×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گزارش صنعت بیمه جهان: ریسک تورم و صنعت بیمه ایران

گزارش صنعت بیمه جهان در خصوص ریسک تورم و صنعت بیمه ایران، در تازه پایگاه تازه‌های بیمه ایران و جهان وب‌سایت پژوهشکده بیمه منتشر شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، گزارش صنعت بیمه جهان: ریسک تورم و صنعت بیمه ایران، چکیده مدیریتی آخرین شماره گزارش سیگما است که به صورت دوره‌ای و با محوریت موضوعات مختلف توسط شرکت بیمه اتکائی جهانی سوئیس‌ری منتشر می‌شود. در این شماره از‌ سیگما، با عنوان «بیمه جهان: ریسک‌های تورم در پیش‌رو و در عرصه» به شرح و تفسیر مباحث گوناگون مرتبط با صنعت بیمه جهان پرداخته و در انتها، رتبه صنعت بیمه کشورهای مختلف جهان از جمله ایران در قالب چند جدول، به تصویر کشیده شده است.
در این گزارش، ایران در سال ۲۰۲۱، با رقم ۲۸ هزار و ۶۹ دلار در کل حق‌بیمه‌ها، رتبه ۲۷ را از میان ۸۸ کشور جهان کسب نموده درحالی که در سال ۲۰۲۰ با رقم ۱۹ هزار و ۵۳۱ دلار، در جایگاه ۳۳ قرار داشته است. همچنین در سال ۲۰۲۱، کل حق بیمه زندگی در صنعت بیمه ایران با ثبت رقم ۴ هزار و ۲۸۵ دلار در رتبه ۳۸ و در سال ۲۰۲۰، با رقم کل حق بیمه ۲ هزار و ۹۸۲ دلار در رتبه ۴۲ قرار گرفته است. در بخش بیمه غیرزندگی، ایران در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب رتبه‌های ۲۰ و ۱۸ را در میان ۸۸ صنعت بیمه جهان کسب کرده است. در سال ۲۰۲۱ نیز نرخ نفوذ بیمه(حق بیمه به عنوان درصدی از تولید ناخالص ملی) ایران در میان کشورهای مورد بررسی، رتبه ۵۴ را به خود اختصاص داده است.
برای مطالعه متن کامل گزارش به پایگاه تازه‌های بیمه ایران و جهان وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5476/news/view/17664/5448/Staging/ مراجعه نمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.