×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ حسن حنان در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: تاکنون ۱۷ هزار میلیارد تومان به حساب کشاورزان گندم‌کار و کلزاکار واریز شده که سهم گندم‌کاران ۱۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان و سهم کلزاکاران ۱۱۵۰ میلیارد تومان است.

حنان گفت: دیروز ۲۲۵۰ میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران واریز شد و امروز ۵۰ میلیارد تومان به حساب کلزاکاران واریز می‌شود و همین روال برای پرداخت پول کشاورزان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: به همت مسئولین: سرپرست وزارت صمت، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان برنامه و بودجه و  بانک مرکزی با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده پرداخت خوبی طی روز گذشته داشته‌ایم و این عیدی خوبی برای کشاورزان بوده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از تسویه مطالبات گندم‌کاران تا دوم مرداد ماه خبر داد و گفت؛ این در حالی‌است که در گذشته پول کشاورزان به صورت دو مرحله‌ای پرداخت می‌شد و گاهی ۲ ماه به طول می‌کشید تا کشاورز پول خود را دریافت کند.

حنان عنوان کرد: خرید تضمینی گندم  از نیمه‌ی فروردین در کشور آغاز شده و تا پایان شهریور و به صورت قانونی تا پایان آذر ماه ادامه بنا به نیاز ادامه خواهد داشت.

عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: نرخ امسالِ خرید تضمینی گندم رشد ۴۷ درصدی داشته و تا ۲۵۲۳ تومان به ازای هر کیلوگرم با کمترین زمان ممکن پرداخت شده است و با توجه به این که مجوز خرید به بخش خصوصی نیز داده شده و قیمت خرید اندکی بالاتر بوده تنها ۲۳۰ هزار تن خریداری شده که این نشان می‌دهد کشاورزان به دولت اعتماد کرده و گندم خود را به مراکز خرید دولتی تحویل می‌دهند.

حنان افزود: در حال حاضر ارتباط خوبی بین دولت و کشاورز برقرار شده است و کیفیت گندم نسبت به گذشته بهتر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.