×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی‌اصغر دادخواه امروز به مناسبت ۲۵ تیرماه روز تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در استان قم راه‌اندازی شده و برای تمام بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران در دسترس است.
وی اضافه کرد: با توسعه خدمات غیرحضوری از تردد ۶۰۰ هزار نفر به دفاتر تامین اجتماعی در طول سال کاسته می‌شود.
وی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا ماهانه ۳۰ هزار مراجعه حضوری برای تمدید دفترچه درمانی به دفاتر تامین اجتماعی وجود داشت که در حال حاضر تمدید این دفترچه‌ها به‌صورت تمام الکترونیک انجام می‌شود.
به گفته دادخواه، ‌۳۶۷ هزار پرونده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به‌ویژه در حوزه کارگری ثبت الکترونیک شده است.
وی بیان کرد: تسهیل در ارائه خدمات از طریق کد ملی، تجمیع بسیاری از سرویس‌های غیرحضوری قابل‌ارائه به بیمه‌شده‌ها، مستمری‌بگیران، کارفرمایان و دستگاه‌های دولتی ازجمله مزیت‌های سامانه خدمات غیرحضوری بیمه تامین اجتماعی است.
وی اضافه کرد: نمایش سوابق و ریز دستمزد، امکان مشاهده مجموع سوابق به تفکیک سال، ماه و روز، استعلام برخورداری از حمایت درمانی، استعلام استحقاق دریافت و درخواست کمک‌هزینه ازدواج، درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری، درخواست کمک‌هزینه بارداری، درخواست کمک‌هزینه کفن‌ودفن و محاسبه مبلغ حق بیمه سربازی از جمله خدماتی است که به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: ۴۱ هزار و ۳۸۲ پرونده مستمری‌بگیری در شعب ۴ گانه تامین اجتماعی قم فعال است که با احتساب بیمه‌شدگان اصلی و تبعی ، بیش از ۹۱ هزار و ۹۳۸ تَن را شامل می‌شوند.
وی افزود: ماهانه یک هزار میلیارد ریال به مستمری‌بگیران استان پرداخت می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی در استان قم به رقم ۶ به یک رسیده، درحالی‌که این ضریب در کشور ۵.۶ به یک نفر بوده و نقطه سر به سری نیز ضریب هشت به یک نفر است.
دادخواه در خصوص ضریب پشتیبانی خاطرنشان کرد: ضریب پشتیبانی به تعداد بیمه پردازان اصلی در برابر مستمری‌بگیران اصلی گفته می‌شود و هر چه فاصله این ۲ مقوله از هم بیشتر باشد صندوق بیمه‌ای در وضعیت بهتری قرار دارد.
وی تعداد کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در استان قم را ۱۴ هزار و ۴۰۷ مورد اعلام و بیان کرد: اداره کل تامین اجتماعی قم صد درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری را در راستای کمک به صنایع و حفظ اشتغال پایدار اجرایی کرده است.
بیمه تامین اجتماعی قم دارای چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی است.
۷۸۳ هزار و ۵۷۹ نفر معادل ۶۲ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد،  ۲۸۷ هزار و ۵۸۹ نفر بیمه‌شده اصلی و ۴۹۵ هزار و ۹۹۰ نفر نیز بیمه‌شده تبعی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.