شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال ۱۴۰۳، گزارش عملکرد خود را به سهامداران ارائه کرد. آسان پرداخت در سال مالی ۱۴۰۳ با افزایش تعداد کاربران و رشد چشمگیر در تعداد پذیرندگان درگاه اینترنتی، توانسته است نقش مهمی را در بازار پرداخت ایفا کند. اپلیکیشن آپ، با ارائه بیش از ۱۰۰ سرویس متنوع، یکی از فراگیرترین سوپراپلیکیشنهای مالی کشور به شمار میرود.
کیوسکخبر ـ بر اساس گزارش عملکرد سال ۱۴۰۳، در راستای تمرکز بیشتر بر کسبو کارهای با سرمایهبری پایینتر این شرکت توانسته تعداد کاربران فعال اپلیکیشن آپ و تعداد پذیرندگان درگاه پرداخت اینترنتی به ترتیب با نرخ ۷.۸ و ۳۶.۴ درصدی افزایش دهد. تعداد پذیرندگان درگاه اینترنتی آپ از ۲۷۷ هزار به ۳۷۸ هزار پذیرنده افزایش یافته و این رشد کمسابقه، نشان از جایگاه برند آپ به عنوان یک شرکت نوآور در صنعت پرداخت الکترونیک دارد. در همین راستا، کاهش ۷ درصدی تعداد نیروی انسانی شرکت در سال ۱۴۰۳، نشانی دیگر از حرکت به سوی افزایش بهرهوری در شرکت بوده است.
باقر صمدی، مدیرعامل آسان پرداخت، در این مجمع درباره برنامه سال ۱۴۰۴ چنین گفت:
«با اضافه شدن بانک شهر به مجموعه آسان پرداخت، مسیر تحول از PSP صرف به مدل بانک-پرداخت (Bank-led) آغاز شده است و این یک تغییر استراتژیک برای شرکت محسوب میشود. استراتژی کلان جدید شرکت بر سه محور اصلی متمرکز است: حرکت بهسوی بانکمحور شدن، اجرای برنامههای رشد سریع، و تمرکز بر افزایش سودآوری. در مسیر ارائه خدمات بانکداری دیجیتال، اپلیکیشن آپ بستر بالقوهای برای عرضه سرویسهای بانکهای سهامدار (مانند بانک شهر و بانک کشاورزی) خواهد بود.»
تلاشهای شرکت برای استفاده بهینه از شبکه پذیرندگان و عملیات خود در بازار موجب رشد ۲۳ درصدی ارزش ریالی تراکنشهای راهبری شده توسط آسان پرداخت شده است. این روند در ادامه تغییرات صنعت پرداخت و همسویی شرکتهای پرداخت الکترونیک با بانکها و تمرکز بیشتر بر مبلغ تراکنش، تفسیر میشود.
در حوزه عملکرد مالی، در سال مالی مذکور درآمدهای عملیاتی با رشد ۳۳ درصدی همراه بوده و سود عملیاتی شرکت نیز در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته است؛ امری که نشاندهنده ثبات و تمرکز شرکت بر فعالیتهای تخصصی خود در حوزه ارائه خدمات پرداخت است. همچنین، نسبت گردش کل دارایی از ۴.۶۱ در سال ۱۴۰۲ به ۴.۹۶ در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته که بیانگر استفاده مؤثرتر از داراییها در راستای ایجاد درآمد است.
شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) با سابقهای ۱۶ ساله در ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و موبایلی، در سال گذشته موفق شد رتبه اعتباری -A را از مؤسسات رتبهبندی مورد تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کند. این موفقیت که برای نخستینبار در صنعت پرداخت کشور رقم خورده، گامی مهم در راستای افزایش شفافیت، اعتبار و اعتماد سرمایهگذاران به این شرکت است.
در پایان سال ۱۴۰۳، با حضور بانک شهر، ترکیب سهامداری آسان پرداخت رنگ و بوی تازهای گرفت. شرکت آسان پرداخت در برنامه عملیاتی و بودجه سال ۱۴۰۴، چشماندازی رو به رشد برای عملکرد خود ترسیم کرده و گزارش فعالیتهای آتی نیز بهطور مستمر منتشر خواهد شد.