×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سایت‌های ۵G همراه اول در مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، امروز دوشنبه ۴ اسفندماه، همزمان با میلاد باسعادت امام محمد تقی(ع) آیین رونمایی از اولین سایت ۵G با مصارف عمومی و تجاری در جوار حرم رضوی و با حضور مسؤولان و مدیران محلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول و مخابرات ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم که استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق و جمعی از مدیران همراه اول و مخابرات ایران حضور دارند از دو سایت 5G همراه اول واقع در «شهرداری منطقه ثامن» مشرف به حرم رضوی و «کارخانه نوآوری» مشهد رونمایی شده و این مناطق تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت 5G همراه اول قرار می‌گیرند.

مشترکان همراه اول که دارای گوشی 5G هستند می‌توانند در نقاط تحت پوشش از جدیدترین و سریع‌ترین اینترنت جهان استفاده کنند؛ همچنین برای سایر مشترکان که گوشی 5G ندارند از طریق مودم و سرویس وای‌فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.

همراه اول بحث فناوری 5G در ایران را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده و راه‌اندازی تجاری و عمومی سایت‌های 5G ، بدلیل توجه ویژه به تمرکززدایی و عدالت ارتباطی از مشهد مقدس شروع شده است.

بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه کشور در روزهای آینده نقاط بیشتری در کشور را تحت پوشش فناوری نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.