×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
آیا سیستم تهویه مطبوع ال‌جی در مقایسه با دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع، انرژی کمتری مصرف می‌کند؟

امروزه استفاده از دستگاه تهویه مطبوع بهینه با توجه به افزایش اهمیت­ به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی بیش ازپیش حائز اهمیت است. دستگاه­ تهویه مطبوع ال­جی در مقایسه با دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع انرژی کمتری مصرف می‌کند، دلیل اصلی آن هم فناوری استفاده شده در کمپرسور این دستگاه‌هاست که باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. در واقع ال‌جی با استفاده از فناوری اینورتر در کولرهای گازی خود هزینه‌های جاری گرمایش و سرمایش را تا ۶۰ درصد کاهش داده است. این صرفه‌جویی در مصرف انرژی به دلیل روش متفاوت راه‌اندازی موتور کمپرسور در دستگاه‌های اینورتر در مقایسه با انواع غیر­اینورتر است.

کیوسک خبر ـ در واقع تفاوت اصلی بین نحوه‌ی عملکرد کولر گازی اینورتر ال‌جی که تا حد زیادی مصرف انرژی را کاهش می­دهد، نسبت به غیر اینورترها در کمپرسور آن‌هاست. در یک تهویه مطبوع معمولی و غیر اینورتر، کمپرسور فقط دو حالت روشن و خاموش یا ۱۰۰ درصد و ۰ درصد دارد که می‌تواند به واسطه‌ی آن‌ها دمای مطلوب خانه شما را حفظ کند.

این در حالی است که یک کمپرسور اینورتر، موتور را به طور مداوم روشن نگه می دارد و سرعت را برای تغییر دما تنظیم می‌کند. این بدان معناست که توان مصرفی می‌تواند بین ۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر باشد. این کار نسبت به روشن و خاموش کردن مکرر موتور از نظر انرژی کارآمدتر است.

اینورتر در مقابل غیر اینورتر شبیه به دونده‌ی ماراتن در مقابل دونده‌ی سرعت است. سیستم تهویه مطبوع غیر اینورتر مانند یک دونده‌ی سرعت در مسافت کوتاه است که در فواصل کوتاه انرژی بیشتری مصرف می‌کند. در حالی که فناوری اینورتر، دونده ماراتن است که با سرعتی ثابت پیش می‌رود و از نظر انرژی بسیار کارآمدتر است. در واقع کمپرسور اینورتر که در سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی استفاده شده سرعت چرخش موتور را کنترل می‌کند تا مطمئن شود که انرژی اضافی و بیهوده مصرف نشود.

این کار علاوه بر مصرف پایین انرژی باعث بهبود عملکرد دستگاه و افزایش طول عمر آن نیز می‌شود. یعنی شما علاوه بر داشتن صورت حساب‌های برق ارزان‌تر، هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتری را نیز پرداخت می‌کنید.

به طور کلی می‌توان گفت گرمایش و سرمایش در خانه حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد قبض برق شما را تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر کولر گازی اینورتر شما ۶۰ درصد انرژی کمتری مصرف کند، قبض انرژی شما ۱۱ تا ۲۹ درصد ارزا‌ن‌تر خواهد بود.

همه‌ی این‌ها در حالی است که می‌توانید با خرید کولر گازی اینورتر ال‌جی به حفظ محیط زیست و پایداری کره زمین هم کمک کنید. ال‌جی سال‌هاست که هدف خود را روی کاهش چشمگیر گاز کربن تا رسیدن به (کربن صفر) گذاشته است و برای پایداری هر چه بیشتر محیط زیست، فرایند تولید محصولات خود را تغییر داده است. یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی که در این راستا تولید کرده ، موتورهای اینورتر سازگار با محیط زیست است.

سیستم تهویه مطبوع ال‌جی علاوه بر تمام مزایای ذکر شده در بالا، در سکوت و آرامش گرمایش و سرمایش خانه‌ی شما را تأمین می‌کند. چون سرعت متغیر کمپرسور تهویه مطبوع اینورتر، کم صداتر نیز هست. یک کمپرسور اینورتر می‌تواند به جای اینکه همیشه با ظرفیت کامل کار کند، در ظرفیت‌های پایین‌تر که صدای کمتری نیز دارد، کار کند. این در حالی است که موتورهای غیر اینورتر با روشن و خاموش شدن‌های مداوم، دایم از حالت بی‌صدا به باصدا تغییر حالت می‌دهند و این می‌تواند آزاردهنده باشد. همچنین وقتی دما به جای نوسان داشتن دایم در یک حالت کار کند، دمای محیط نیز همیشه مطبوع خواهد بود و به زیاد یا کم کردن دما و فشار آوردن به موتور نیازی نیست. این امر همچنین باعث حفظ رطوبت خانه نیز می‌شود.

یک کولر گازی اینورتر ال‌جی می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاه به بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود کار کند. این بدان معناست که می‌توانید با تهویه مطبوع اینورتر از گرمایش و سرمایش سریعتر لذت ببرید و خیلی زود به دمای دلخواه خود برسید.

به لطف روشن بودن مداوم موتور، سیستم تهویه مطبوع اینورتر ال‌جی به تعمیر و نگهداری کمتری نیز نیاز دارد و همین باعث می‌شود تا عمر بیشتری داشته باشند. چون خاموش و روشن کردن کمپرسور به دستگاه فشار وارد می‌کند و قطعات را سریعتر فرسوده می‌کند.

کولرهای گازی ال­جی همچنین بدون توجه به محیط اطراف و تعداد افرادی که در فرآیند نصب شرکت دارند، برای نصب آسان‌تر و کارآمدتر طراحی شده‌اند. با کاهش نیروی انسانی و زمان مورد نیاز برای نصب، امکان نصب کولرهای بیشتر در خانه‌های بیشتری در مدت زمان کوتاه تری وجود دارد. همچنین با قابلیت چرخش ۴ طرفه، تهویه مطبوع اینورتر ال‌جی به طور کارآمد هوای خنک را به هر گوشه از اتاق می‌رساند.

# # #

شرکت راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی الکترونیکس

شرکت راهکار‌های تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی یکی از رهبران جهانی در زمینه لوازم خانگی، راهکارهای خانه هوشمند، سیستم‌های تهویه مطبوع و همچنین محصولات آینده‌نگرانه با قابلیت‌های نسل جدید هوش مصنوعی است. این شرکت با فناوری‌های پیشرو در صنعت، در حال ایجاد راهکارهای جامعی است و به ایجاد زندگی بهتر و سالم‌تر برای مصرف‌کنندگان با طراحی و توسعه متفکرانه لوازم آشپزخانه، وسایل زندگی و محصولات راهکارهای تهویه مطبوع و تصفیه هوا متعهد است. مجموعه این محصولات باعث راحتی بیشتر، عملکرد عالی، کارآیی موثر و مزایای سلامتی جذابی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ال‌جی، به www.LGnewsroom.com مراجعه کنید.روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.