×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۱ شهریور , ۱۴۰۴

در چهارمین روز از نوزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از غرفه هلدینگ خلیج فارس بازدید کرد و مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با تشریح برنامه‌های نوآورانه و فناورانه این هلدینگ، به معرفی پل ارتباطی با استارت‌آپ‌های دانش‌بنیان پرداخت.

به گزارش کیوسک‌‌خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسن عباس‌زاده از غرفه هلدینگ خلیج فارس بازدید کرد و این مجموعه را بزرگترین هلدینگ صنعت پتروشیمی کشور با سهم بیش از ۴۰ درصدی از ظرفیت تولید دانست.

او حضور محمد شریعتمداری در رأس مدیریت هلدینگ را فرصتی طلایی برای توسعه پروژه‌های بزرگ توصیف کرد و تأکید کرد که تنوع محصولات هلدینگ، از بالادست تا پایین‌دست، یک زنجیره کامل در برخی محصولات ایجاد کرده است.

عباس‌زاده با اشاره به بخش پلیمرها، گفت: «شرکت‌های بزرگی در مجموعه هلدینگ خلیج فارس فعالیت دارند که تنوع محصولات پلیمری آن‌ها منحصر به فرد است.»

او افزود: «مدیران موفقی در این هلدینگ آموزش دیده و رشد کرده‌اند و سایر مجموعه‌های پتروشیمی نیز در تلاش هستند مسیر مشابه را طی کنند. امیدواریم در آینده برخی شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ‌های دیگر به هلدینگ خلیج فارس اضافه شوند و با ایجاد ارتباط استراتژیک، اتفاقات خوبی در صنعت پتروشیمی رقم بخورد.»

*ابراز علاقه شرکت تونسی برای همکاری با هلدینگ خلیج فارس

در جریان نمایشگاه، مدیر یک شرکت تونسی ضمن حضور در غرفه هلدینگ خلیج فارس و برگزاری نشست با کارشناسان این مجموعه، تمایل خود را برای گسترش همکاری‌های مشترک اعلام کرد. در این نشست، طرفین بر تقویت همکاری‌های اقتصادی و توسعه روابط در حوزه‌های مختلف تأکید کردند و راهکارهای استفاده از محصولات شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس بررسی شد.

*نگاه فناورانه و نوآورانه هلدینگ خلیج فارس

فوزیه مروت، مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با تأکید بر نقش فناوری و نوآوری، گفت: «ما پل ارتباطی بین اکوسیستم استارت‌آپ‌های دانش‌بنیان و صنعت پتروشیمی هستیم و طرح‌های خلاقانه را شناسایی و احصا می‌کنیم.»

او حوزه‌های تخصصی مورد نیاز صنعت پتروشیمی را شامل کاتالیست و مواد شیمیایی، تجهیزات ثابت و دوار، تجهیزات ابزار دقیق، توسعه محصولات جدید و دانش‌های فنی فرآیندی، آب و پساب محیط زیست، بهبود فرآیندهای تولید و هوشمندسازی صنعت عنوان کرد.

مروت خاطر نشان کرد: «پس از شناسایی نیازها و توانمندی‌ها، از طریق کارگزاران معاونت علمی، هم‌رسانی با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود تا در نمایشگاه پتروفن که بزرگ‌ترین رویداد ارائه معکوس نیازهای فناورانه هلدینگ است، تعاملات لازم شکل بگیرد.»

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با مشارکت بیش از ۷۰۰ شرکت داخلی و ۶۷ شرکت خارجی به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی تهران برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.