×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اهمیت ارتباط قوی ایسنا با مأموریت‌های جهاد دانشگاهی

به گزارش کیوسک خبر، مراسم معارفه سرپرست جدید کیوسک خبر ظهر امروز (دوازدهم تیرماه ۱۴۰۱) با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رییس جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس سابق این نهاد، دکتر علی متقیان، مدیرعامل سابق این خبرگزاری و مهدی عرفاتی، سرپرست جدید کیوسک خبر و اعضای هیات مدیره سابق و جدید این خبرگزاری برگزار شد.
دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در ابتدای این مراسم تأکید کرد: قلباً به دکتر طیبی علاقه دارم و انرژی مثبتی ایشان، حال انسان را خوب می‌کند. در عین حال از زحمات چندین ساله دکتر علی متقیان در مجموعه کیوسک خبر نیز تشکر می‌کنم. رسانه کیوسک خبر به‌خاطر خاص بودن، برند بودن و حرفه‌ای بودنش شناخته می‌شود؛ طبیعتاً وقتی موجودی بزرگ شود، خودبه‌خود خطاهایش هم بزرگ‌تر دیده می‌شود.
رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: اینکه در فضای سخت رسانه‌ای، رسانه‌ی موفقی مثل کیوسک خبر، حرفه‌ای و موفق عمل کند، باید قدرشناس زحمات دوستان بود؛ در درجه اول، باید قدرشناس زحمات دکتر طیبی (رییس سابق جهاددانشگاهی) باشیم که برای حفظ و رشد این نهاد، متحمل هزینه‌های زیادی شدند و در درجه بعدی، آقای متقیان که پدرانه در کیوسک خبر حضور داشتند تا این رسانه به این توفیقات دست پیدا کند.
رییس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: هیچ‌وقت به توفیقات کسب‌شده قانع نیستیم و پیشرفت و توسعه باید همیشگی باشد و ان‌شاءالله کیوسک خبر هر روز رو به توسعه و پیشرفت باشد. از طرف دیگر از آقای عرفاتی برای پذیرفتن مسئولیت در کیوسک خبر تشکر می‌کنم و امیدوارم با حضور ایشان در این مجموعه، اتفاق‌های قوی و خوب این سال‌ها توسعه پیدا کند و اشکالات و ضعف‌ها برطرف شوند و کیوسک خبر کماکان یک رسانه حرفه‌ای و نوآور در عرصه رسانه‌های مستقل کشور باقی بماند.
۳ اصل در شعار کیوسک خبر را همواره مدنظر داشته باشیم
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به نکات اشاره‌شده در حکم انتصاب سرپرست جدید کیوسک خبر، گفت: در نهادهای دانشگاهی و نزدیک دانشگاهی، ویژگی خاص داریم که اگر زمانی در یک دانشگاه یا نهاد دانشگاهی حضور داشتم، هیچوقت این ارتباط قطع نمی‌شود. به این نکته تأکید می‌کنم که کیوسک خبر با در نظر گرفتن سه اصل در شعار این خبرگزاری ـ مخابره اخبار خوب، مفید و امیدبخش ـ باید هم در کیفیت و هم در کیفیت اخبار تولیدی پیشرفت کند. این شعار بسیار مهم است؛ البته شاید نتوان هر سه موضوع را در کنار هم داشت، اما اخبار باید حداقل یکی از این سه موضوع را در بر گیرد.
دکتر دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: بحث بعدی، ساختار و مدیریت کیوسک خبر است و باید به نحوی ارتقاء پیدا کند که افراد بتوانند در آن بهتر رشد و ترقی کنند؛ کیوسک خبر باید فضای جانشین‌پروری و مدیرپروری هم برای این خبرگزاری و هم رسانه‌های دیگر داشته باشد. از طرف دیگر، ساختارهای انتشار خبر، دسترسی به محتوا و صفحه‌های مختلف در کیوسک خبر مدیریت شوند. بسیاری از اتفاقاتی که می‌افتد ناشی از همین ساختار و مدیریت است وگرنه بعضاً موضوعاتی در سایر رسانه‌ها با تدبیر دیگری منتشر شده‌اند و مانعی هم وجود نداشته است. این توجه به بحث ساختار و مدیریت می‌تواند کیوسک خبر را از بسیاری از مسائل ایمن و مصون کند.
از بسترهای جدید توسعه اخبار و تولید محتوا به خوبی استفاده کنیم
رییس جهاددانشگاهی افزود: مسئله سوم، بحث نوآوری‌های رسانه‌ای است. اگر کیوسک خبر زمانی به توفیق دست پیدا کرد، ناشی از نوآوری در عرصه رسانه بوده است. اگر این اتفاق مجدد تکرار شود و از بسترهای جدید توسعه اخبار و تولید محتوا به خوبی استفاده نکنیم، شاید تا ۱۰ سال دیگر، اثری از رسانه‌های کنونی باقی نماند.

اهمیت ارتباط قوی کیوسک خبر با مأموریت‌های جهاد دانشگاهی
دکتر دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: به هر حال کیوسک خبر رسانه‌ای است که متصل و مولود مجموعه جهاددانشگاهی است و این نهاد، کیوسک خبر را از سرمایه‌های قوی خود می‌داند. این اتصال باید به نحو خوبی پیدا باشد، اما قطعاً قرار نیست کیوسک خبر، رسانه جهاددانشگاهی باشد و در شأن رسانه هم نیست؛ اما این رسانه باید رگه‌های ارتباطی قوی با جهاد دانشگاهی و مأموریت‌های این نهاد داشته باشد که افراد متوجه شوند که این رسانه، ارتباط معنایی با مأموریت‌های جهاددانشگاهی دارد. یکی از مظلومیت‌های جهاد دانشگاهی این است که کیوسک خبر می‌بایست بیشتر و بهتر با روش‌های خاص خودش کمک می‌کرد تا جهاد دانشگاهی، شناخته‌شده‌تر و مؤثرتر باشد.
رییس جهاد دانشگاهی افزود: از هیات مدیره و مدیرعامل خبرگزاری می‌خواهم که جلسه‌های هیات مدیره کیوسک خبر را به صورت منظم برگزار کنند و سیاست‌گذاری کلان رسانه‌ای در هیات مدیره انجام شود. ‌شاخص‌های اندازه‌گیری کیفیت شامل حفظ استقلال و کیفیت، توسعه بازدیدکننده و …، به شاخص تبدیل شوند و آنچه امروز نتیجه زحمات دکتر متقیان و سایر دوستان است را حفظ و ارتقاء دهیم و بتوانیم در چند سال آینده بگوییم که در همه شاخص‌ها، کیوسک خبر را رشد داده‌ایم. (در این مسیر) از تجربه‌های گذشتگان استفاده کنیم، زیرا تجربه با سختی به دست می‌آید و استفاده از تجربه دیگران، از تحمیل هزینه‌های زیاد جلوگیری می‌کند. باید فضای مثبت‌اندیشی و رشد را نیز روز به روز بیشتر در کیوسک خبر شاهد باشیم.
دکتر دهقانی فیروزآبادی در عین حال تأکید کرد: ساده‌ترین مرتبه این است که بگوییم رسانه، خبرهای جهاددانشگاهی را پوشش دهد؛ اما ما به هیچ عنوان به دنبال چنین چیزی نیستیم. آنچه به آن تأکید می‌کنم این است که مأموریت جهاددانشگاهی کاملاً مشخص است. جهاددانشگاهی مأموریت نوآوری در همه عرصه‌ها ـ پزشکی، فنی و مهندسی، فرهنگی ـ در کشور را برعهده دارد. از کیوسک خبر انتظار داریم یک جریان‌سازی در راستای مأموریت‌های جهاد دانشگاهی ایجاد کند حتی اگر یک بار هم اسمی از این نهاد  برده نشود. به عنوان مثال، در زمینه نیاز کشور به حمل و نقل ریلی یا قطارهای پرسرعت، لازم نیست نامی از جهاددانشگاهی مطرح شود، اما این جریان‌سازی رسانه‌ای، چشم و گوش مسوولان کشور در دولت، مجلس و وزارتخانه های مختلف را باز می‌کند و زمانی که این جریان‌سازی شکل بگیرد، خود به خود جهاد دانشگاهی منفعت خود را می‌برد.
رییس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: دوستان خوشنامی در مجموعه کیوسک خبر حضور دارند و دکتر متقیان، شخصیتی اخلاقی و با سعه صدر بالا است. اما در بحث تغییرات در هیات مدیره کیوسک خبر تأکید می‌کنم که به همه دوستان حسن اعتماد را داریم،‌ اما لازم است که هرچند سال یک بار جریان تازه‌ای از دل خود جهاد دانشگاهی به هیات مدیره اضافه شود و ان‌شاءالله در نهایت به خیر مجموعه کیوسک خبر ختم می‌شود.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.