×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان، مجید نژادبیگلری اظهار کرد: ۹۰ درصد پول گندم‌های خریداری شده به حساب گندم‌کاران واریز شده است.

نژاد بیگلری گفت: در سیلوی شهید صدوقی شهرستان جیرفت ۸۳۰۰ تن، کمیسیون غله درچین شهرستان کهنوج بیشاز ۲۲ هزار تن، مرکز خرید شاه حسینی شهرستان قلعه گنج روستای چاه داد خدا ۹۸۵۰ تن، مرکز خرید نشاطی شهرستان رودبار جنوب ۹۸۸۵ تن، مرکز خرید منصوری شهرستان رودبار جنوب ۹۹۸۵ تن گندم معمولی خریداری شده است.

وی افزود: در مراکز خرید کمیسیون غله گل آرد شهرستان جیرفت نیز ۱۴۶۰ تنگندم و در مرکز خرید حاج غنی شهرستان فاریاب ۲۲۳۵ تن، در مرکز خرید احمدیان شهرستان فاریاب ۳۶۳۵ تن و در مرکز خرید سجاد اطمینانی شهرستان کهنوج نیز۲۲۱۵ تن گندم معمولی خریداری شده است.

وی از خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزا نیز در این استان خبر داد که بر این اساس در سیلوی شهید صدوقی شهرستان جیرفت ۴۳۷ تن، در مرکز خرید کلزا شهرستان ارزوئیه ۳۳۰ تن، در مرکز خرید کلزا درچین شهرستان کهنوج نیز ۶۸۲ تن کلزا تحویل مراکز خرید شده است که جمع آن ۱۶۳۸ تن است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در شمال استان نیز آغاز و اولین محموله گندم در سیلوی سی هزارتنی شهرستان ارزوئیه تخلیه و ثبت شده است که میزان خرید گندم در شمال استان ۲۲ تن است .

نژاد بیگلری گفت: پیش‌بینی می‌شود در شمال استان با توجه به کشت حدود ۷۰ درصدی گندم دروم در مزارع و ورود کارخانجات ماکارونی به امر خرید تعداد مراکز خرید به حداقل کاهش یابد. مراکز پیش‌بینی شده در شمال استان باتوجه به نیاز منطقه در شهرستان بافت و بردسیر و همچنین در شهرستان ارزوئیه درصورت انعقاد قرارداد و طی مراحل قانونی با بخش خصوصی و تعاون روستایی دائر خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.