×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،امروز دستگاه مولتی پروتکل آفرزیس بیمارستان بانک با حضور حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری و تعدادی از پزشکان مورد بهره برداری قرار گرفت.

‎پلاسمافرزیس، روشی است که در آن بخش مایع خون یا پلاسما از سلول‌های خونی جدا و معمولاً محلول دیگری مانند سالین یا آلبومین جایگزین پلاسما می‌شود.

‎در بدن بیمار، پلاسما حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که به اعضاو ارگانهای داخلی حمله می‌کند و 

‎پلاسمای جدا شده از بیماران بهبود یافته با دستگاه پلاسمافریز برای مصارف درمانی بعضی از بیماران از جمله کرونا استفاده می شود.

‎این فرآیند  که به آن تعویض پلاسما هم می‌گویند، شبیه به دیالیز کلیه است و می تواند گامی جدی در بهبود و درمان بیماران دارای شرایط خاص باشد.

کاهش هزینه های تحمیلی به بیماران، الگو سازی طرح سلامت برای سایر بانک ها، اجرای طرح غربالگری و چکاپ کامل کلیه کارکنان بانک ملی ایران در سراسر کشور و … از جمله مهمترین خدمات و اقدامات بیمارستان بانک ملی ایران با رویکرد افزایش رضایتمندی بیماران و بهبود کیفیت خدمات است. در همین راستا نیز طرح غربالگری قلب استان آذربایجان شرقی با حضور مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری و تیم پزشکی همراه در محل اداره امور شعب این استان اجرا شد.

سخندان ضمن تاکید بر اهمیت سلامت کارکنان گفت: فراهم کردن رفاه حال همکاران، تسهیل ارایه مشاوره های پزشکی، ایجاد درمانگاه های استانی به منظور جلوگیری از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی و… از اولویت های بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک بوده و حرکت در جهت ارتقای سلامت همکاران و خانواده آنها با برنامه ریزی های دقیق در حال پیگیری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.