقوقی، نظارتی، کنترلی و بازرسی محقق نمی‌شود، گفت: گلوگاه‌ها و موانع پیشرفت کارها باید شناسایی شوند و متناسب با آن شاخص‌های صیانتی و تدابیر مدیریتی مناسب و مؤثر تعریف و اجرایی شود. کمیته صیانت اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی، باید کمیته اقدام و عمل باشد. این کمیته در هر رویکرد پیشگیرانه، سلبی و ایجابی که اتخاذ می‌کند، باید برنامه‌هایش تبدیل به اقدام و عمل شود و تدابیر پیشگیرانه با دقت و وسواس اجرایی و عملیاتی و مستمراً پایش شوند. شجاعت و صلابت در این مسیر بسیار ضرروی است و این مسیر را باید با توکل به خداوند و اتکا به آموزه‌های دینی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و مشارکت کارکنان طی ‌کنیم.
در این مراسم، مهرداد قریب معاون بیمه‌ای، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان، دکتر مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، علی محمودی مشاور مدیرعامل و مدیرکل حراست سازمان تأمین‌اجتماعی، امیرمصطفی حقانی سرپرست اداره‌کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، دکتر عمران نعیمی مدیرکل امور حقوقی و قوانین، دکتر یوسف طوقانی نماینده مدیرعامل و مسئول هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و علی محمدی سنجر مدیرعامل موسسه حسابرسی؛ به‌عنوان اعضای کمیته صیانت اقتصادی سازمان معرفی شدند و احکام خود را از مدیرعامل سازمان دریافت کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.