×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عبداله شیرکوند مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر،روز ۲۵ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه  و با رعایت پروتکل های بهداشتی ، به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی برگزارشد، ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی ، اظهار داشت :سازمان تامین اجتماعی بزرگترین و گسترده ترین نهاد بیمه ای کشور است که کلیه طبقات جامعه از کارگران گرفته تا کارمندان دولتی، کارفرمایان، صاحبان مشاغل و مسئولان همگی در طول فعالیت کاری و پس از بازنشستگی با این سازمان سروکار دارند.با وجود نقش پررنگ رسانه ها و فضای مجازی و با افزایش سطح آگاهی و مطالبه گری جامعه، و از طرفی اطلاع رسانی های مستمر سازمان تامین اجتماعی با رویکرد تحول دیجیتال و ارائه خدمات نوین به منظور جلوگیری از حضور فیزیکی در شعب و کارگزاریهای سازمان همچنین شیوع ویروس کرونا، قطعا مردم به خوبی دریافته اند که می بایست برای دریافت خدمات درحوزه های مختلف به سامانه های تعریف شده از سوی سازمان مراجعه کنند و مشارکت رسانه های خبری در اطلاع رسانی می تواند سطح آگاهی توده مردم را ارتقاء بخشیده و موجب کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب وکارگزاریها شود.

وی با اشاره به آمار تحت پوشش استان بوشهرگفت : در حال حاضر ۳۴۰ هزار بیمه شده اصلی داریم و با درنظر گرفتن افراد تبعی یک میلیون نفر از خدمات سازمان استفاده می کنند و میزان آن ۸۰ درصد است. براساس آمارهای موجود تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش نیز بالغ بر ۲۹ هزار نفر است و ماهیانه ۷۰ میلیارد تومان از بابت حقوق به این عزیزان پرداخت می شود.

شیرکوند افزود : هم زمان با ابلاغ دستورالعمل های ستاد کرونای استان بوشهر، کارگروهی در اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر با این موضوع شکل گرفت و پروتکل های بهداشتی برای محافظت همکاران و ارباب رجوع ابلاغ گردید.وبا همه تلاش های انجام شده ، تا کنون ۲۱ نفر از همکاران ما در سطح استان بوشهر که یک نفر از آنها شاغل در اداره کل بوده به بیماری کرونا مبتلا شده اند.اکنون و در اداره کل ، روزانه ۵ کارشناس در ورودی ساختمان مستقر هستند تا صفر تا صد مشکلات و نیازهای ارباب رجوع را پیگیری منتج به نتیجه کنند.
وی در رابطه با با برنامه های که در دستور کار خود قرار دارد تصریح کرد :باتوجه به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۴۵ میلیون نفر از خدمات سازمان استفاده می کنند لذا مراجعه حضوری این عزیزان به شعب و کارگزاریها مشکلاتی را قطعا در پی خواهد داشت. لذا سازمان تامین اجتماعی با برنامه ریزی های دقیق توسعه خدمات الکترونیکی و تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده قطعا تا پایان سال ۹۹ بسیاری از خدمات سازمان بصورت غیرحضوری ارائه خواهد شد که این موضوع موجب کاهش حضور فیزیکی به شعب سازمان خواهد شد.

شیرکوند گفت: از جمله خدمات غیر حضوری انجام شده می توان به حذف تاریخ اعتبار دفترچه های درمانی و استفاده از شش روش استحقاق درمان اشاره نمود که در نتیجه اجرای این طرح ، ۴۰۰ هزار مراجعه در استان بوشهر به شعب و کارگزاریها کاهش خواهد یافت. بر این اساس کلیه مخاطبین سازمان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام نموده و با دریافت یوزر و پسورد از خدمات غیر حضوری بهره مند شوند. بحث حذف خود دفترچه های درمانی نیز در دستور کار قرار دارد و بزودی اجرایی خواهد شد. همچنین با نصب اپلیکشن my tamin نیز می توانند از بخش دیگری از خدمات الکترونیک غیرحضوری استفاده کنند.موضوع دیگر بحث متناسب سازی و یا همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بوده که با دستور ویژه رئیس محترم جمهور، تلاشها پیگیری های مستمر وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی و آقای دکتر سالاری محقق گردیده و این موضوع موجب افزایش حقوق مستمری بگیران گردیده و از مرداد ماه سال جاری اجرا خواهد شد.
وی گفت: ضمنا مبلغ دو هزار میلیارد تومان جهت پرداخت وام قرض الحسنه نیز برای بازنشستگان ومستمری بگیران درسال جاری درنظر گرفته شده که با هماهنگی کانونهای بازنشستگی استانها پرداخت خواهد شد.
شیرکوند در بخشی از سخنانش در رابطه با همسان سازی حقوق بیمه شدگان گفت:بنابر پیگیریهای انجام‌ شده و موافقت ریاست جمهور و مصوبه هیات محترم وزیران متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان از اول مردادماه انجام خواهد شد. باتوجه به اینکه اجرای این طرح متضمن تامین منابع مالی بوده، بر همین اساس مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب خرید سهام از شرکتهای فعال و سود ده به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافته که به موجب آن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول مرداد ماه سال جاری اجرا خواهد شد.وبا توجه به اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و نظر به میزان سوابق این عزیزان افزایش حقوق محاسبه و پرداخت میشود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در ادامه ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه اذعان کرد : افراد فعال در حوزه خبر و اطلاع رسانی استان بوشهر افرادی توانمند، اهل قلم و آگاه به مسائل بوده و  کاملا حرفه ای و دغدغه مند در پیگیری مشکلات طبقات فرودست جامعه و افراد جامعه هدف  هستند.
در پایان ، بلحاظ رویکرد تعاملی مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر ،از طرف مدیر مسول نشریه اتحاد جنوب به ایشان ،لوح تقدیر اهدا شد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.