×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مصاحبه مجله سیمای بانکداری با مهندس هادی‌پور

مهندس هادی‌پور؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار شرکت در گفت‌وگو با مجله سیمای بانکداری، به تحلیل وضعیت صنعت پرداخت در دوران همه‌گیری ویروس کرونا پرداخت. در بخش دیگری از این مصاحبه، ایشان با اعلام اهداف شرکت، از برنامه‌های پرداخت‌نوین برای دستیابی به آنها سخن گفت.

متن کامل این مصاحبه پیش روی شماست.

احمد هادی‌پور از سال ۱۳۷۹ در حوزه فن‌آوری اطلاعات فعال بوده است. هادی پور کار خود را در این حوزه با شرکت پویا شروع کرده و پس از آن در بانک‌های پارسیان و سرمایه، بانک آینده، بانک گردشگری، شرکت پرداختی ایران‌کیش و شرکت ایران ارقام فعال بوده است. وی در حال حاضر معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار  شرکت پرداخت نوین است. گفتگوی مجله سیمای بانکداری با هادی‌پور پیرامون چشم‌انداز صنعت پرداخت در سال ۹۹ را می‌خوانید.

شیوع ویروس کرونا بر صنایع مختلف مالی از جمله بانک‌ها، بیمه‌ ها و … تأثیرگذار بوده است. تأثیرات این بحران بر صنعت پرداخت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به این که تاکنون، مکانیزم پرداخت کارتی در مناسبات اقتصادی کشور جایگاه مثمرثمر، مهم و تعریف شده‌ای داشته است، بعد از کاهشی کوتاه مدت به دلیل کرونا و شرایطی مانند قرنطینه و تعطیلی برخی مراکز در نقاط مختلف کشور که این بیماری پیش آورد، صنعت پرداخت اگرچه با افت مقطعی رو به رو شد اما پس از آن دوباره با ارائه خدمات نوینی که شرکت های خدمات پرداخت داشتند وضعیت به سطح قبلی خود بازگشت و صنعت پرداخت از این ناحیه آسیب چندانی ندید.

با توجه به اعلام مراجع مالیاتی کشور مبنی بر الزام ۵۰ صنف به نصب کارتخوان فروشگاهی در سال جاری، شرکتهایPSP  با بازار جدیدی از مشتریان بالقوه در سال ۹۹ شده‌اند، آیا در شرکت پرداخت نوین برای جذب پذیرندگان جدید تمهیدی اندیشیده شده است؟

با توجه به نوسانات نرخ ارز و بقیه مسائل اقتصادی ممکن است هر یک از شرکت‌های خدمات پرداخت نیز با شرایط خاصی وارد این مقوله شوند. شرکت پرداخت نوین نیز در این خصوص برنامه‌های خاصی دارد از جمله دریافت درخواست پذیرندگان در وبسایت شرکت و هم‌چنین مذاکرات خوبی که شرکت با اصناف مختلف داشته است تا بتوانیم تجهیزات مورد نیاز را با بهترین شرایط در اختیارشان قرار دهیم.

 اخیراً شرکت پرداخت نوین در حوزه فرایندهای کارت اعتباری نیز فعال شده و این خدمت را نیز در سبد خدمات خود قرار داده است. دلایل روی ‌آوردن شرکت به این بخش از کسب و کار پرداخت چه بوده است؟

پیش‌نویس اولیه طرح از دو منظر برای ما حائز اهمیت بود؛ اول با هدف ایجاد مزیت رقابتی برای پرداخت‌نوین در برابر سایر رقبا و دوم؛ ورود به یک بازار جدید که فضای کار در آن را بسیار مناسب دیدیم. از آن جایی که مجموعه پرداخت‌نوین بجز خدمات پرداخت معمول، در حال ارائه خدمات دستگاه‌های خودپرداز به بانک اقتصاد نوین نیز هست، از منظر استراتژیک، ورود به بازار کارت اعتباری به ما کمک می‌کند تا اصطلاحاً همه‌ی تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذاریم و بعد از کارتخوان و خودپرداز به یک بازار جدید نیز ورود کنیم و سبد ارائه خدمات و محصولات خود را برای ارائه به مشتریان کامل‌تر کنیم و از سوی دیگر بتوانیم شرایط ارائه تخفیف‌های خاص برای مشتریان خود را مهیا کنیم.

جمع بندی شما از برنامه‌ها و اهداف پرداخت نوین در سال ۹۹ چیست؟

تمام تلاش خود را می‌کنیم که با مجموعه فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، جایگاه خود را در صنعت ارتقا دهیم. حضور در بین PSPهای برتر کشور در سال ۱۴۰۰ هدفی است که در مجموعه ما تعریف شده و همگی برای رسیدن به این چشم‌انداز در تلاش هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.