×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن هیبنا، جلال الدین سلیمی مدیر شعب کردستان در این بازدید با اشاره به ماموریت‌ بانکها در توسعه خدمات بانکداری الکترونیک ، گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها در ترویج و فرهنگ سازی خدمات بانکداری الکترونیک بازوی اصلی بانکها در اطلاع رسانی این خدمات به مردم جامعه باشند.

سلیمی در ادامه به توانمندی نیروی انسانی بانکها در توسعه و ایجاد زیرساختهای بانکداری مجازی تاکید کرد و اظهار داشت: بانکداری الکتروینک در جامعه حاضر یکی از نیازهای ادامه کار بانک‌هاست و با توجه به ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی در کشور، ایران اسلامی یکی از کشورهای پیشرو در این عرصه در بین همسایگان خود است.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ استفاده از این خدمات در بین مردم یک ضرورت است، اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک از وظایف بانک‌ها به عنوان ایجاد تمدن است اما رسانه‌ها می‌توانند با این اقدام برای فرهنگ سازی، پیش رو جامعه باشند.

مدیر شعب کردستان در خصوص عملکرد بانک مسکن در سال جاری یادآور شد: از ابتدای سال تا پایان تیر یک هزار ۵۷۲ فقره تسهیلات با اعتباری بیش از ۹۱۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که بیش از ۹۰ درصد این تسهیلات در بخش توسعه و رونق مسکن در استان پرداخت شده است.

سلیمی درخصوص تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۳۰ واحد مسکن مهر در استان وجود دارد که هنوز بدلیل مشکلاتی متعددی تعیین تکلیف نشده اند که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری و با کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط بتوانیم با تحویل پروژه ها به متقاضیان، پروژه مسکن مهر را به سرانجام برسانیم.

وی از طرح اقدام ملی بعنوان یکی از پروژه های مهم دولت در تولید مسکن یاد کرد و افزود: طرح اقدام ملی محور اصلی توسعه بخش مسکن است و این طرح یکی از پروژه های مهم دولت برای خانه دار ساختن اقشار کم درآمد است، که در این طرح در استان بیش از چهار هزار نفر ثبت نام کردند که بعد از پالایش، ۸۰۰ نفر در استان به بانک مسکن جهت افتتاح حساب معرفی شده‌اند و بانک مسکن هم مبادرت به افتتاح حساب متقاضیان کرده است.

مدیر شعب کردستان همچنین نحوه پرداخت تسهیلات به مستاجرین را به ترتیب در شهرهای بزرگ، متوسط و کوچک بین ۵۰، ۳۰ و ۱۵ تومان اعلام کرد و ادامه داد: نحوه پرداخت تسهیلات مستاجرین به دو روش ۱۲ ماهه با ۱۳ درصد سود و ۳۶ ماهه با ۱۲ درصد سود پرداخت می‌شود و بر اساس توافقات اولیه مقرر شده ۱۹ بانک وارد این عرصه شوند.

همچنین در ادامه این بازدید مدیر شعب کردستان از بخشهای مختلف خبرگزاری ایرنا بازید و از مدیر و خبرنگاران این خبرگزاری تقدیر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.