×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۳ آبان , ۱۴۰۴

فاجعه انفجار قطار در محدوده ایستگاه خیام نیشابور در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۲، به‌عنوان یکی از بحران‌های چندعاملی پیچیده در نظام حمل‌ونقل ریلی کشور شناخته می‌شود. این گزارش با هدف بررسی علمی حادثه، تحلیل علل و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود فرآیندهای ایمنی و نظارتی در صنعت ریلی تنظیم شده است.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، صنعت حمل‌ونقل ریلی، به‌عنوان یکی از زیرسیستم‌های کلیدی در ساختار لجستیکی و اقتصادی کشور، نقش مؤثری در تحقق اهداف توسعه پایدار ایفا می‌کند.

این صنعت به‌دلیل مزایای ذاتی خود از جمله ظرفیت بالا در جابجایی انبوه کالا و مسافر، مصرف بهینه انرژی و ایمنی نسبی در مقایسه با سایر شیوه‌های حمل‌ونقل، همواره مورد توجه سیاست‌گذاران قرار داشته است.
با افزایش حجم ترانزیت مواد خطرناک و پیچیدگی‌های عملیاتی، پارامتر «ایمنی» به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در طراحی، بهره‌برداری و نظارت بر سیستم ریلی بدل شده است.

در این میان، حادثه انفجار قطار در کریدور شرقی شبکه ریلی کشور، نمونه‌ای بارز از بروز بحران چندعاملی در این نظام محسوب می‌شود.


علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش می‌توانند به بخش گزارش‌های پژوهشی وب‌سایت پژوهشکده بیمه مراجعه نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.