×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که در چهل‌وهفتمین سفر استانی به‌منظور کلنگ‌زنی چند پروژه عمرانی و نظارت میدانی بر شرایط ارائه خدمات مختلف بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان به استان مازندران سفر کرده است، در آیین کلنگ‌زنی پروژه درمانگاه تخصصی و ارتقای اورژانس بیمارستان تأمین‌اجتماعی رازی چالوس، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مغفول اصل ۲۹ قانون اساسی که بر پوشش بیمه فراگیر تأمین‌اجتماعی تصریح دارد و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم مورد تأکید قرار گرفته است و از محل پوشش فراگیر بیمه‌ای و جذب بیمه‌شدگان جدید، در دو سال و نیم گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان منابع پایدار برای صندوق تأمین‌اجتماعی ایجاد شده است؛ این آغازی بر گذر از رویکرد آینده‌سوزی و تبدیل آن به آینده‌سازی در سازمان تأمین‌اجتماعی‌ است. اکنون با بهبود شرایط منابع سازمان، فراغ بال پیدا کرده‌ایم تا بسترها و زیرساخت‌ها را برای آینده بسازیم که یکی از آنها، همین پروژه‌هایی است که امروز کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شوند. در کنار توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات، باید با فرصتی که ایجاد شده به سمت ایجاد ارزش افزوده در دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید برویم. سرمایه‌گذاری‌های جدید یعنی اطمینان از توانمندی و کارامدی این سازوکار بیمه‌ای برای تأمین آسایش و امنیت و عدالت اجتماعی برای امروز و فردای بیمه‌شدگان و اجرای مأموریتی که در این زمینه برعهده ما گذاشته شده است.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در این مراسم که همزمان با اعیاد میلاد با سعادت حضرت رسول‌اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، با تبریک اعیاد ربیع و نیز گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: غیورمردان و زنان مازندران همواره در صحنه‌های مختلف، از دفاع مقدس تا دفاع از حریم ولایت و امنیت کشور، خلق حماسه کرده‌اند و ما به این ویژگی‌ها مازندران و مردمان آن را می‌شناسیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: امروز شاهد کلنگ‌زنی برای توسعه خدمت برای این مردم و منطقه هستیم. انشاءالله همه مدیران و مسئولان استانی و منطقه‌ای به وظایف خودشان در زمان مقرر عمل کنند تا این پروژه نیز در زمان مقرر به ثمر برسد و با تجهیز و راه‌اندازی طی ۲۴ ماه در بستر خدمت‌رسانی به مردم منطقه قرار بگیرد. تأمین مالی این پروژه حدود هزار میلیارد ریال است که پیش‌بینی بودجه آن انجام شده است و انشاءالله با همت و همگرایی همه دوستان و عزیزان، این پروژه در مدت زمان مشخص جلو برود و به ثمر برسد.
وی تأکید کرد: عیار ارزیابی همه کارگزاران نظام اسلامی این روایت حضرت اکرم است که فرموده‌اند «سَیِّدُ الْقَوْمِ خَادِمُهُمْ». ارزش و سیادت و برتری و هویت ما به این بسته است که بیشتر و بهتر در بخش‌ها و شکل‌های مختلف به مردم خدمت کنیم، این مکتب حضرت رسول اکرم (ص) است. ما با این معیار تا جان داریم پای کار مردم ایستاده‌ایم و دولت هم با همین رویکرد، پای کار است، با همه مشکلات و مسائلی که همه ما اطلاع داریم. اگر این رویکرد ما باشد برکت خداوند نصیب همه ما می‌شود. گشایش‌هایی هم که رقم خورده و انشاءالله آثارش با قوت و قدرت در زندگی مردم ملموس خواهد شد، حاصل همین رویکرد است.
موسوی با اشاره به دستاوردهای مثبت دولت سیزدهم به خدمات دولت در حوزه درمان و سلامت کشور اشاره کرد و افزود: در دو سال و نیم گذشته بالغ بر ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور توسط وزارت بهداشت اضافه شده و برنامه افزایش ۵۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در کشور در حال تدوین و اجراست.
وی افزود: جبران ناترازی‌ها که آثار کلان آن بر سفره مردم به شدت تأثیرگذار بوده از دستاوردهای دولت خدمتگزار است. یکی از ناترازی‌هایی که حال و آینده تأمین‌اجتماعی را تهدید می‌کرد، استقراض بی‌رویه از سیستم بانکی برای پرداخت حقوق بازنشستگان بود که در این دولت با تسویه بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته از گذشته، بزرگترین تسویه نظام بانکی در سازمان تأمین‌اجتماعی رقم خورد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: با تلاش همه همکاران ما و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مغفول اصل ۲۹ قانون اساسی که بر پوشش بیمه فراگیر تأمین‌اجتماعی تصریح دارد و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم به ما ابلاغ شده است، از محل پوشش فراگیر بیمه‌ای و جذب بیمه‌شدگان جدید، در دو سال و نیم گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان منابع پایدار جدید برای صندوق تأمین‌اجتماعی ایجاد شده است؛ در صورتی‌که اگر حفره استقراض بی‌رویه برقرار مانده بود، مثل یک بیماری مزمن ۶۷ هزار میلیارد تومان بار مالی ایجاد می‌کرد.
وی تاکید کرد: این موضوع مهمی است که بازنشستگان عزیز بدانند که در اوایل این دولت ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری می‌پرداختیم و هر ماه ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان باید از بانک قرض می‌کردیم که در واقع برداشت و پیش‌خوری از محل آینده و رفاه آتی بازنشستگان امروز و فردا بود. امروز به لطف خدا ماهانه حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری پرداخت می‌کنیم و ریالی هم برای این کار از نظام بانکی قرض نمی‌کنیم. این رویکرد، هم وضعیت الان ما را جوابگوست و هم آینده‌سوزی را تبدیل به آینده‌سازی کرده است. اکنون فراغ بال پیدا کرده‌ایم تا بسترها و زیرساخت‌ها را برای آینده بسازیم که یکی از آنها، همین پروژه‌هایی است که امروز کلنگ زنی و افتتاح می‌شوند.
موسوی افزود: باید زیرساخت‌های توسعه‌ خدمات را هم برای امروز و هم برای آینده ایجاد کنیم. در کنار آن باید با فرصتی که ایجاد شده به سمت ایجاد ارزش افزوده در دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید برویم. سرمایه‌گذاری‌های جدید یعنی اطمینان از توانمندی و کارامدی این سازوکار بیمه‌ای برای تأمین آسایش و امنیت و عدالت اجتماعی برای امروز و فردای بیمه‌شدگان و اجرای مأموریتی که در این زمینه برعهده ما گذاشته شده است.
میرهاشم موسوی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران محلی اظهار داشت: یکی از رویکردهای اساسی ما در سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه خدمات به‌ویژه خدمات درمانی است. در درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم توسعه خدمات را در اولویت قرار داده‌ایم که مورد حمایت و تأکید رئیس‌جمهور محترم و وزیر محترم کار نیز بوده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در حال حاضر این سازمان ۵۷ پروژه عمرانی در بخش درمان مستقیم در سراسر کشور در حال احداث و ۱۵۰ پروژه نیز در دست طراحی و توسعه دارد که امسال ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در توسعه زیرساخت درمانی و عمرانی در بودجه سازمان تعیین شده که این عدد در آغاز دولت سیزدهم ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده و این نشان‌دهنده اولویت و اهمیت دولت به توسعه خدمات است.
موسوی تأکید کرد: روزانه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی و بیش از ۱۳ هزار خدمت بستری در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی سراسر کشور به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.
وی افزود: در این دولت ۴۰۰ قلم داروی جدید به پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه پایه و ازجمله سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شده و در بحث جوانی جمعیت نیز در حوزه نازایی، خدمات درمانی مطلوبی در مراکز درمانی این سازمان و مراکز طرف قرارداد سازمان ارائه می‌شود و توسعه نیز خواهد یافت.
محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، با اشاره به فعالیت‌های مثبت سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های اخیر گفت: از مدیران و مسئولان ارشد کشور انتظار داریم به منطقه غرب استان مازندران توجه ویژه داشته باشند. خوشبختانه در چند سال اخیر در حوزه درمان به غرب استان توجه خاصی شده اما با توجه به جمعیت شناور غرب استان و گردشگرپذیر بودن آن، انتظار می‌رود این توجهات بیشتر شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید داود موسوی امام جمعه چالوس و نیز در این مراسم با قدردانی از توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات به مردم منطقه از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: استان مازندران با توحه به شرایط خاص طبیعی و گردشگری استان باید فراتر از یک استان و در نگاهی ملی مورد توجه قرار گرفته و نیازهای مختلف استان به ویژه در بخش درمان و سلامت تأمین شود.
‌در این مراسم دکتر سیدرضا کاظمی‌نیا، همچنین مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان مازندران گفت: این درمانگاه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۳۰۰ متر و زیربنای ۷۲۵ متر دارای درمانگاه تخصصی در حوزه گوش و حلق بینی، دندانپزشکی و رشته‌های دیگر خواهد بود و انتظار می‌رود با مساعدت و همراهی در زمینه تأمین منابع موردنیاز شاهد بهره‌برداری هرچه زودتر این پروژه در غرب استان مازندران باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.