×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۴ دی , ۱۴۰۴

مجتبی حیدری، نایب‌رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا، در روز دوم همایش بزرگ رؤسای شعب این شرکت، مدیریت عملکرد را الگوی اصلی اداره شرکت دانست و تأکید کرد که ارزیابی عملکرد، مبنای تصمیم‌گیری مدیران ارشد در تمام سطوح سازمان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، مجتبی حیدری با اشاره به اینکه این نشست با هدف ارزیابی ۹ ماهه فعالیت‌ها و بر اساس برنامه عملیاتی ابلاغ‌شده در پایان خردادماه برگزار شده است، گفت: هر شعبه و هر استان به‌ مثابه یک شرکت و بنگاه اقتصادی است و هر مدیر باید بداند که در فضای رقابتی، مسئول مدیریت درآمد و هزینه‌های بنگاهی است که در اختیار دارد. ستاد بستر را فراهم می‌کند، اما این مدیر شعبه است که باید در بزنگاه‌ها تصمیم بگیرد چگونه درآمد ایجاد کند و هزینه‌ها را مدیریت کند.
وی با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در ۹ ماه گذشته افزود: امروز پس از ۹ ماه فعالیت جانانه و تلاش همدلانه همکاران، عملکرد شعب و استان‌ها مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت. بسیاری از مدیران به اهداف خود دست یافته و موفق بوده‌اند که از آنان تقدیر می‌شود و در برخی موارد نیز با کاستی‌هایی مواجه بودیم. در جلسات روز نخست، تلاش شد محیط و اقلیم فعالیت بهتر استان ها شناخته شود، تجارب موفق مرور و ظرفیت‌های موجود صنعت بیمه برای بهبود عملکرد مورد بررسی قرار گرفت تا در ارزیابی پایان سال، نتایج بهتری رقم بخورد.
مدیرعامل بیمه آسیا با تأکید بر اینکه مبنای تمامی تصمیمات در شرکت باید عملکرد باشد، تصریح کرد: شاخص‌های عملکرد باید دقیق و شفاف تعریف شوند و تصمیمات مدیران در همه حوزه‌ها بر اساس عملکرد فردی و سازمانی اتخاذ شود. عملکرد فردی باید به‌درستی شاخص‌گذاری و ارزیابی‌ها به نتایج واقعی منجر شود. ارزیابی عملکرد جامع به این معناست که همه ذی‌نفعان، متناسب با مسئولیت‌ها و توانمندی‌های مدیریتی خود پاسخگو باشند.
وی فروش اقتصادی را معیار اصلی ارزیابی عملکرد سازمانی دانست و افزود: همه مدیران باید بدانند ملاک اصلی، فروش اقتصادی است؛ یعنی و انتخاب ریسک مناسب ، تعیین صحیح نرخ فنی، فروش مبتنی بر نیاز مشتری ، وصول به‌موقع مطالبات و سرمایه گذاری پربازده اگر این اصول به‌درستی اجرا شود، امکان پرداخت به‌موقع خسارت‌ زیاندیدگان ، حقوق و مزایای عادلانه و مکفی فراهم خواهد شد و فروش اقتصادی مبنایی برای ارزیابی عملکرد همه واحدها تبدیل می‌شود.
وی سرمایه انسانی را محور تحقق اهداف سازمان دانست و گفت: سازمانی موفق است که عملکرد فردی نیروهای آن در راستای اهداف سازمانی با عملکرد کل سازمان همسو باشد. هیأت‌مدیره و مدیریت عامل، تمام توان خود را برای حمایت از این سرمایه انسانی به کار خواهند گرفت.
حیدری در پایان با اشاره به برنامه‌ها در سال ۱۴۰۵ اظهار داشت: انتظارات از مدیران و کارکنان افزایش خواهد یافت و این تفکر باید به‌صورت جزءبه‌جزء در کل سازمان جاری شود.
اصلاح ترکیب پرتفوی، توسعه محصولات، آموزش هدفمند، تبلیغات مؤثر، استفاده گسترده‌تر از بستر فناوری اطلاعات، اصلاح فرآیندها، پرداخت برخط خسارت‌ها از طریق اپلیکیشن «یاس»، وصول مطالبات از جمله دیگر نکات مورد اشاره مدیرعامل بیمه آسیا در این همایش بود.
منبع:روابط عمومی بیمه آسیا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.