×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ آذر , ۱۴۰۴

بهروز جعفرخانی، معاون اعتباری و بین‌الملل پست‌بانک ایران، در پودمان آموزشی اعتباری که با حضور مدیران و کارشناسان اعتباری در چابکسر برگزار شد، بر لزوم ارتقای دانش تخصصی و یکپارچگی رویه‌های اعتباری در شبکه بانک تأکید کرد.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از اداره کل روابط‌عمومی پست بانک ایران، این دوره سه‌روزه با هدف توانمندسازی کارشناسان اعتباری و افزایش دقت و انسجام در فرآیندهای بررسی، کنترل و نظارت بر پرونده‌های تسهیلاتی برگزار شد.

جعفرخانی با اشاره به اهمیت رعایت سیاست‌ها و ضوابط بانک مرکزی و اسناد بالادستی، گفت: اتخاذ رویکرد علمی و اجتناب از رفتارهای سلیقه‌ای، ضامن سلامت اعتباری بانک و حفظ حقوق مشتریان است.

بر اساس برنامه تنظیم‌شده، پودمان آموزشی از روز سه‌شنبه ۴ شهریور با محورهای «افتتاحیه»، «سیاست‌ها و ضوابط اعتباری»، «سرفصل‌های اعتباری»، «سامانه‌های تخصصی حوزه اعتباری»، و «نحوه گزارش‌گیری و تحلیل گزارشات» آغاز شد.

در ادامه، کارشناسان با الزامات مرتبط با رشد مقداری ترازنامه، رفع سوءاثر، اقدامات ارجاع، تحلیل عملکرد اعتباری شعب و سایر موارد عملیاتی آشنا شدند.

در روز چهارشنبه ۵ شهریور نیز موضوعاتی مانند «دستورالعمل‌های اعتباری داخلی»، «اعتبارات اسنادی داخلی»، «قانون جهش مسکن»، «قراردادهای ماده ۱۸»، «نکات مهم در جلوگیری از پرونده‌های قضایی اعتباری» و نیز «تسهیلات خرد غیرحضوری» ارائه شد‌‌.

روز پایانی این پودمان در پنج‌شنبه ۶ شهریور با تشریح «مقررات اجرایی سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه (بانک مرکزی)»، «تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط»، «سرفصل‌های اعتباری خاص»، و در نهایت «دستورالعمل پیگیری وصول مطالبات» ادامه خواهد یافت.

جعفرخانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی چالش‌های اعتباری در شبکه بانکی تصریح کرد: عدم توجه به شواهد و رفتارهای تخصصی، ورود به حوزه پرونده‌های اعتباری را سخت می‌کند. تصمیم‌گیری در این بخش نیازمند دانش، دقت و شناخت کامل قوانین است و باید از مداخلات غیرکارشناسی پرهیز کرد.

وی افزود: برخی از چالش‌هایی که منجر به توقف یا ایجاد مشکل در پرونده‌ها می‌شود، ناشی از عدم آشنایی کافی با دستورالعمل‌ها، شواهد مالی مشتریان و الزامات نظارتی است. توجه به جزئیات و تحلیل دقیق اطلاعات، کلید پیشگیری از مشکلات اعتباری است.

بر اساس این گزارش، پودمان سه روزه با هدف ارتقای دانش، افزایش هماهنگی بین واحدها و کمک به بهبود کیفیت بررسی پرونده‌های اعتباری برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.