×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۴

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران ضمن بررسی مهم‌ترین اقدامات راهبردی یک سال گذشته تنها شرکت دولتی کشور گفت: شبکه نمایندگی، شریک راهبردی بیمه ایران در مسیر توسعه است.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، علی جباری در نخستین همایش اکو بیمه ایران با محوریت چالش‌های روز صنعت بیمه با تشریح مسیر تحولی بزرگ در بیمه ایران از برنامه‌های راهبردی شرکت برای تحقق دو رسالت ملی و اقتصادی سخن گفت و تأکید کرد: بیمه ایران توانسته است در مسیر سودآوری و ایفای مسئولیت اجتماعی، الگویی برای صنعت بیمه کشور باشد.

وی در این همایش با اشاره به جایگاه تاریخی و حاکمیتی بیمه ایران گفت: شرکت سهامی بیمه ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای کشور و تنها شرکت دولتی در صنعت بیمه، همواره دو انتظار بزرگ را بر دوش داشته است؛ نخست، حرکت در مسیر سودآوری و خروج از زیان انباشته به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و دوم ایفای نقش اجتماعی و حاکمیتی در کنار دولت برای پوشش خسارات ناشی از جنگ، بلایای طبیعی و حوادث ملی و هر دو این انتظارات، صحیح، به‌حق و لازم‌الاجرا هستند و بیمه ایران با برنامه‌ریزی دقیق، موفق به هم‌افزایی میان این دو مأموریت شده است.

علی جباری در ادامه افزود: از آبان‌ماه سال گذشته، تیم جدید مدیریتی در بیمه ایران با تدوین نقشه راه تحول، این دو انتظار را در دستور کار قرار داد. از یک سو، تلاش کردیم با اصلاح ساختارهای مالی، بهینه‌سازی منابع و افزایش بازده سرمایه‌گذاری‌ها، شرکت را از زیان انباشته خارج کرده و به سودآوری مطلوب برسانیم و از سوی دیگر، وظیفه ملی خود را در حمایت از مردم و دولت در شرایط خاص، نظیر بحران‌های اقتصادی، جنگ و بلایای طبیعی، با قدرت ادامه دادیم.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به دیدگاهی که این دو هدف را در تضاد می‌بیند، گفت: برخی بر این باورند که نمی‌توان همزمان به دو هدف سودآوری و ایفای مسئولیت اجتماعی دست یافت اما تجربه ما در بیمه ایران نشان داده است که این دو مسیر نه تنها در تعارض نیستند؛ بلکه مکمل یکدیگرند و هرچه شرکت از نظر مالی و ساختاری قدرتمندتر باشد، توان ایفای نقش اجتماعی آن نیز افزایش می‌یابد. ما با همین نگاه، برنامه‌های خود را طراحی و اجرا کردیم و امروز ثمرات آن آشکار است.

وی در ادامه به مهم‌ترین اقدامات راهبردی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در گام نخست، توسعه کمی و کیفی پرتفوی و عملیات بیمه‌ای در اولویت قرار گرفت تا ضمن گسترش بازار هدف، رضایتمندی بیمه‌گذاران نیز افزایش یابد. در کنار آن، اقدامات حوزه سرمایه‌گذاری شرکت گسترده و سبد دارایی‌های مالی مورد بازنگری و بهینه‌سازی قرار گرفت. تکمیل زنجیره خدمات مالی، طراحی و توسعه محصولات نوین بیمه‌ای، جذب مشتریان جدید و ورود به بازارهای تازه نیز از دیگر محورهای این برنامه جامع بوده است.

جباری افزود: در همین مسیر، بهبود شاخص‌های عملیاتی، ارتقای بهره‌وری در واحدهای اجرایی، بازآفرینی مدل‌های ارزیابی ریسک و تقویت مدیریت منابع انسانی نیز در دستور کار قرار گرفته است و خوشبختانه، امروز می‌توانیم بگوییم بیمه ایران پس از دوره‌ای از اصلاحات ساختاری، وارد مرحله شکوفایی جدیدی شده است؛ مرحله‌ای که در آن بنگاه اقتصادی و نهاد اجتماعی بیمه ایران، در کنار هم رشد می‌کنند.

مدیرعامل بیمه ایران به اقدامات اجتماعی و مسئولیت‌پذیری بیمه ایران در رویدادهای اخیر اشاره کرد و گفت: در دوره ۱۲ روزه جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه کشور عزیزمان ایران، بیمه ایران همچون همیشه در کنار مردم و دولت ایستاد و با اقداماتی سریع و دقیق برای آرامش‌بخشی به جامعه، رسالت خود را به بهترین شکل انجام داد. ما اعتقاد داریم بیمه، تنها ابزار مالی نیست، بلکه نماد امنیت و اطمینان در جامعه است.

وی افزود: حضور فعال بیمه ایران در صحنه‌های ملی، اعم از جبران خسارات حوادث طبیعی، پشتیبانی از طرح‌های توسعه‌ای دولت، حمایت از بیمه‌ها و پروژه‌های ملی، گواهی روشن از ایفای نقش اجتماعی این شرکت است و بیمه ایران همواره فراتر از مرزهای اقتصادی، در خدمت منافع عمومی کشور حرکت کرده است.

جباری در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی ویژه از کارکنان و شبکه گسترده نمایندگان بیمه ایران در سراسر کشور، گفت: اگر امروز بیمه ایران به‌عنوان ستون اصلی صنعت بیمه کشور و نماد اعتماد عمومی شناخته می‌شود؛ این جایگاه را مدیون تلاش خستگی‌ناپذیر خانواده بزرگ بیمه ایران هستیم. از کارکنان و شبکه توانمند نمایندگان در اقصی نقاط کشور، همه با ایمان، تخصص و تعهد، چرخ‌های این سازمان بزرگ را به حرکت درآوردند.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان بیمه ایران، سرمایه اجتماعی و بازوان اجرایی ما هستند. آنان در خط مقدم ارتباط با مردم، با اخلاق حرفه‌ای، شفافیت و امانت‌داری، چهره واقعی صنعت بیمه را به نمایش گذاشته‌اند. از صمیم قلب از زحمات بی‌منت این عزیزان سپاسگزارم و به همه کارکنان متعهد و نمایندگان شریف بیمه ایران در سراسر کشور، خدا قوت می‌گویم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در پایان خاطرنشان کرد: بیمه ایران با تکیه بر تجربه ۹۰ ساله، میراثی گران‌سنگ از اعتماد ملت ایران را بر دوش دارد. مسیر آینده این شرکت، مبتنی بر تفکر استراتژیک، نوآوری، کارآمدی و خدمت به مردم خواهد بود و ما ایمان داریم که با اتکا به نیروی انسانی کارآمد و همدلی جمعی، می‌توانیم هم‌زمان به سودآوری پایدار، رشد سهم بازار و ایفای کامل مسئولیت‌های اجتماعی دست یابیم و در این مسیر بیمه ایران همچنان در خدمت امنیت ملی و آرامش مردم باقی خواهد ماند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.