×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
به عنوان یک صنعت بزرگ به دنبال نقش‌آفرینی موثر در حوزه دانش‌بنیان هستیم

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که به عنوان یک صنعت بزرگ به دنبال نقش‌آفرینی موثر در حوزه دانش‌بنیان هستیم، گفت: در حالی که صنایع بزرگ در اقتصادهای بزرگ جهان همواره پیشران، لوکوموتیو و موتور محرکه اقتصاد هستند، فولاد مبارکه یکی از صنایعی است که به خوبی می‌تواند در پیشرانی توسعه و رشد اقتصادی کشور نقش ایفا کند و این حرکت رو به جلوی صنایع بزرگ، قطعاً منجر به حرکت صدها صنعت کوچک و بزرگ در کشور خواهد شد
به گزارش کیوسک خبر به نقل از فولاد، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه بازدید از طرح ملی خودکفایی بذر کشور در گفتگو با خبرنگار صداوسیما اظهار کرد: مقام معظم رهبری همه‌ساله بزرگترین دغدغه‌ها و نیازهای روز کشور را به‌طور هوشمندانه‌ای در مرکز هدف قرار می‌دهند و توجه‌ها را به سمت نیازهای کشور جلب می‌کنند که مسئولان و صنایع باید بر آن‌ها تمرکز داشته باشند.

وی با بیان این که نقش صنایع بزرگ طی سال‌های مغفول مانده است، افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نیز همین موضوع حاکم است و صنایع بزرگ ما باید به این فرمایش مقام معظم رهبری لبیک بگویند.

طیب‌نیا بیان کرد: در حوزه تولید، مجموعه‌هایی مثل فولاد مبارکه پیشران و پیشتاز بوده‌اند و اتفاقات خوبی رقم زده‌اند و در حوزه بومی‌سازی نیز حمایت‌های قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته و اگر صنایع بزرگ به موتور محرکه این حرکت تبدیل شوند، به خودی خود صدها و هزاران صنعت کوچک و بزرگ دیگر حرکت می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که نهادهای حاکمیتی باید یکایک شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کنند و این امر نقش زیربنایی صنایع بزرگ را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه این مجموعه در حوزه‌های نوآوری و فناوری فعالیت‌های زیادی کرده است، گفت: از سال گذشته تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده و اکنون در لبیک به فرموده مقام معظم رهبری باید این اتفاق رشد و توسعه بیشتری پیدا کند و در حوزه‌های تولید محصولات کیفی، حمایت از بومی‌سازی و ساخت داخل و حتی کسب و کارهای جدید و حوزه‌های دانش‌بنیانی که نیاز به حمایت شرکت‌های بزرگ دارند.

طیب‌نیا بیان کرد: به همت دانشگاه‌های استان و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی گام‌های ارزشمندی در سنوات گذشته برداشته شده و بخشی از آن‌ها با همکاری مجموعه‌های صنعتی بوده است و اکنون با محور قرار دادن شعار امسال و توجه به حوزه دانش‌بنیان توسط مقام معظم رهبری، درصدد این هستیم که با شناسایی بهتر این مجموعه‌ها، همکاری‌ها را رشد و توسعه دهیم و در حوزه‌هایی که ما می‌توانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم یا آن‌ها کمک‌حال صنایع باشند، با هم‌افزایی بیشتر، حرکت‌های بزرگی را آغاز کنیم.

وی اظهار کرد: بازدید امروز در همین راستا بود و اقداماتی که در تولید بذر و دیگر ظرفیت‌ها اتفاق افتاده پیرو فرمایش مقام معظم رهبری می‌توان به اهداف بلندی دست پیدا کرد.

ضرورت مشارکت صنایع بزرگ برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان

پروین صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از طرح ملی خودکفایی بذر کشور اظهارکرد: متعاقب نقشه راهبردی مقام معظم رهبری با عنوان “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین”، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی طرح مهمی با عنوان طرح ملی خودکفایی بذر را آغاز کرده که مقام معظم رهبری به این مقوله توجه بسیار زیادی دارند.

وی افزود: اگر مشارکت صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه را برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان جلب کنیم و واحدهای صنعتی دیگر نیز به این مقوله توجه کنند، طرح‌های دانش‌بنیان در کشور به منصه ظهور خواهد رسید و این امر منجر به رضایت مقام معظم رهبری و مردم خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارگاه‌های عملیاتی و مجهز دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی خاطرنشان کرد: با توجه به بلااستفاده بودن برخی از این کارگاه‌ها می‌توان از آن‌ها چه برای دانش‌آموزان هنرستان‌ها و چه برای دیگر علاقه‌مندان به صنعت، استفاده کرد که این امر نیز با حمایت صنایع با شیوه بهتری انجام می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: مجلس شورای اسلامی در راستای ترغیب و تشویق صنایع به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، نقشی نظارتی و حمایتی خواهد داشت و بازدید امروز از طرح ملی خودکفایی بذر کشور نیز در راستای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان بسیار مفید واقع شد.

طرح ملی بذر یکی از طرح‌های مهم دانش‌بنیان است

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه بازدید مدیرعامل، معاون تکنولوژی و برخی مدیران شرکت فولاد مبارکه و نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی از طرح ملی خودکفایی بذر کشور اظهار کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های مهم دانش‌بنیان توسط دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجراست.

وی با بیان این که طرح مذکور در زمینه تولید بذر به ویژه با شیوه گلخانه‌ای و هیبریدی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و نخستین کارخانه تولید بذر در قالب دانش‌بنیان احداث خواهد شد؛ امیدواریم طرح ملی خودکفایی بذر به وابستگی کشور به بذرهای خارجی پایان دهد چراکه دانش تولید بذرهای گلخانه‌ای و هیبریدی به صورت انحصاری در اختیار چند شرکت خارجی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در پایان ضمن تقدیر از بازدید مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، هیأت همراه و نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی از محل اجرای طرح ملی خودکفایی بذر اضافه کرد: بازدید مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و هیأت همراه از این طرح دانش‌بنیان، نشان‌دهنده اهمیت طرح‌های دانش‌بنیان برای شرکت فولاد مبارکه است و امیدواریم با مشارکت و حمایت صنایع بزرگ از فعالیت‌های این‌چنینی دانش‌بنیان شاهد توسعه این‌گونه فعالیت‌ها باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.