×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جزئیات نحوه تعیین تکلیف پرونده ذرت های دپویی بندر امیرآباد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: در موضوع رسوب زدایی کالاها از انبارهای اموال تملیکی، گمرکات و بنادر تعامل خوبی بین قوه مجریه و قوه قضاییه شکل گرفته است که با ورود رئیس جمهور و بازدید از انبارهای اموال تملیکی در بوشهر در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: همچنین با ورود و پیگیری که رئیس قوه قضاییه در تعیین تکلیف پرونده ها در مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی داشتند این تعامل موجب شد سال گذشته رشد ۵۰۰ درصدی در فروش کالاها داشته باشیم، همچنین توانستیم حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان کالا را تعیین تکلیف کنیم. در بحث کالاهای متروکه نیز رشد ۱۲۰۰ درصدی داشتیم که این مسئله نشانگر اتفاقات خوب صورت گرفته است.

وی در مورد محموله ذرت دپو شده در بندر امیرآباد استان مازندران، گفت: متاسفانه به جهت خلاء قانونی که در مقررات کنونی وجود دارد این ذرت ها اگر در بدو ورود هم به دلیل ماندگاری زیاد غیر منطبق اعلام شود به لحاظ مقررات فعلی دستگاه‌های اجرایی مسئول، همانند سازمان بنادر نمی توانند جلوی تخلیه آنها را بگیرند و مقررات قانونی در این خصوص وجود ندارد.

اجتهادی ادامه داد: محموله ذرت بندر امیرآباد ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ به سازمان اموال تملیکی به عنوان متروکه تحویل شد و سپس در فرآیند به عنوان کالای ضبطی به اموال تملیکی ارسال و بلافاصله در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ پس از اظهارنامه، اقدامات اجرایی برای تعیین تکلیف کالا که شامل استعلامات از دستگاه مختلف بود انجام و حکم حاکم شرع نیز گرفته شد و در نهایت مشخص شد قابلیت مصرف برای نهاده های دام و طیور را ندارد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: پس از مشخص شدن عدم سلامت ذرت های یاد شده، موضوع تبدیل این کالا به الکل که تنها روشی که برای تعیین تکلیف کالا وجود داشت مطرح شد و دادستان مجوز فروش و مصرف ثانویه را در تیر ماه ۱۴۰۱ صادر کرد و محموله در مزایده ۲۵۹ سازمان اموال تملیکی توسط یک شرکت خریداری، وجه دریافت و به خزانه واریز شد و در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ حواله خروج کالا صادر شد و در اختیار شرکت برنده مزایده قرار گرفت.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که رقیب شرکت برنده بودند شکایت‌هایی را در دستگاه های اجرایی با این مضمون که شرکت برنده مزایده، توان اینکه محموله را تبدیل به الکل کند را ندارد ثبت شد و به همین دلیل خواستار صدور دستور توقف و تحویل کالا و خروج کالا توسط این شرکت شد.

اجتهادی تصریح کرد: برای بررسی بیشتر، دستور توقف خروج محموله صادر شد اما بررسی‌ها منجر به رد شکایت شرکت مذکور شد و زمینه خروج کالا توسط خریدار فراهم شد و در حال حاضر این روند تسریع شده است و امیدواریم هرچه سریعتر به صورت کامل از بندر امیرآباد خارج شود.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره کالاهای اساسی مانده در گمرک و بنادر گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی کالای اساسی امکان متروکه شدن ندارند و باید فرایند ترخیص از مسیر قانونی انجام و در اختیار دستگاه ذیربط قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.