×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علی نیکزاد عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی مجلس برای ساماندهی بازار مسکن، گفت: همزمان با تشکیل کمیسیون ها در مجلس هر دوشنبه جلسه هماهنگی بین هیات رئیسه و روسای کمیسیون های با هدف رفع مشکلات مردم برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت مورد توجه مجلس بحث معیشت، اقتصاد و دغدغه های مردم است، افزود: در خصوص بحث مسکن نیز مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن ورود داشته و با تعیین تکلیف تامین قیر رایگان از طریق هماهنگی با دولت و شورای نگهبان کارها را پیش بردند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طرح دو فوریتی ساماندهی بازار مسکن نیز با همکاری اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تدوین شده و اکنون در دست بررسی است، تصریح کرد: در تمامی بررسی های انجام شده عزم مجلس بر رفع هر چه سریع تر مشکلات اقتصادی کشور است.
وی با بیان اینکه طبق قانون مصوب مجلس حت عنوان اخذ مالیات از خانه های خالی هر کسی می تواند یک خانه فرعی و یک خانه اصلی داشته باشد، افزود: اگر مازاد بر این کسی خانه داشته باشد باید اجاره بدهد در همه جای دنیا هم به همین شکل است.
نیکزاد با تاکید بر اینکه قانون اخذ مالیات از خانه های خالی در گذشته نیز وجود داشته اما جریمه آن بازدارنده نبوده است، تصریح کرد: با بیشتر شدن مالیات از خانه های خالی که دولت و مجلس نیز با آن موافق بوده اند به طور حتم نگهداری خانه بدون سکنه دیگر سودی نخواهد داشت.
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه از مردم خواهش می کنیم خانه هایی که در اختیار دارند را برای اجاره به بازار عرضه کنند، تصریح کرد: در طرحی که کمیسیون عمران به مجلس ارایه کرده ارایه تسهیلات به انبوه سازان برای تولید انبوه واحد مسکونی دیده شده با این پیش شرط قانونی که ساخت وساز همراه با عرضه باشد در غیر این صورت باز هم شاهد احتکار خواهیم بود.
وی با اشاره به اظهارات معاون وزیر راه مبنی بر اینکه یک بانکی خصوصی دولتی ۱۰۰۰ واحد مسکونی را احتکار کرده، افزود: این ظلم است و با آرمان های انقلاب اسلامی همخوانی ندارد از این رو ما در کمیسیون عمران با تدوین و بررسی طرح های بسیار از جمله طرح مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر عایدات مسکن، مالیات بر معاملات مکرر، مالیات بر دارایی و مالیات بر خانه های لوکس به دنبال از بین بردن رانت ها هستیم.
نیکزاد با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا کسی مجاز به خرید و فروش مکرر واحد مسکونی نیست، تصریح کرد: در طرح مذکور گفته شده که هر سه سال یک بار افراد مجاز به خرید یا فروش مسکن هستند که این منطقی است زیرا مسکن به عنوان کالایی مصرفی بیش از این نیز مورد معامله قرار نمی گیرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه اولین نقل و انتقال پیمانکارهایی که تولید کننده انبوه مسکن هستند از مالیات معاف است، گفت: این مهم نیز در راستای تشویق انبوه سازان برای عرضه هر چه سریع تر واحدهای ساخته شده لحاظ شده است.
وی با بیان اینکه اکنون اقساط مسکن مهر که عدد قابل توجهی است به بانک مرکزی بر می گردد، تصریح کرد:در این طرح که در کمیسیون عمران مطرح شده لازم است از بانک مسکن نیز تشکر کنیم زیرا مقرر شد بندی در طرح لحاظ شود که اقساط وصولی مسکن مهر که باید به بانک مرکزی عودت داده شود به مدت ده سال دیگر تمهیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.