×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تجهیز پارک آموزشی هلال احمر با کمک صلیب سرخ ایتالیا/ تشریح فعالیت خانه‌های هلال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

رییس جمعیت هلال احمر از افزایش خانه‌های هلال به ۴۰ هزار مورد خبر داد و گفت: تفاهم نامه‌ای با صلیب سرخ ایتالیا برای انتقال تجارب دو کشور منعقد کرده ایم. همچنین قرار است در تجهیز پارک آموزشی هلال احمر به ما کمک‌هایی داشته باشند.

پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار کیوسک خبر درباره خانه های هلال و فعالیت‌های این خانه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در خصوص اقداماتی که در خانه‌های هلال انجام می‌شود با دستگاه‌های مختلف از جمله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و… تفاهم نامه امضا کرده ایم. 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در خانه‌های هلال کاهش آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: در خانه‌های هلال اهداف مختلفی را دنبال می‌کنیم از جمله اینکه به مردم در این خانه‌ها آموزش‌های خود امدادی و دگر امدادی ارائه می‌شود. 

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ما در نظر گرفته‌ایم که تعداد خانه‌های هلال را به عدد ۴۰ هزار برسانیم. وزیر ورزش نیز در این زمینه به ما قول مساعد داده است که اغلب مراکز خودشان را در اختیار خانه‌های هلال قرار دهند. 

کولیوند تصریح کرد: در صورتی که حادثه‌ای در کشور اتفاق بیفتد اولین کسانی که می‌توانند به خدمت‌رسانی اقدام کنند همان افرادی هستند که در خانه‌های هلال آموزش دیده‌اند و به دیگران نیز آموزش می‌دهند. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت انبارهای هلال احمر به چه صورتی است، گفت: انبارهای ما هنوز به استانداردهایی که مد نظر است نرسیده اما مردم را نگران نمی‌کنیم، چراکه هر جا لازم باشد و اتفاقی بیفتد ما پاسخگو هستیم و اجازه نمی‌دهیم مشکلی در این زمینه ایجاد شود. رییس جمهور و دولت نیز در این زمینه همراهی خوبی با ما داشته‌اند و کمک‌های خوبی به ما شده است. 

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اعتباری که به ما داده شد بسیار خوب بود و ما از دولت و مجلس تقدیر می‌کنیم. پیش از تخصیص این بودجه با مشکل جدی مواجه بودیم که امیدواریم با اختصاص این بودجه رفع شود. 

کولیوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما جزو ۵ کشور برتر جهان از نظر اقدامات کلی جمعیت هلال احمر هستیم و این افتخار بزرگی برای جمعیت هلال احمر است. 

وی با اشاره به همکاری هرچه بیشتر جمعیت هلال احمر ایران با سایر جمعیت‌های صلیب سرخ در جهان گفت: تفاهم نامه‌ای با صلیب سرخ ایتالیا برای انتقال تجارب دو کشور منعقد کرده ایم. همچنین قرار است در تجهیز پارک آموزشی هلال احمر به ما کمک‌هایی داشته باشند. 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.