×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

عضو تشخیص مصلحت نظام در بازدیدی از چهارمین همایش و نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش، از لزوم ترسیم نقشه راه جدید برای مجموعه پتروشیمی کشور سخن به میان آورد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی آقا محمدی، ضمن ابراز خرسندی از این همایش گفت: قیمت گاز چالشی اساسی برای صنعت پتروشیمی کشور است که ضروت ترسیم مسیری جدید در پتروشیمی کشور را دوچندان می‌کند.
وی طراحی نقشه‌ای بزرگ و راهبردی برای صنعت کشور را از مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار اصحاب صنعت عنوان کرد و افزود: قدم گذاشتن در این راه نیازمند نوآوری و استفاده از تمام ظرفیت‌های صنعتی کشور است.
آقامحمدی، صنعت پتروشیمی کشور را سکاندار تغییر و تحول در جامعه صنعتی کشور دانست و گفت: باید در نقشه ترسیمی برای صنعت پتروشیمی به هر یک از شرکت‌ها نقش و وظیفه‌ای مشخص داده شود و شرکت‌های بزرگ هدایت و رهبری آن را بر عهده گیرند.
وی دکتر علی عسکری را فرصتی بزرگ برای مجموعه‌های دانش بنیان و تحول در این صنعت برشمرد و ادامه داد: تجربه‌های ایشان به جز صدا و سیما همه در حوزه صنعت است که نکته‌ای کلیدی است.
وی تاکید کرد: صنعت پتروشیمی می‌تواند موتور تکنولوژی و دانش محوری را در صنعت کشور روشن کند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای به صورت دائم مباحث مطرح شده در این همایش علمی را دنبال کند تا منجر به تحولات بنیادین شود.
آقامحمدی ادامه داد: ما برای رسیدن به رقبا در منطقه و جهان نیازمند تعریف یک مگاپروژه هستیم که در آن مسئولیتهای هر یک از بخشهای صنعت نفت مشخص باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره داشت: به عقیده من اکنون صنعت نفت و پتروشیمی به این بلوغ فکری رسیده است تا در مورد یک برنامه نهایی به تفاهم برسد و آنگاه این تفاهم به سندی ملی مبدل شود و در زنجیره‌ای منسجم اجرایی شود.

علی عسکری: استراتژی غالب ما در این دوره تامین زنجیره ارزش است
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه گفت: میزان تولید محصولات پتروشیمی تا پایان سال به ۲۳ میلیون تن می‌رسد و ما قصد داریم در برنامه‌ای ۵ساله آن را به ۵۷ تن ارتقاء دهیم.
وی افزود: در صنعت پتروشیمی باید وارد کننده لایسنس یا تولید کننده آن باشیم و استراتژی ما در این زمینه بومی‌سازی لایسنس‌هاست.
علی عسکری در پایان گفت: یکی دیگر از اهداف کلان ما در صنعت پتروشیمی حرکت به سمت ساخت پتروپالایشگ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.