
شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که برای ششمین سال متوالی از سوی موسسه بینالمللی اینتربرند (Interbrand)، به عنوان پنجمین برند برتر جهان شناخته شده است.
کیوسکخبر ـ اینتربرند به عنوان یک شرکت مشاوره برند جهانی، هر ساله فهرست «برترین برندهای جهان» را منتشر میکند. در فهرست امسال، سامسونگ با ارزش برند ۹۰٫۵ میلیارد دلار، جایگاه خود را حفظ کرده و همچنان تنها شرکت آسیایی است که از سال ۲۰۲۰ در جمع پنج برند برتر جهان قرار دارد.
طبق گزارش اینتربرند، چند عامل کلیدی در ارتقای برند سامسونگ نقش داشتهاند:
- تقویت رقابتپذیری هوش مصنوعی در تمامی بخشهای کسبوکار شرکت
- بهبود تجربه مشتریان از طریق یکپارچگی بین محصولات
- تمرکز روی سرمایهگذاری در نیمههادیهای مرتبط با هوش مصنوعی
- اجرای استراتژی برند با محوریت مشتری
وونجین لی، مدیر دفتر بازاریابی جهانی سامسونگ، گفت: « نوآوری در هوش مصنوعی و همکاریهای باز و گسترده، محور اصلی تلاشهای ما بوده تا تجربه هوش مصنوعی برای کاربران در زندگی روزمره ملموستر شود. در آینده نیز ما به تمرکز روی مزایای محصولات برای مشتریان، به ویژه در زمینه سلامت و ایمنی ادامه میدهیم تا سامسونگ به برندی محبوبتر تبدیل شود.»
سامسونگ با توجه به چشمانداز «نوآوری برای همه»، همواره تلاش میکند تا هوش مصنوعی را برای مشتریان بیشتری در سراسر جهان قابل دسترس کند.
امسال، سامسونگ با پیشرفت مستمر Galaxy AI، رهبری خود در حوزه هوش مصنوعی موبایل را تقویت کرد و در تلاش است این فناوری را تا پایان سال در ۴۰۰ میلیون دستگاه عرضه کند. در بخش لوازم الکترونیکی مصرفی (CE) نیز سامسونگ با معرفی فناوریهای هوش مصنوعی متناسب با هر دسته محصول، از جمله Vision AI و Bespoke AI، رقابتپذیری هوش مصنوعی خود را گسترش داده است.
سامسونگ همچنین از طریق همکاری باز با شرکای مختلف، تجربیات شخصیسازیشده هوش مصنوعی را برای مشتریان بهبود بخشیده و در عین حال با Samsung Knox، امنیت پیشرو در صنعت را نیز فراهم کرده است.
در حوزه نیمههادیها، سامسونگ با مجموعهای جامع از هوش مصنوعی در فضای ابری، درون دستگاه و فیزیکی، به تقاضای رو به رشد برای هوش مصنوعی پاسخ داده است. این شامل پاسخگویی فعال با محصولات پیشرفته از جمله HBM، DDR5 با ظرفیت بالا، LPDDR5X و GDDR7 میشود.
فراتر از هوش مصنوعی، سامسونگ به بهبود دسترسیپذیری محصولات و خدمات خود ادامه میدهد و نوآوری پایدار را در تمام بخشهای کسبوکار پیش میبرد. این شامل صرفهجویی در انرژی از طریق لوازمخانگی کممصرف متصل به پلتفرم SmartThings نیز میشود.
تلاشهای برجسته سامسونگ در تمامی بخشهای کسبوکار
موبایل
- پیشتازی در دوران هوش مصنوعی موبایل و گسترش کاربرد آن با Galaxy AI
- تقویت رهبری در گوشیهای تاشو با عرضه Galaxy Z Fold7 و Galaxy Z Flip7
- افزایش اعتماد مشتریان از طریق تقویت فناوریهای امنیت و حفظ حریم خصوصی
- توسعه خدمات سلامت با استفاده از دستگاههای پوشیدنی پیشرفته، ارتقای Samsung Health و همکاریهای باز
شبکهها
- تقویت رهبری در شبکههای دسترسی رادیویی مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-powered vRAN) و معماریهای Open RAN
- نوآوری مداوم در فناوریها برای پشتیبانی از کاربردهای مختلف ۵G، از جمله استریم با کیفیت بالا و بازی آنلاین
- پیشرو بودن در استانداردسازی فنی شبکههای ۶G
- تقویت همکاری با شرکتهای مشتری و انتقال جنبههای پایداری فناوری شبکه سامسونگ
نمایشگر
- تثبیت رهبری جهانی در زمینههای تلویزیونها، ساندبارها و مانیتورهای گیمینگ
- نوآوری در تجربه تماشای محتوا با ویژگیهای هوش مصنوعی مبتنی بر Vision AI
- بهبود خدمات The Frame و Art Store برای ارائه تجربههای تلویزیون هنری شخصیسازیشده
- گسترش محتوا و خدمات از طریق همکاریها در TV Plus، سرگرمی، بازی و موسیقی
لوازم خانگی دیجیتال
- حفظ رهبری جهانی در دسته لوازم خانگی مانند یخچال و ماشین لباسشویی از طریق نوآوری مداوم در محصول و قابلیتهای پیشرفته هوش مصنوعی
- ارائه راحتی متمایز و تجربیات پیشرفته هوش مصنوعی از طریق ادغام SmartThings
- گسترش رهبری لوازم Bespoke AI در زمینههای بهرهوری انرژی، کاربری آسان، عملکرد و طراحی
نیمههادی
- مدیریت مجموعهای متنوع از برنامههای کاربردی هوش مصنوعی ابری، درون دستگاهی و فیزیکی
- حفظ رهبری در نیمههادیهای موبایل و خودرو، از جمله DDR، SSD، LPDDR، UFS و Auto SSD
- ادامه توسعه و سرمایهگذاری در راهحلهای نوآورانه مانند CMM-D و HBM
- اشتراکگذاری چشمانداز و رهبری صنعتی از طریق حضور فعال در رویدادهای فناوری تاثیرگذار
رتبهبندی «برترین برندهای جهان» اینتربرند بر اساس ارزیابی ارزش برند انجام میشود؛ فرایندی جامع که شامل تحلیل عملکرد مالی و چشمانداز شرکت، میزان تاثیر برند روی تصمیم خرید مشتریان و قدرت رقابتی برند است (عواملی مانند استراتژی، همدلی، تمایز، تعامل با مشتری، انسجام، اعتماد و موارد دیگر). این رتبهبندی یکی از قدیمیترین و معتبرترین ارزیابیهای ارزش برند در جهان بوده و اعتبار زیادی در میان متخصصان دارد.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=286325