×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۴

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، در یادداشتی، روابط عمومی‌ها را منادیان امید و فرماندهان جنگ روایت‌ها توصیف کرد.

هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی، در یادداشتی، روابط عمومی‌ها را منادیان امید و فرماندهان جنگ روایت‌ها توصیف کرد.

این یادداشت به شرح زیر است:

قدرت در جامعه امروز اشکال متنوع‌تری به خود گرفته و دیگر تنها ابزار زور و سلطه در اختیار دارندگان قدرت سخت نیست. امروزه سلطه‌جویی با بهره‌گیری از روش‌های ارتباطی، اقناعی و ابزارهای رسانه‌ای، شکل جدیدی به خود گرفته است. دراین میدان، اعمال نفوذ و تأثیرگذاری در اختیار کسانی است که توان و ابزار بیشتری برای جهت‌دهی به افکارعمومی در جنگ روایت‌ها دارند.

جهان معاصر تجربه‌ای متفاوت از مناسبات انسانی را رقم زده است. ارتباطات جدید، تمامی ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را تحت تأثیر قرار داده‌اند و ابزارهای رسانه‌ای، ابتکار عمل در تأثیرگذاری بر اندیشه، احساس، رفتار و در نهایت عملکرد انسان‌ها را به‌دست گرفته‌اند.

فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، تلاشی جهادگونه برای ارائه تصویری حقیقی از رویدادهاست. کارگزاران این عرصه، فرماندهان جنگ نرم، روایت‌گران نبردهای ترکیبی و منادیان حقیقت درفضای غبارآلود تبلیغاتی هستند. آنان با درک صحیح از تحولات زمانه، برای شکستن محاصره تبلیغاتی و مقابله با القای بی‌اعتمادی و ناکارآمدی، درمسیر جهاد تبیین، امید و نشاط را در جامعه ترویج می‌دهند و پیام‌آوران عزت، اقتدار و امنیت روانی‌اند.

بی‌تردید رسالت روابط عمومی در این عصر، ترویج امید، ایجاد انگیزه، آگاهی‌بخشی، آموزش و اطلاع‌رسانی مؤثر است. چنانچه این مأموریت با بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای درست و بر مبنای اصولی چون صداقت، شفافیت، دقت و امانت‌داری انجام شود، جایگاه معنوی گفتمان سازمان ارتقا یافته و مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت عملکردها در ذهن افکار عمومی تثبیت خواهد شد.

روابط عمومی با تکیه بر شیوه‌های نوین ارتباطی، بهره‌مندی از دانش روز و فناوری‌های دیجیتال و نیز استفاده از هوش مصنوعی، تلاش می‌کند تا با بیانی هنرمندانه، هوشمندانه و خلاقانه، واقعیت‌ها را روایت کرده و با رویکردی منعطف و بردبار در تعامل با مخاطبان، زمینه‌ساز رشد پایدار و مزیت رقابتی برای سازمان خود باشد.

روابط عمومی‌های گروه فولاد مبارکه به‌عنوان نهادهای ارتباطی این مجموعه، نقش مهمی در تعامل با ذی‌نفعان داخلی و خارجی ایفا می‌کنند. این نهادها با رویکردی هوشمندانه، تخصص‌محور و مسئولانه، نخست با بازتاب دستاوردها و موفقیت‌های گروه، در ترویج امید، همدلی و هم‌افزایی می‌کوشند و در مرحله بعد، با تسهیل مناسبات گروه با جامعه مخاطبان، مسیر رشد، تعالی و عزتمندی مجموعه را هموار می‌سازند.

بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه در تقویم ایران اسلامی به‌عنوان «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری، ضمن تأکید بر اهمیت و حساسیت رسالت روابط عمومی به‌عنوان نهادی مکمل در روند تولید و توسعه، فرصتی ارزشمند برای قدردانی از تلاشگران این عرصه است؛ کسانی که با همت، درایت، بهره‌مندی ازدانش، فناوری، هنر و ابزارهای متنوع اطلاع‌رسانی، در دوران مظلومیت جبهه حق، خدمات گروه فولاد مبارکه را در عرصه صنعت فولاد ایران که بی‌تردید مایه افتخار و سربلندی است منعکس می‌کنند.

با تعامل مستمر،سازنده و مؤثر با کارکنان،رسانه‌ها،خبرنگاران،مشتریان،سرمایه‌گذاران وعموم مردم،این تلاشگران زمینه‌ساز آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی‌اند. قدردان کوشش‌های ارزشمند تمامی همکاران پرتلاش و وفادار عرصه ارتباطات و روابط عمومی گروه فولاد مبارکه در سراسر کشور هستیم و امیدواریم گام‌های استوار و پیام‌آورانه آنان در ابلاغ و نشر حقیقت، مورد رضای خداوند متعال و در خدمت به میهن عزیز و ارتقای جایگاه این گروه صنعتی پرافتخار باشد.

هادی نباتی‌نژاد

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.