×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ آذر , ۱۴۰۴

اعضای هیأت‌مدیره بانک ملی ایران در جریان سفر به استان مرکزی و حضور در کارگروه تخصصی همایش ارزیابی عملکرد اداره امور شعب این استان، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اقتصادی استان، تقویت جذب منابع جاری، توسعه خدمات نوین و رعایت رفتار حرفه‌ای با مشتریان تأکید کردند.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد نجف‌زاده ضیاءالدین عضو هیأت‌مدیره بانک ملی ایران در همایش ارزیابی عملکرد اداره امور شعب استان مرکزی با قدردانی از عملکرد کارکنان استان و اشاره به رشد چشمگیر این استان در شاخص‌های عملکردی گفت: موفقیت واقعی بانک ملی تنها در اعداد و گزارش‌ها خلاصه نمی‌شود؛ رضایت مشتریان، وفاداری کارکنان و ارتقای برند بانک معیارهای اصلی پیشرفت است.

وی با اشاره به جهش عملکردی شعب بانک ملی استان مرکزی گفت: این استان که تا چند ماه پیش در رتبه بیست‌وهفتم قرار داشت، اکنون با تلاش مدیران و کارکنان شعب به جایگاهی رسیده که شایسته تقدیر بوده و این رشد سریع نشان می‌دهد ظرفیت‌های استان بسیار فراتر از گذشته است.


نجف‌زاده ضیاءالدین تأکید کرد: شاخص موفقیت تنها در عدد و گزارش خلاصه نمی‌شود و اگر مشتری احساس امنیت و آرامش کند، همه شاخص‌های مالی نیز بهبود خواهد یافت. 

وی افزود: موفقیت بانک ملی زمانی پایدار می‌شود که همه واحدها و کارکنان شعب در ساختن آینده بانک شریک باشند؛ هم‌افزایی، مسئولیت‌پذیری و همراهی تک‌تک همکاران می‌تواند آینده بانک ملی را تضمین کند.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ادامه داد: چنانچه ادارات منطقه‌ای، ستادی و کل در کنار هم قرار گیرند، ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای بانک ملی می‌تواند دوباره این سازمان را به قدرت برتر نظام بانکی تبدیل کند؛ همان جایگاهی که در گذشته داشته و امروز نیز شایسته آن است.

پیروزی: ظرفیت‌های کم‌نظیر استان مرکزی باید در سیاست‌های اعتباری بانک ملی فعال شود

عباس پیروزی عضو دیگر هیأت‌مدیره و معاون اعتباری بانک ملی ایران در بخش دیگری از این کارگروه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان مرکزی در حوزه صنعت و معدن گفت: این استان از نظر پتانسیل اقتصادی در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند سهم بیشتری در تأمین مالی و توسعه کسب ‌وکارهای بانک ملی داشته باشد.

پیروزی تصریح کرد: استان مرکزی با بیش از ۳۵ شهرک صنعتی و ۱۱۲ معدن فعال در حوزه‌های سنگ‌آهن و سنگ‌های تزئینی، ظرفیت اقتصادی کم‌نظیری دارد و انتظار می‌رود از این توان استفاده بیشتری در حوزه تأمین مالی و توسعه اعتبارات صورت گیرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته بانک‌ها معمولاً در حوزه‌هایی مانند پتروشیمی یا بیمه ورود جدی داشته‌اند، اما هیچ بانکی به‌صورت تخصصی وارد صنایع معدنی نشده است. این درحالیست که نیازهای این صنایع مشخص بوده و اگر خدمات و مدل‌های تأمین مالی مناسبی طراحی شود، بانک ملی می‌تواند نقش پیشرو در این حوزه داشته باشد.

عضو هیأت‌مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: بخش اعتباری شرکتی بانک ملی آمادگی دارد برای بررسی نیازهای صنایع استان جلسات متعددی را برگزار کند و این موضوع باید به‌عنوان یک محور اصلی در برنامه‌ریزی‌های استان دیده شود.

پیروزی با اشاره به اجرای دقیق و صحیح سیاست های اعتباری بانک ملی در سال جاری گفت: هیچ‌گونه محدودیت صفر و یکی در سیاست اعتباری سال آینده نخواهیم داشت و گزینه‌های متنوع‌تری برای نیازهای مختلف طراحی می‌شود.

وی درباره چگونگی ارایه گزارش‌های عملکردی به مدیران نیز خاطر نشان کرد: در گزارش‌دهی به مقامات و دستگاه‌ها نباید فقط به اعداد تسهیلات اعطایی اشاره شود، بلکه باید نحوه تأمین مالی و میزان اثرگذاری آن نیز ذکر و اعلام شود. این موضوع باعث شفافیت بیشتر و درک بهتر از نقش بانک در توسعه کشور بخصوص استان مرکزی خواهد شد.

قاسمی: همکاری کارکنان استان مرکزی الگوی شبکه بانکی است 

حسین قاسمی دیگر عضو هیأت‌مدیره بانک ملی ایران با قدردانی از تلاش کارکنان استان مرکزی گفت: همراهی و همکاری همکاران این استان در ارائه خدمات، رسیدگی به امور مشتریان و توجه به رفاه مردم، فراتر از بسیاری از بانک‌های دیگر بوده و شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به گزارش‌های عملکردی امور شعب استان مرکزی افزود: در بسیاری از استان‌ها از جمله استان مرکزی رقابت جدی میان شبکه بانکی وجود دارد و یکی از نقاط قوت بانک ملی در این رقابت، نحوه راهنمایی و هدایت مشتریان در استفاده از ابزارهای نوین و خدمات غیرحضوری است. باید ظرفیت بیشتری در این حوزه ایجاد شود تا همکاران بتوانند نقش یک مشاور مالی واقعی را برای مشتری ایفا کنند.

قاسمی ادامه داد: در بررسی‌های انجام‌شده، امروز سه مولفه اصلی رفتار بانک‌ها را شکل می‌دهد که شامل پایداری، سودآوری و توسعه کسب‌وکار است و این سه محور باید در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های شعب بانک ملی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: موفقیت بانک ملی نتیجه تلاش جمعی است و همراهی کارکنان استان مرکزی نشان داد که این هم‌افزایی می‌تواند الگوی سایر استان‌ها باشد.

محبوبی: استان مرکزی تا پایان سال باید به رتبه نخست شبکه بانک ملی برسد 

هادی محبوبی معاون امور شعب بانک ملی ایران نیز با قدردانی از عملکرد کارکنان استان مرکزی گفت: رتبه عملکردی این استان از ۲۷ با تلاش همکاران به رتبه پنجم کشور رسیده و باید با تمرکز بر جذب منابع جاری و حفظ مشتریان، تا پایان سال به رتبه نخست برسد.

وی افزود: سال جاری، سال سودآوری بانک ملی است و همه تلاش ما باید برای پاسخ به اعتماد مدیرعامل و تحقق اهداف سودآوری باشد. سودآوری از مسیرهای مختلف حاصل می‌شود، اما مهم‌ترین محور در سه ماه پایانی سال، جذب منابع جاری و حفظ منابع موجود است.

محبوبی با اشاره به ارایه محصولات جدید بانک گفت: محصولات جدید با هدف تقویت منابع طراحی شده و تلاش زیادی برای به اجرا درآمدن آن انجام شده است، اما تمرکز اصلی استان مرکزی باید بر جذب منابع جاری باشد.

محبوبی با تاکید بر اینکه رؤسای شعب، نقطه اتصال بانک با مشتری هستند، انظهار داشت: جذب و حفظ مشتری، بازدیدهای مستمر، شنیدن دقیق صحبت‌ها و انتقال آن‌ها به ستاد باید در اولویت باشد. چیدمان شعب، نظافت و ظاهر محیط نیز باید در شأن نام بانک ملی باشد.

وی با اشاره به بسته وصول مطالبات نیز گفت: بسته جدید مطالبات یک فرصت تاریخی برای شعب است. این بسته به‌گونه‌ای طراحی شده که دست شعب برای وصول مطالبات و تعیین تکلیف پرونده‌ها باز باشد.

معاون امور شعب بانک ملی با تأکید بر اهمیت رفتار حرفه‌ای با مشتریان افزود: خط قرمز ما رفتار با مشتری است و هیچ‌کس حق بی‌احترامی به همکاران یا مشتری را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب منابع، قدرت ارتباط‌گیری و ارائه خدمات، بسیار مهم است، خطاب به کارکنان بانک ملی در استان مرکزی ادامه داد: انتقادها و پیشنهادهای مشتریان را جدی بگیرید و برای جذب منابع جدید از هر ظرفیت ممکن استفاده کنید.



داریوش زراعت‌گر، مدیر امور شعب بانک ملی استان مرکزی نیز در این همایش با اشاره به ارتقای رتبه عملکردی این استان از ۲۹ به ۵ کشوری گفت: استان مرکزی در هشت‌ماهه نخست سال با ۹۱ هزار میلیارد ریال افزایش منابع، ۷ درصد کاهش مطالبات و رشد ۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات، عملکردی کم‌نظیر ثبت کرده است.

زراعت‌گر با قدردانی از حضور مدیرعامل بانک ملی در استان مرکزی و افتتاح شعبه جدید این بانک در ساوه گفت: این رویداد در تاریخ بانک ملی استان ثبت خواهد شد و موجب افزایش انگیزه همکاران شده است.

وی همچنین با اشاره به موفقیت بزرگ انتقال عملیات بانک آینده در کمتر از یک هفته، این دستاورد را نتیجه همدلی کارکنان و مدیریت توانمند بانک دانست.

در این نشست، زینب شهبازی رئیس اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک بانک ملی ایران نیز عملکرد امور شعب استان تا پایان آبان ماه را بررسی کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، رئیس حوزه امور شعب شمال اراک، رئیس حوزه امور شعب ساوه، رئیس شعبه ممتاز اراک، رئیس اداره شعبه خمین، دو بانکدار شعبه خمین و اراک و همچنین کارکنان شرکت تدارک، مباحث و پیشنهادات خود را در این همایش مطرح کردند.

پیروزی با اشاره به ظرفیت اعتباری مطلوب استان مرکزی گفت: ظرفیت اقتصادی استان بسیار بالاست و انتظار می‌رود در دوره‌های بعدی این سقف‌ها بر اساس عملکرد واقعی استان بازنگری شود. ظرفیت‌های تأمین مالی شامل سرمایه در گردش، ابزار تحلیلگر، اوراق گام و برات الکترونیک در بانک ملی فراهم است و مشتریان شعب استان مرکزی می‌توانند بیش از گذشته از این ابزارها استفاده کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.