×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۴

دکتربهزاد شیری، مدیرعامل پست‌بانک ایران، در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان ها و مناطق کشور که صبح روز شنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۴ و با حضور مدیران ستادی به صورت حضوری و اجرایی و استان‌ها به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به عملکرد بانک در اردیبهشت ماه سال جاری گفت: پست‌بانک ایران موفق شده است ۱۰۵ درصد منابع پیش‌بینی شده خود را تحقق بخشد و با وجود چالش‌های اقتصادی موجود، روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک‌ ایران شیری افزود: کاهش ۵۷ درصدی مطالبات معوق و افزایش ۳۰ درصدی نقدینگی بانک نشان می‌دهد که مدیریت دقیق تر و کارآمدتری در حوزه منابع و مطالبات اعمال شده است.
مدیرعامل پست‌بانک ایران ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی ما، توسعه خدمات الکترونیک و افزایش سهم منابع ارزان‌قیمت است که از ۷۰ درصد در سال گذشته به ۷۳ درصد رسیده است. این تغییر استراتژیک به ما کمک می‌کند شیفت عملیاتی بانک را به سمت بانکداری مدرن و غیرحضوری سوق دهیم.».

شیری به رشد چشمگیر ضمانت‌نامه‌های پرداختی نیز اشاره کرد و گفت: در دو ماه نخست سال جاری، مبلغ ضمانت‌نامه‌های صادر شده ۶۷ درصد رشد داشته که این موفقیت مورد استقبال مراجع بالا دستی و دیگر نهادهای مرتبط قرار گرفته است.

وی همچنین به چالش‌هایی که بانک با آن مواجه است، اشاره کرد و افزود: کاهش سهم درآمدهای غیرمشاع به ۵۹ درصد و وجود تفاوت‌های قابل توجه درآمدی بین استان‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر و اقدامات مدیریتی قوی‌تر است.
بالاترین مقام اجرایی بانک در خصوص توسعه حساب‌های غیرحضوری گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۳۵۰۰ حساب غیرحضوری افتتاح شده که بیشترین استقبال مربوط به استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.
وی تصریح کرد: هدف ما این است که خدمات بانکی را به همه اقشار جامعه، به ویژه در مناطق محروم، به صورت غیرحضوری و آسان ارائه دهیم تا عدالت بانکی را تقویت کنیم.

شیری در ادامه به برنامه‌های بانک برای بهبود کنترل و پایش شعب اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما این است که جلسات پایش شعب ارزی به صورت جداگانه و در فواصل زمانی کوتاه‌تر برگزار شود تا کیفیت عملکرد شعب به طور دقیق‌تر ارزیابی شود. همچنین طرح سفیران که نقش موثری در نظارت بر شعب دارد، باید به صورت مستقل و خارج از گزارش‌های ماهانه پیگیری شود.
مدیرعامل بانک در پایان سخنان خود تاکید کرد: با وجود همه مشکلات، ما به آینده بانک امیدواریم و تلاش می‌کنیم با مدیریت هوشمندانه و استفاده از فناوری‌های نوین، سطح خدمات خود را بهبود بخشیم و اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.