×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل ازمهر، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در دستور کار شورا قرار گرفت و محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در خصوص بهای خدمات حمل و نقل گفت: پس از بررسی‌های تخصصی افزایش حدود ۲۵ درصدی خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی را در کمیسیون تخصصی به تصویب رساندیم. بر این اساس بلیت مترو داخل شهری از ۱,۲۰۰ تومان به ۱,۵۰۰ تومان در سال ۹۹ افزایش خواهد یافت و بلیت تک سفره مترو نیز با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۱۷۰۰ در سال ۹۹ تغییر می‌کند. بلیت تک سفره هشتگرد که ۶۰ کیلومتر است ۵ هزار تومان تعیین شده و بلیت مترو فرودگاه امام (ره) به دلیل کم بودن تعداد مسافرانش همان ۹ هزار تومان باقی خواهد ماند همچنین برای اتوبوس و مینی بوس نیز افزایش ۲۵ درصدی پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت: کرایه‌های انواع تاکسی و سرویس مدرسه تا سقف ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

در جریان بررسی بهای خدمات حمل و نقل عمومی بهاره آروین با انتقاد از تعیین نرخ بلیت مترو هشتگرد گفت: پیش از این در خصوص ناایمن بودن مترو هشتگرد به شهردار تهران تذکر دادم که پاسخ داده شد مسئولیت سفر مترو هشتگرد با شهرداری نیست و به همین دلیل نرخ بلیتش را مشخص نکرده ایم، حالا چرا شورای شهر تهران می‌خواهد برای یک خط ناایمن قیمت بلیت تعیین کند و اینگونه ما به طور غیرمستقیم مسئولیت این خط را قبول کرده ایم.

او همچنین در مخالفت با افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه‌ها گفت: بر اساس قانون می‌توانیم بر اساس تورم اعلامی این نرخ را مشخص کنیم و چرا با یک عدد ثابت که شاید از میزان تورم سال آینده کمتر باشد نرخ‌ها را مشخص کنیم، ممکن است قیمت‌های جدید برای رانندگان صرف نکند.

علیخانی در پاسخ به آروین گفت: سال گذشته بر اساس نرخ تورم کرایه‌ها مشخص شد که رفت و بر گشت لایحه زیاد شد و در اجرا دچار مشکل شدیم و نهایتاً دولت سقف ۲۵ درصد را تعیین کرد بنابراین ما امسال برای پیشگیری از مشکلات این عدد را تعیین کردیم.

هاشمی خطاب به آروین گفت: مشکلات مترو هشتگرد در حال رفع شدن است و به زودی سیگنالینگ آن درست می‌شود.

در نهایت اعضای شورا به گزارش کمیسیون حمل و نقل در خصوص افزایش کرایه‌ها رأی مثبت دادند و این تبصره با ۱۶ رأی از ۱۹ رأی به تصویب رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.