×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در جلسه ای که به منظور بررسی روش های تامین مالی جهت احیاء بافت فرسوده و ناکارامد شهری و با حضور حسن خطیب زاده مدیر شعب استان برگزار شد، انواع روش های تامین مالی جهت احیاء بافت فرسوده و ناکارآمد شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مجتبی شاکری روش مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضای شهری شهرداری مشهد خواستار توسعه تعامل با بانک مسکن شد.

خطیب زاده در ابتدای این جلسه گفت: یکی ازماموریت های اصلی بانک مسکن تسهیل فرایند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری است و با عنایت به جایگاه شهرداری به عنوان متولی اصلی حوزه برنامه ریزی شهری از یک سو و سیاست های ویژه بانک مسکن درحمایت از صنعت ساختمان و همچنین حمایت ازطرح احیای بافت فرسوده شهری از سوی دیگر همکاری هرچه بیشتر فیمابین می تواند راهگشای تحقق اهداف مشترک هر دو سازمان باشد.

وی ادامه داد با توجه به سیاستهای اعتباری سالجاری امکان پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن در بافت فرسوده شهری فراهم می باشد که با توجه به اهداف بانک در حمایت از سازندگان حرفه ای و تشویق سازندگان به استفاده از فناوری نوین، اطلاع رسانی مناسب به سازندگان واحدهای مسکونی در این مناطق می تواند باعث رونق بیشتر ساخت و ساز و همچنین زیباسازی فضای شهری گردد.

در ادامه این جلسه هادی معتمدی معاون دایره امور اعتباری به تشریح تسهیلات بازآفرینی شهری و بافت فرسوده از محل قرارداد عاملیت توام با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم و همچنین صندوق پس انداز مسکن یکم پرداخت.

در بخش دیگری از این جلسه، مجتبی شاکری روش مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضای شهری شهرداری مشهد به بیان مشکلات مربوط به این منطقه پرداخت و گفت: به منظور اطلاع رسانی بیشتر و همچنین تسهیل در فرآیند ها تعداد ۲۳ دفتر تسهیلگری با هزینه شهرداری در این مناطق مشغول به فعالیت می باشند. وی در ادامه سخنان خود از آمادگی شهرداری مشهد در جهت انعقاد تفاهم نامه با بانک مسکن و تعهد پرداخت قسمتی از سود تسهیلات پرداختی خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.