×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر، عبدالعلی صاحب محمدی پیش از ظهر امروز در بازدید جزیره هرمز و در مراسم اهدای جهیزیه به ۳۱ زوج جوان هرمزی اظهار کرد: روحیه و عزم بلندی در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خدمت به مردم مناطق کمتربرخوردار کشور وجود دارد و بنده شخصا با عشق و ارادتی که به مردم هرمز و هرمزگان دارم، هرگز دوران ۳ ساله استانداری و حضورم در این استان را در شمار روزها و سال‌های عمرم حساب نمی‌کنم چرا که مردم این استان عزیز، نجیب و پرمهر هستند و گیرایی این استان نیز بدلیل همین روحیه مردم است.

وی افزود: کشور ما پهناور و گستردگی جمعیت بالا است و رساندن امکانات و تجهیزات به همه مناطق کشور، کار طاقت‌فرسایی است اما با روحیه جهادی و همتی مضاعف و با عشق و ایمان به کار می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و حق مردمی که با تأخیر به آنها رسیده را ادا کرد.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جزیره هرمز و اهمیت این جزیره و ضرورت خدمت مضاعف به مردم عزیز آن، خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یک رسالت ویژه دارد و رویکرد عمومی این ستاد اقتصاد مقاومتی است و هیچ برنامه‌ای در ستاد وجود ندارد مگر با این رویکرد عملیاتی شود.

تقویت تولید، اشتغال و محرومیت‌زدایی ۳ محور فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

صاحب محمدی ادامه داد: تلاش ستاد اجرایی متمرکز بر تقویت تولید، تقویت اشتغال‌های موجود و کار محرومیت‌زدایی است تا بتوانیم وابستگی کشور را کاهش داده و از طریق این مسیر برای مردم هر منطقه، برکاتی را در سایه انقلاب اسلامی به ارمغان بیاوریم.

وی یکی از دلایل توفیق ستاد اجرایی در انجام کارهای بزرگ در کشور را چابکی ستاد و کاهش عرض و طول اداری عنوان کرد و بیان داشت: بنیاد برکت فقط ۴۰ نفر نیرو دارد اما ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه را در کشور راهبری می‌کند. بنیاد احسان نیز که به تازگی شکل گرفته و اقدامات بزرگی نظیر تأمین جهیزیه و بسته‌های معیشتی و توزیع اقلام تحصیلی و … را بر دوش دارد نیز فقط ۱۳ نیرو دارد و همه این اقدامات و کمک‌ها و جهیزیه‌ها و بسته معیشتی و … را فقط ۱۳ نفر مدیریت و انجام می‌دهند.

مشارکت و همکاری با ۶ هزار گروه جهادی در کشور

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به ساماندهی بیش از ۶ هزار گروه جهادی در سراسر کشور، تصریح کرد: از روحانی تا دانشجو و دانش‌آموز، پزشک و استاد دانشگاه و اصناف و … در این گروه‌های جهادی پای کار انجام کارهای بزرگی هستند که ستاد اجرایی نسبت به ساماندهی آنها و حمایت از فعالیت‌های جهادی اقدام کرده است.

حضور در بیش از ۸ هزار روستا در ۲۰۰ شهرستان

صاحب‌محمدی در ادامه در بیان گستردگی کار در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در سراسر کشور، گفت: ۲۰۰ شهرستان در ۳۱ استان کانون فعالیت‌های ستاد اجرایی هستند. در بیش از ۸ هزار روستا پروژه انجام داده و یا در حال انجام هستیم و ۷۹ هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه‌ها با ۵۵۶ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است.

وی رویکرد ستاد اجرایی را، توانمندسازی اقتصادی و خدمات اجتماعی و خدمات زیربنایی عنوان و اظهار کرد: در حوزه خدمات زیربنایی و فقط با ۴۰ نفر نیرو در بنیاد برکت توانسته‌ایم بیش از ۹۷هزار و ۵۰۰ پروژه را در کشور در حوزه‌های راه، آب، آموزش، بهداشت و درمان و … عملیاتی کنیم.

موازی‌کاری با بخش خصوصی در ستاد اجرایی وجود ندارد

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأکید کرد: موازی‌کاری در ستاد اساسا وجود ندارد. ما نه با بخش خصوصی و نه با بخش دولتی موازی‌کاری نداشته و نداریم و هیچ‌جایی وجود ندارد که رقیب بخش خصوصی باشیم بلکه با تعامل، همراهی و حرکت بر پایه برنامه‌های از پیش تعیین شده را در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: چندین بیمارستان با ۲۵۰۰ تخت توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  ساخته و یا در حال ساخت داریم که با هماهنگی وزارت بهداشت صورت گرفته است. بیمارستان‌های نیمه‌تمام متعددی را که سال‌ها معطل بوده، شناسایی و تکمیل کرده‌ایم و این روند را با جدیت ادامه خواهیم داد تا بتوانیم خدمات مناسب‌تری در بخش‌های مختلف به مردم ارائه کنیم.

استاندار اسبق هرمزگان با اشاره به این که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پس از شناسایی پروژه‌های اولویت‌دار، مجری را هم همان دستگاه‌های مربوطه قرار می‌دهد و دخالتی در اجرای پروژه‌ها نمی‌کند، تصریح کرد: در زمینه مدرسه‌سازی نیز ۱۹۰۰ مدرسه با ۱۰ هزار و ۳۰۰ کلاس را در دستور کار داشتیم که فقط ۱۵ درصد از کار باقیمانده است و ۸۵ درصد مدارس و کلاس‌ها تحویل شده است و کار برای تکمیل مابقی کلاس‌ها نیز ادامه دارد.

ساخت ۲۲۰ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور

صاحب محمدی در پایان به ساخت ۲۲۰ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره و بیان داشت: ۴۰ هزار مسکن محرومان ساخته و تحویل شده و ۱۵۱۰ مرکز فرهنگی نیز در مناطق عمدتا روستایی و حاشیه‌ شهرها تکمیل و عملیاتی شد تا در خدمت مردم باشد.

در این مراسم پس از قرائت خطبه عقد میان زوجین، جهیزیه ۳۱ زوج هرمزی نیز به آنان اهدا و بدون حضور میهمانان و یا جمع خاصی از آنان تجلیل شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.