×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
انتخاب فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت برتر از لحاظ ارزش در بورس کالا

در اولین همایش «تجلیل از برترین‌های بورس کالا» شرکت فولاد مبارکه، با کسب رتبه اول ازنظر حجم و ارزش عرضه محصولات در بورس کالا طی سال ۱۴۰۰، تندیس شرکت برتر ازلحاظ ارزش در بورس کالا را دریافت کرد و مورد تقدیر قرار گرفت.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار فولاد، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، تندیس «شرکت برتر ازلحاظ ارزش در بورس کالا» را به محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اهدا کرد. ثبت بالاترین فروش اعتباری به‌منظور حمایت از صنایع پایین‌دست به‌خصوص خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و همچنین حضور به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده تلفیقی به‌منظور تأمین نیاز بازار داخل از محل واردات ورق، ازجمله دلایل این انتخاب اعلام شد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در این همایش اظهار کرد: به دنبال سیاست‌های دولت مبنی بر کنترل قیمت‌ها در بازار و در بورس کالا، سیاست فولاد مبارکه افزایش ارائه محصولات فولادی در بورس کالا، پوشش کل ترازها و کنترل قیمت‌هاست.

وی افزود: از ابتدای شکل‌گیری دولت جدید، علی‌رغم اینکه ورق فولادی کالایی بوده که با کمبود آن در بازار مواجهیم، قیمت‌های آن تغییر نکرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به بازدهی سهام شرکت‌ها در بورس کالا گفت: شرکت فولاد مبارکه ارزشی نزدیک به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان دارد و اگر بازدهی سهام فولاد و سهامی از این دست را با سهام بازارهای موازی مقایسه کنیم، شاهد آن خواهیم بود که بازدهی آن بیش از یک دهه (در میان‌مدت و بلندمدت)، بیش از بازارهای موازی همچون مسکن، طلا و ارز بوده است.
وی ادامه داد: سهام فولاد در مقایسه با بازارهای خود در بازه زمانی یکسان، رشد ۳ برابری داشته و این بازدهی مدیون سودآوری این شرکت و شرکت‌های مشابه از این دست است.

طیب‌نیا با بیان اینکه مجموعه‌هایی مثل فولاد مبارکه بعضا مورد انتقاد قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر به‌عنوان مثال همین ارزش بازار سهام، به شکل سپرده در بانک گذاشته شود، سود سالیانه بیشتری خواهد داد، اما بازار سرمایه، بازار سهام و بورس کالا باید حفظ شود و همه ما باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم. حفظ این بازار بیش از هرچیز نیازمند اعتمادسازی مردم، عملکرد مثبت و حمایت از عملکرد مثبت چنین مجموعه‌هایی است.

وی اذعان داشت: عوامل مختلفی در اقتصاد و صنعت دخیل هستند و فولاد مبارکه به‌عنوان صنعتی بزرگ، از مسئولان و دولت محترم انتظاراتی دارد. عوامل مختلفی بر عملکرد ما دخیل است، اما تصمیمات مسئولان و قانون‌گذاران دغدغه ماست و بر ثبات اقتصادی تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین انتظار ما به‌عنوان سربازان خط مقدم جبهه صنعت این است که مسئولان به‌عنوان فرماندهان این جبهه، هدایت‌گری و تنظیم‌گری را متقبل شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خواستار رعایت حقوق مردم در اقتصاد شد و گفت: انتظار می‌رود تصمیم‌گیران به سمتی حرکت کنند که صنایعی همچون فولاد مبارکه با تعارض در تصمیمات مواجه نشوند و تصمیماتی که عملکرد این صنایع و بازار سهام را مورد هجمه قرار می‌دهد اصلاح شود، چراکه تصمیماتی که بعضا در وزارتخانه‌های صمت، نیرو، راه و… اتخاذ می‌شوند، عملکرد شرکت‌های بزرگ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.