×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۱ مهر , ۱۴۰۴

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه ها گفت: داده های دریافتی از سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی نشان می دهد در نیمه نخست سال جاری، میانگین شاخص رضایت در فرودگاه های کشور، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴٫۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ سید جمال قادری نسب ضمن اعلام این خبر گفت: در این مدت، به رغم توقف تقریبا یک ماهه پروازها در زمان جنگ، یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۷۵ رای در کنسول های مختلف سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی ثبت شد و مهمتر از همه، میزان رضایت از کیفیت خدمات فرودگاهی بود که با رشدی چشمگیر به۷۴٫۸ درصد رسید.

وی اظهار داشت: تجارب جهانی نشان می دهد سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در کنار آگاهی از سطح رضایتمندی مسافران، از مهمترین عوامل ارتقای جایگاه رقابتی فرودگاهها و همچنین افزایش اعتماد عمومی است چرا که پایش مستمر این شاخص ها و دریافت انبوه بازخوردهای مستقیم از مسافران، نه تنها به شناسایی سریع نقاط ضعف و قوت کمک می کند، بلکه مبنای برنامه ریزی دقیق و افزایش بهره وری عملیاتی در فرودگاه هاست.

قادری نسب در ادامه گفت: دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد با بهره گیری از ۳۴ مولفه و شاخص های مهم کلیدی که منطبق با آخرین استانداردهای اتحادیه بین المللی فرودگاه ها هستند، در دو حوزه کلان “کیفیت خدمات های فرودگاهی” و “امکانات سالن های فرودگاهی”، فرودگاه های تحت مالکیت شرکت را در ۲۵ زمینه مختلف، ارزیابی و رتبه بندی کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد گفت: در پایش صورت گرفته، به ترتیب فرودگاه مهرآباد در ۱۲ شاخص، فرودگاه اصفهان در ۱۰ شاخص و فرودگاه های بندرعباس، مشهد و شیراز در ۹ شاخص پیشتاز بوده اند.

وی در ادامه به تشریح رتبه بندی مذکور پرداخت و گفت: بر اساس پایش انجام شده در زمینه امکانات رفاهی سالن های ترمینال: فرودگاههای مهرآباد، مشهد و اصفهان؛ در زمینه سرویس های اطلاع رسانی: فرودگاه های مهرآباد، اصـفهان و بندرعباس؛ در زمینه کیفیت پذیرش مسافر و بار، فرودگاه های اصـفهان، شیراز و بندرعباس؛ در زمینه آراستگی و راحتی در فرودگاه: فرودگاه های مشهد، شیراز و مهـرآباد؛ در زمینه اقدامات امنیتی و نظارتی: فرودگاه های مهرآباد، بندرعباس و اصفهان حایز رتبه های اول تا سوم شده اند.

به گفته وی در زمینه دسترسی به محل شارژ تلفن همراه: فرودگاههای مهرآباد، بندرعباس و تبریز؛ در زمینه نحوه دسترسی به فرودگاه: فرودگاه های شیراز، مهرآباد و اصفهان؛ در زمینه نظافت سالن های فرودگاه: فرودگاه های بندرعباس، تبریز و زاهدان؛ در وضعیت رستوران و فست فود: فرودگاه های مهرآباد، مشهد و بندرعباس؛ در زمینه وضعیت پارکینگ فرودگاه: فرودگاه های اصفهان، مشهد و یزد.

قادری نسب همچنین اظهار داشت: در پخش برنامه های تلویزیونی:، فرودگاههای تبریز، مهرآباد و بندرعباس؛ در دسترسی و استقرار عابر بانک: فرودگاههای مشهد، اهواز و مهرآباد؛ در زمینه نحوه برخورد کارکنان، فرودگاه های تبریز، اصفهان و اهواز؛ در بخش محل بازی کودکان: فرودگاه های مهرآباد، شیراز و مشهد؛ در دسترسی به آب آشامیدنی: فرودگاههای شیراز، اصفهان و یزد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد در ادامه افزود: در زمینه زمان انتظار پذیرش: فرودگاه های تبریز، اهواز و زاهدان؛ در وضعیت ارائه ایـنترنت: فرودگاههای اصفهان، شـیراز و مشهد؛ در ارائه چرخ دستی و ویلچر: فرودگاه های شـیراز، زاهدان و یزد؛ در تامین صندلی انتظار: فرودگاه های تبریز، زاهـدان و بندرعباس؛ در استقرار غرفه های فروشگاهی: فرودگاهها ی اهواز، یزد و تبریز.

وی خاطرنشان کرد: در بخش سرویس های بهداشتی: فرودگاه های اصفهان، اهواز و شیراز؛ در سرویس بسته بندی بار، فرودگاه های مشهد، یزد و زاهدان؛ در زمینه کیفیت تحویل بار، فرودگاه های شیراز، تبریز و یزد؛ در بخش اتاق سیگار: فرودگاه های اصفهان، مهرآباد و مشهد؛ در بخش نمازخانه ها: فرودگاههای مهرآباد، زاهدان و تبریز.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.