
صابر عسکرپور رئیس هیات مدیره بانک مسکن در جلسه ارزیابی عملکرد نیمه نخست سال ۱۴۰۴ این بانک، بر لزوم تلاش هماهنگ شبکه بانک برای تحقق اهداف نیمه دوم سال جاری تاکید کرد و توسعه بازاریابی و فناوری بانک را در این امر مهم دانست.
به گزارش کیوسکخبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ عسکرپور بر لزوم برگزاری این جلسات و پیگیری موارد مطرح شده در آن پرداخت و گفت: فارغ از نوع ارزیابی و شاخصهای آن، باید از خود بپرسیم که آیا در تحقق اهداف شش ماهه اول سال موفق بودهایم؟ همه ما جزئی از مجموعهای واحد هستیم و نتایج عملکرد هر بخش، بر کل بانک اثرگذار است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و رشد نقدینگی، رویکرد بانک مرکزی در کنترل ترازنامه شبکه بانکی را مورد توجه قرار داد و افزود: ضروری است نقاط ضعف خود را شناسایی و منشأ آنها را پیدا کنیم. حتی اگر نیاز است که در محصولات و خدمات بانک بازنگری شود، باید این موضوع مورد بررسی جدی قرار گیرد.
رئیس هیات مدیره بانک مسکن با تأکید بر لزوم توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات و ایجاد سیستمهای یکپارچه در سطح شعب، اظهار داشت: در کنار این موضوع، با تقویت اداره کل بازاریابی و بانکداری شرکتی، میتوان اقدامات مؤثرتری در زمینه جذب منابع انجام داد.
وی ضمن تسریع بر روند وصول مطالبات بانک به عنوان یکی از اولویتهای مهم افزود: همچنین میانگین سرانه جذب منابع شعب نیز باید افزایش یابد و این مهم نیازمند تلاش مضاعف همکاران در سطح شبکه است.
عسکرپور همچنین به موضوع نرخ اضافه برداشت از بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مسکن در ماههای اخیر برای پیشبرد مأموریتهای خود در قالب نهضت ملی مسکن، ناچار به استفاده از منابع بانک مرکزی شده است؛ بنابراین باید فرهنگ بازاریابی در بانک به رویکردی هدفمند در جذب منابع و سپردهها تبدیل شود تا بتوانیم با تکیه بر ظرفیتها روند کاهشی اضافه برداشت را تسریع بخشیم.
وی افزود: جذب منابع از تمامی بازارها باید در فرآیند بازاریابی مورد توجه قرار گیرند و اقدامات در این زمینه بهصورت پیوسته پیگیری شود.
رئیس هیات مدیره در پایان ضمن تأکید بر تداوم برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد خاطرنشان کرد: این نشستها باید در مسیر افزایش بهرهوری و ارتقای نظاممند بانک ادامه یابد. امیدواریم با جذب منابع، رعایت بهداشت اعتباری، تلاش شبکه و ارتقای سیستمهای بانکی، بتوانیم در نیمه دوم سال به اهداف تعیینشده دست یابیم.
آقاملائی: هماندیشی و تعامل، کلید ارتقای عملکرد مدیریتهاست
جعفر آقاملایی عضو هیات مدیره بانک مسکن در این جلسه با تاکید بر هماندیشی و تعامل برای رسیدن به اهداف تاکید کرد و آن را کلید ارتقای عملکرد مدیریتهای شعب دانست.
عضو هیاتمدیره بانک ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران و کارکنان شبکه شعب و مدیریتهای شعب اظهار داشت: بانک مسکن متعلق به تمامی همکاران است و موفقیت سازمان حاصل تلاش و همکاری یکپارچه همه اعضای آن است.
وی افزود: هر میزان هماندیشی، تعامل و هماهنگی در سطوح مختلف افزایش یابد، تحقق اهداف بانک با سرعت و کیفیت بهتر و بیشتری انجام خواهد شد.
عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به اهمیت برگزاری حضوری نشستهای ارزیابی عملکرد گفت: این جلسات فرصتی ارزشمند برای بررسی دقیق عملکرد واحدها، تبادل تجربه میان مدیران و ارائه راهکارهای مؤثر در جهت بهبود و تسریع در تحقق اهداف بانک است.
آقاملایی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به جذب منابع پایدار و ارزانقیمت تصریح کرد: تمامی مدیریتهای شعب باید با شناسایی ظرفیتهای اقتصادی مناطق مختلف و تعامل سازنده با فعالان اقتصادی، در جهت توسعه روابط بانکی و تقویت منابع مالی گام بردارند.
عضو هیاتمدیره بانک مسکن در پایان خاطرنشان کرد: نگاه همه همکاران باید بر پایه ایجاد ارزش افزوده و تقویت توان تخصیص منابع باشد تا ضمن افزایش پایداری مالی، مسیر رشد و تعالی بانک بیش از پیش هموار شود.
فاضلیان: در مسیر تحقق اهداف؛ صادقانه سهم خود را ارزیابی کنیم
عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل در امور اعتباری بانک مسکن در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریتهای شعب بانک تاکید کرد: در مسیر تحقق اهداف تعیینشده، ضروری است هر یک از همکاران مجدّانه سهم و نقش خود را ارزیابی کرده و برای بهبود عملکرد گام بردارند.
سید محسن فاضلیان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات، دستیابی به جایگاهی شایسته برای مجموعه بانک است، اظهار داشت: بانک مسکن برای خود جایگاهی متصور است که رسیدن به آن نیازمند تلاش جمعی، همافزایی و عملکرد مؤثر تمامی واحدها و شعب است.
او در سخنان خود به عملکرد بانک در طرح نهضت ملی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای طرح تا کنون، قرارداد بیش از ۳۸۶ هزار واحد مسکونی به ارزش ۱۸۳ همت در این بانک امضا شده است که از این میزان، ۱۳۷ همت نیز به سازندگان پرداخت شده است.
معاون مدیرعامل در امور اعتباری با اشاره به عملکرد بانک در ششماهه نخست سال جاری گفت: در این مدت، هر مدیریت شعب در استانها و مناطق تهران با توجه به ظرفیتها و امکانات موجود توانسته بخشی از منابع مورد نظر را جذب کند؛ با این حال انتظار میرود شعب بانک با جدیت بیشتری در جذب منابع مالی تلاش کنند.
وی با تأکید بر توسعه بانکداری شرکتی، این حوزه را ظرفیتی ارزشمند برای تأمین منابع و تحقق مأموریتهای بانک دانست و افزود: بانکداری شرکتی میتواند نقش مؤثری در افزایش سهم بانک از بازار مالی کشور ایفا کند.
او همچنین با اشاره به سرمایه انسانی توانمند بانک گفت: کارکنان متخصص و باتجربه بانک مسکن شایسته دستیابی به بهترین نتایج هستند؛ مشروط بر آنکه استعداد و توان خود را در مسیر اهداف کلان بانک بهکار گیرند.
معاون مدیرعامل تصریح کرد: اگر همکاران با بهرهگیری از محصولات متنوع بانک و استفاده از تسهیلگریهای انجامشده، تلاش خود را در جهت ارتقای عملکرد مدیریتها متمرکز کنند، قطعاً نتایج مطلوبتری حاصل خواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تداوم تلاشها و همکاری همهجانبه، تا پایان سال بتوانیم منابع هدفگذاریشده را جذب و جایگاه بانک مسکن را در نظام بانکی کشور ارتقا دهیم.
بیدی: جذب مشتریان وفادار با خدمات گسترده و ارائه مزیت پایدار
احمد بیدی عضو هیات مدیره بانک مسکن در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریتهای شعب، بر لزوم اختصاصیسازی خدمات به مشتریان خاص باتوجه به صنایع مختلف در استانها تاکید کرد.
وی در حوزه بانکداری شرکتی گفت: باید در این حوزه، به مشتریان حقوقی خدمات بیشتری ارائه دهیم و به دنبال رهآورد نباشیم و در این زمینه باید با آسیب شناسی، مشکلات شناسایی و برطرف شوند.
عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه وجود مزیت پایدار موجب وفاداری مشتری به سازمان خواهد شد، بیان کرد: با ارائه مجموعهای از خدمات و مزیتهای پایدار به ماندگاری مشتریان در سازمان کمک کرد.
بیدی در مورد استفاده از ظرفیتهای شرکتهای زیرمجموعه بانک، اظهار داشت: ارائه خدمات متنوع توسط این شرکتها موجب افزایش زنجیره ارزش در بانک خواهد شد.
وی به بهرهوری در شعب اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست دولت در کاهش هزینهها، لزوم بازنگری در فعالیت برخی از شعب ناکارآمد ضروری است.
عضو هیات مدیره در خصوص دغدغههای مدیریتها مرتبط با فناوری گفت: موضوعات مربوط به حوزه فناوری به مرور در حال بهبود است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه و تعمیق و شکوفایی در این حوزه باشیم.
بیدی تاکید کرد: باتوجه به شرایط فعلی کشور و ناترازی در سطح شبکه بانکی به خصوص بانکهای دولتی، ارائه راهکارهای مناسب و خلاقانه برای تامین منابع جدید در جهت رفع ناترازی در تمامی سطوح نیروی انسانی، کسب و کار و فنآوری ضروری به نظر میرسد.
ترابی: ارزیابی روابط عمومی شعب و استانها و مناطق بانک مسکن بر اساس برنامه راهبردی
محمدحسن ترابی مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن در نشست ارزیابی عملکرد شش ماهه اول، از ارزیابی روابط عمومی استانها بر مبنای برنامه راهبردی تدوین شده خبر داد.
ترابی در این نشست، با بیان اینکه روابط عمومی از سال گذشته تلاش کرده است تا تمام قد در راستای اهداف بانک به ویژه جذب منابع و ارتقا برند و جایگاه بانک حرکت کند؛ گفت: بر همین اساس، شاخصهای ارزیابی روابط عمومیها براساس برنامه راهبردی تدوین شده است.
وی افزود: در شش ماهه نخست امسال، ارزیابی اقدامات و فعالیتهای روابط عمومی بانک بر مبنای همین شاخصها به صورت آزمایشی صورت گرفت و از نیمه دوم امسال، عملکرد همه مدیریتهای شعب در اهداف و برنامههای مختلف مرتبط با روابط عمومی سنجش خواهد شد.
مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن با اشاره به این مطلب که اقدامات روابط عمومیها با هدف جذب منابع پایدار و ارتقای جایگاه و برند بانک در ارزیابی استانها در نظر گرفته میشود، اظهار امیدواری کرد که روابط عمومی فعال و پویای بانک مسکن بیش از پیش به رسالت خود در پیشرفت بانک و نیل به جایگاه شایسته عمل خواهد کرد.