×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۴

سعید سیفی در نشستی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات که در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی، برگزار شد، در سخنانی روابط‌عمومی تحول‌گرا در عصر هوش مصنوعی را به عنوان راهبردی نوین برای حکمرانی ارتباطی در نهادهای تخصصی، تشریح کرد.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دکتر سعید سیفی استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد مسائل راهبردی که حدود سه دهه فعالیت مستمر در حوزه ارتباطات و رسانه حوزه صنعت را نیز در کارنامه کاری خود دارد، در کارگاهی به مناسبت روز ملی روابط‌عمومی و ارتباطات که با حضور مدیران‌کل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در استان‌های مختلف کشور و همچنین مدیران روابط‌عمومی این ادارات و با هدف تدوین برنامه راهبردی یک ساله و پنج ساله سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

وی، ضمن معرفی ویژگی‌های روابط‌عمومی دستگاه‌های دولتی تخصصی، پاسخ به سه سوال مهم درباره جایگاه و اهمیت حوزه روابط عمومی در شرایط موجود، تفاوت روابط‌عمومی در دهه ۱۴۰۰ با دهه‌های گذشته و همچنین وظایف روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با توجه به تکالیف برنامه هفتم پیشرفت و سند تحول سازمان در دوره مدیریت جدید را تشریح کرد. وی در سخنرانی خود تحت عنوان “روابط عمومی تحول‌گرا در عصر هوش مصنوعی؛ با نگاهی به راهبردی نوین برای حکمرانی ارتباطی در نهادهای تخصصی” گفت: قصد دارم با اتکا به مطالعات نظری، تجربیات میدانی و الزامات سیاستی،تامل و نگاهی دوباره به این حوزه مهم و موثر با توجه به تحولات سیاسی داخلی و جهانی، توسعه فناوری و هوش مصنوعی اسناد بالادستی مثل برنامه هفتم پیشرفت و سیاست‌های کلی ابلاغی حضرت آقا و سیاست‌های راهبردی و سند تحول سازمانی داشته باشیم.

در نظر داریم بدانیم در حال حاضر حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات در چه جایگاهی ایستاده و از چه اهمیتی در دستگاه‌های تخصصی و دولتی برخوردار است و با توجه به تحولات مختلف و توسعه فناوری و هوش مصنوعی، مدیران و فعالان این حوزه چگونه باید عمل کنند یا به بیان دیگر تفاوت‌های بنیادین روابط‌عمومی در دهه ۱۴۰۰ با گذشته چیست و وظایف نوین روابط‌عمومی در تحقق اهداف سازمان‌های دولتی به صورت عام و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی به صورت خاص در دهه ۱۴۰۰ چیست؟

امروز در «روز ملی روابط عمومی و ارتباطات » هستیم؛ روزی که از نظر من فرصتی است برای تأمل، یاداوری و اثبات این واقعیت که روابط عمومی، صرفاً یک بخش اداری نیست بلکه رگ حیاتی حکمرانی نوین و پیشران «قدرت نرم» سازمان‌هاست. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که آن را می‌توان «جهان ارتباطات تکثیریافته» نامید؛ جهانی که در آن، واقعیت نه صرفاً آن چیزی است که هست، بلکه آن چیزی است که به‌درستی روایت و بازنمایی می‌شود.

در عصر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence Era) و ارتباطات تعاملی، روابط عمومی نه‌فقط پل میان سازمان و مردم، بلکه تبدیل به سکوی راهبری تصویر سازمانی، تسهیلگر مشارکت هوشمند و «مغز دوم» مدیران ارشد شده است. در این شرایط، روابط عمومی دستگاه‌های حاکمیتی و تخصصی، اهمیت دوچندان پید میکند؛ زیرا این سازمان‌ها نه‌تنها با مردم، بلکه با نخبگان، رسانه‌ها، بخش خصوصی و دولت در تعاملند و نقش کلیدی در روایت توسعه ملی ایفا می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.