×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به همت موسسه دانش‌بنیان برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، نخستین کارخانه تمام‌ ایرانی تولید محصول استراتژیک آلومینای ذوبی، در ساوه افتتاح شد.

کیوسک خبر ـ ظهرامروز (سه‌شنبه ۲۲آذرماه) درمراسمی با حضور معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام، استاندار، امام‌جمعه و مسئولان استان مرکزی، مدیرعامل گروه اقتصادی تدبیر و مدیران موسسه دانش‌بنیان برکت کارخانه تولید فرآورده پرکاربرد آلومینای سفید در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام درجریان سفر به استان مرکزی و در آیین افتتاح این کارخانه با بیان اینکه این پروژه چند ویژگی مهم دارد، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در راستای حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان و تامین نیازهای استراتژیک کشور و جلوگیری از خام‌فروشی، دراین حوزه وارد عمل شد و ۵۰میلیارد تومان برای راه‌اندازی این مجموعه سرمایه‌گذاری کرد.

سیدمصطفی سیدهاشمی افزود: انتخاب ساوه برای راه‌اندازی این کارخانه به دلیل نزدیکی به محل تامین مواد اولیه و به مجموعه‌های صنعتی مصرف‌کننده بود.

وی افزود: ویژگی دوم ، فناوری این مجموعه و دستیابی به دانش ساخت کوره ویژه ذوب آلومینا با دمای بالای ۲۰۵۰ سانتیگراد است که تنها در اختیار چند کشور محدود دنیا بود ، هم‌اکنون سالانه ۴۰ میلیون دلار صرف واردات این محصول میشود که بدین ترتیب از خروج ارز جلوگیری به عمل می‌آید.

سیدهاشمی تاکید کرد: این پروژه توسط چند جوان نخبه طراحی و طی دو سال عملیاتی شده است و باید به این جوانها بابت این موفقیت در شرایط سخت تحریمی احسنت گفت.

وی افزود: بالغ بر ۷۰ نفر در این پروژه به صورت مستقیم اشتغال دارند.

سیدهاشمی تاکید کرد: آلومینای آلفا به عنوان یک ماده نسوز و سابنده ، در اغلب صنایع کاربرد دارد و ما میتوانیم بعد از جلوگیری از واردات به نقطه صادرات محصول نیز برسیم.تولیدکنندگان صنایع نسوز این محصول را تاکنون به سختی و با قیمت گران وارد کشور می‌کردند، با استفاده از این محصول نیازشان از طریق داخلی تامین می‌شود و این افتخار بزرگی برای ستاد اجرایی فرمان امام و این فناور است.

وی ادامه داد: این مواد جهت ساخت آجرهای نسوز آلومینایی و همچنین جرم‌های نسوز و همچنین صنایع سابنده، تولید سنگ‌های سمباده‌زنی و برشکاری به کار می‌رود.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه در ستاد بیش از ۱۰۰ پروژه دانش‌بنیان و ۴۰۰ استارتاپ راه‌اندازی و حمایت شده، بیان داشت: مباحت دانش‌بنیان از سایر مباحث متفاوت و اغلب ریسکی است، چون ممکن است از ۱۰ محصول دانش‌بنیان یکی به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: براساس آمارهای معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ستاد اجرایی در مسائل مرتبط با فعالیت‌های دانش‌بنیان رتبه دوم کشور را دارد و این رتبه نشان از این دارد که ما برای جوانان، فناوران و دانش‌بنیان‌های خود ارزش والایی قائلیم.

همچنین در این مراسم استاندار استان مرکزی نیز با بیان اینکه این استان قطب صنایع مرتبط با آلومینیوم است، گفت:افتتاح این کارخانه مهم و باارزش ، از سمت ستاد اجرایی فرمان امام تکمیل یکی از مهم‌ترین حلقه‌های این صنعت در استان است.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: مدیران جهادی ستاد اجرایی فرمان امام، بروکراسی را به رسمیت نمی‌شناسد و این سرعت کار را بیش از کارهای دولتی میکند و امیدواریم همه کشور به این سطح از شناخت از رشد و نگاه جهادی برسند و ازاین شیوه الگوبرداری کنند.

استاندار استان مرکزی گفت: ویژگی دوم جوانگرایی و اعتماد به جوانان در ستاد اجرایی است که در سال‌های اخیر این نگاه موجب افتخارآفرینی‌های بزرگی در عرصه پزشکی و دارویی، صنعت و محرومیت‌زدایی شده است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند علاج مشکلات کشور اقتصادمقاومتی است و دو رکن آن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌بنیان است، تصریح کرد: در این طرح که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، دانش و فناوری نوینی به کار گرفته شد که هم باعث جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی میشود و هم از خروج ارز جلوگیری به عمل می‌آید و موجب اشتغال‌زایی در سطح استان نیز خواهد شد.

در ادامه این سفر یک‌روزه ، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام به همراه استاندار از دو پروژه ساخت مسکن ملی که توسط ستاد اجرایی در ساوه درحال احداث است ، بازدید به عمل آورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.