×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۶ خرداد , ۱۴۰۴

کیوسک‌خبر ـ مهدی شهیدی، رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه، در مراسم آغاز به کار دبیرخانه کارگروه فنی و تخصصی برندسازی ایمیدرو در این شرکت، جزئیات برنامه‌های کلان این دبیرخانه را تشریح کرد.

یکپارچه‌سازی بومی‌سازی و انتقال دانش فولادی
شهیدی با اشاره به یکپارچه‌سازی فرآیند بومی‌سازی در گروه فولاد مبارکه از سال ۱۴۰۱ گفت: این طرح شامل توسعه همکاری با سازندگان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و ترسیم افق برندسازی بود.

وی افزود: از سال ۱۳۹۷، انتقال دانش و تجربه فولاد مبارکه از طریق ایمیدرو و انجمن فولاد ایران به سایر شرکت‌های فولادی آغاز شد که به اجماع ملی در این حوزه منجر شد.

تشکیل دبیرخانه برندسازی برای همافزایی فنی و بازرگانی
به گفته رئیس واحد بومی‌سازی فولاد مبارکه، این شرکت با هدف شناخته‌شدن برندهای داخلی، دبیرخانه برندسازی را تشکیل داد. همچنین، برای تضمین اجرای بومی‌سازی، «نهاد موازی انجمن واحدهای برنامه‌ریزی خرید شرکت‌های فولادی و معدنی» ایجاد شد.

شهیدی تأکید کرد: همسویی دو نهاد فنی (بومی‌سازی) و بازرگانی (برنامه‌ریزی خرید)، چشم‌انداز مشترکی را ترسیم کرده که همان ایجاد برند ایرانی است.

چالش‌های استفاده از کالای داخلی و راهکارهای برندسازی
وی به چالش‌های پیش‌روی توسعه کالای داخلی اشاره کرد و گفت: مسائلی مانند کیفیت، صرفه اقتصادی، زمان تأمین و خدمات پس از فروش، از جمله موانع اصلی هستند.

کیفیت: با استانداردسازی و سیستم تضمین کیفیت، محصولات به سطح قابل قبول می‌رسند.
صرفه اقتصادی: حرکت به سمت تولید تجاری و صنعتی ضروری است.
زمان تأمین: تولید روتین با تضمین‌های مرتبط، راهکار اصلی است.
خدمات پس از فروش: ایجاد ساختار پشتیبانی فروش، این چالش را رفع می‌کند.
شهیدی خاطرنشان کرد: برندسازی در شرکت‌های سازنده، این چالش‌ها را مرتفع کرده و اعتماد تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را جلب می‌کند. فلسفه تشکیل دبیرخانه برندسازی نیز تحقق همین هدف است.

ساختار دبیرخانه برندسازی و نقشه راه سرمایه‌گذاری
دبیرخانه برندسازی دارای دو بازوی فنی و بازرگانی است:

بازوی بازرگانی: برنامه‌ریزی خرید، شناسایی نیازهای مشترک، تدوین چک‌لیست‌های ارزیابی و رتبه‌بندی سازندگان.
بازوی فنی: بومی‌سازی و توسعه فناوری، جمع‌آوری استانداردها، اولویت‌بندی نیازها و تدوین دستورالعمل‌های عملیاتی.
شهیدی در پایان گفت: پس از تشکیل تیم‌های تخصصی متشکل از کارشناسان شرکت‌های فولادی و معدنی، استانداردهای لازم برای تولید محصولات برند احصا می‌شود. پس از تأیید نهایی ایمیدرو و وزارت صمت، پکیج فنی استخراج و اولویت‌های سرمایه‌گذاری تعیین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.