
صبح دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۴، نشست مدیرعامل هلدینگ صباانرژی با مدیران روابط عمومی شرکت تابعه این هلدینگ با هدف تبیین سیاستها و بررسی وضعیت شرکتها در افکار عمومی برگزار شد.
به گزارش کیوسکخبر به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست علی پناهی، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی با اشاره به جایگاه ویژه روابط عمومی در بنگاههای اقتصادی گفت: تصویرسازی واقعی و درست از بنگاهها در افکار عمومی و روایت برنامهها و پیشرفتها، یک ضرورت اساسی است. اهداف، برنامهها، رویکردها و دستاوردها باید بهصورت دقیق و بدون هرگونه اغراق اطللاعرسانی شود.
وی تاکید کرد: اتکا به کار کارشناسی، شفافیت، بهرهوری در فرایند تولید، شایستهسالاری و وفاق، اصول کار ما در مدیریت هلدینگ صباانرژی و شرکتهای تابعه است. در تمامی برنامههای تبلیغاتی و رویدادهای مختلف، باید به این اصول توجه شود.
مدیرعامل صباانرژی با تاکید بر ضرورت توجه به افکار عمومی و بهخصوص مواجه محترمانه و پاسخگو به سهامداران گفت: ما بخش خصوصی نیستیم. ما نماینده سهامداران اصلی یعنی بازنشستگان هستیم. آنها حق دارند از همه برنامهها و اقدامات ما خبر داشته باشند. نوع پیامی که به جامعه منتقل میکنیم باید به ایجاد افتخار و امید در میان بازنشستگان منجر شود.
پناهی با بیان اینکه توسعه خط تولید کمک مستقیم به معیشت سهامداران است، گفت: باید در اطلاعرسانی به حقوق سهامدار اصلی توجه اساسی شود. باید بدانیم که همه اقدامات ما در راستای ارتقای دارایی و پرتفوی صندوق بازنشستگان است. سهامدار ما باید باور کند که ما در خدمت آنها هستیم. نوع روایت و گفتمان رسانهای ما باید معطوف به حقوق بازنشستگان باشد.
پناهی تاکید کرد: مدیران عامل بنگاههای وابسته به بازنشستگان، نباید از رسانه برای برندینگ خود استفاده کنند. ما نباید به دنبال برندسازی مدیران باشیم. به جای افراد ، باید برنامهها و دستاوردها معرفی شوند. روایت ما باید روایت توسعه و پیشرفت باشد. ما با رعایت قوانین بالادستی از جمله قانون برنامه هفتم توسعه، شعار رییسجمهور و گفتمان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای افزایش داراییهای بازنشستگان تلاش میکنیم.
وی با بیان اینکه انسانها بهصورت طبیعی در تخصیص منابع عقلانی رفتار میکنند، گفت: باید مرتب از خود بپرسیم در مقابل هزینهها چه دستاوردی داریم؟ ما بهخصوص در رویدادها و نمایشگاهها سراغ هزینههای لاکچری نخواهیم رفت. شرکت در رویدادهای خارجی و داخلی، باید معطوف به دستاورد باشد.
وی در پایان تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی شرکتها باید در حوزه مهارتآفرینی جامعه هزینه شود. در این مسیر با سازمان فنی و حرفهای برنامههای مشترکی ارتقای مهارتهای فنی از محل هزینههای مربوط به مسئولیتهای اجتماعی پیاده خواهیم کرد.
در این نشست، هر یک از مدیران روابط عمومی شرکتهای تابعه، با ارائه گزارشی از فعالیتها و وضعیت شرکت متبوع خود در افکار عمومی، مشکلات و چالشهای موجود را با مدیرعامل صباانرژی در میان گذاشتند.