×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اسلامی: پیگیر آزادی بازداشتی‌های‌ صنف هستیم

حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با روزنامه «هم‌میهن» پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان صنف در روزهای اخیر را از وظایف این سازمان دانست و از تلاش برای شناسایی این افراد خبر داد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، روزنامه «هم‌میهن» در گزارشی نوشت: حسین اسلامی در رابطه با وضعیت اینترنت در روزهای اخیر می‌گوید: «موضع ما در مورد فیلترینگ شفاف است. چنانچه در بیانیه اخیر سازمان هم به آن اشاره کردیم. خواسته صریح ما بازگشت به وضعیت طبیعی است. منظور از وضعیت طبیعی هم پیش از اتفاقات، همچنین اختلالات اینترنتی یکی، دوماه گذشته است. بازگشت به وقتی که حال کسب‌وکارهای دیجیتال بهتر بود. این مطالبه جدی ما نهادهای مختلف است که همچنان پیگیر آن هستیم.»

«کسب‌وکارها آسیب جدی دیده‌اند.» اسلامی روی کلمه «جدی» مکث می‌کند: «از کسب‌وکارهای کوچکی که در بستر اینستاگرام فعالیت داشتند، بگیرید تا کسب‌و‌کارهای بزرگی که نیازمند زیرساخت‌های بیشتری هستند. گزارش‌های منتشر شده در روزهای اخیر هم خود گواه موضوع است؛ صیانت از کاهش ۵۰درصدی و یکی دیگر از شرکت‌های اف‌سی‌‌پی هم از کاهش ۳۵درصدی استفاده از اینترنت در روزهای اخیر گزارش داده‌ند.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، وزیر ارتباطات را به واکنش جدی فرا می‌خواند: «گرچه به تازگی وزیر ارتباطات در واکنش به عکس خندانی که از او منتشر شده بود اعلام کرد که حامی کسب‌وکارهاست، اما ما به عنوان یک صنف مطالبه‌گریم. انتظار ما از وزیر ارتباطات این است که کنار نکشد و نگوید یک نفر دیگر دستور داد و ما هم اجرا کردیم. خودش بایستد وسط میدان، نماینده و صدای مردم و کسب‌وکارها باشد. حتی اگر فرد دیگری هم چنین دستوری داده، انتظار ما از وزیر این است که برای این موضوع بجنگد و مذاکره کند.»

اسلامی به تغییر سبک زندگی مردم هم اشاره می‌کند: «اکنون حجم مصرف مردم از اینترنت و نیاز آنها به آن بیشتر شده است. سبک زندگی مردم تغییر کرده و این موضوعات هم به سرمایه‌گذاری نیاز دارد. طبیعتا بازگشت به وضعیت پیشین تنها کف خواسته‌های ماست و بعد از آن در مورد عدم‌اختلال و بالا رفتن کیفیت ارائه سرویس‌های اینترنتی مطالبه‌گری خواهیم کرد.»

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در روزهای گذشته پس از انتشار بیانیه‌ای که در آن گفته بود «ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت به‌ویژه مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی که ده‌ها میلیون کاربر دارند قطعا به این اعتماد لطمه می‌زند»، پرسشنامه‌ای هم در فضای مجازی منتشر کرد.

پرسشنامه‌ای در قالب ۱۰سوال از کسب‌وکارها در مورد اینکه ایجاد محدودیت‌‌ها از نظر کاهش درآمد، افزایش هزینه‌ یا اختلال در عملیات جاری شرکت آنها چه تاثیراتی داشته است. اسلامی در این‌باره می‌گوید: «داشتن اطلاعات دقیق از درون صنف، قدرت چانه‌زنی و مذاکره ما با سیستم را بیشتر می‌کند. تلاش می‌کنیم تا از این طریق گزارش دقیق و شفافی از وضعیت موجود ارائه دهیم و پس از آن ضمن تعامل با دستگاه‌های مسئول و برآورد ابعاد اختلالات، راهکارهایی در جهت کاهش صدمات ناشی از آن‌ها بیابیم. این موضوع نیازمند گفت‌وگو با هر دوطرف ماجراست؛ هم کسانی که معترض و آسیب‌دیده‌اند، هم سیستم.»

بررسی‌های هم‌میهن حاکی از این است که در روزهای اخیر بیش از ۱۰۰کسب‌وکار به دلیل واکنش به وضعیت موجود از سوی نهادهای سیستمی احضار شده‌اند. اسلامی ضمن تایید این موضوع می‌گوید: «اطلاع دقیقی از شمار این افراد نداریم. برخی هم بازداشت شده‌‌اند. تعداد بازداشتی‌ها به‌طور کامل احصاء نشده، اما برخی از آنها را شناسایی کرده‌ایم و تعدادی هم طی یکی، دو روز گذشته آزاد شده‌اند. اگر فردی در صنف فناوری اطلاعات در شرکت‌ها و شهرهای مختلف بازداشت شود، قطعا پیگیر وضعیت‌شان هستیم تا امکان آزادی هرچه زودتر آنها مهیا شود. این را وظیفه خودمان می‌دانیم.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.