×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تامین اجتماعی دیجیتال، تغییری دیر هنگام یا تحولی سریع در ساز و کارها

مجید درویشی، مدیر کل تامین اجتماعی یزد

در قرنی زندگی می کنیم که گویی سرعت و سبقت در تحول نوآوریها در دستور کار کشورها، سازمانها و شرکت های برزگ و چند ملیتی قرار گرفته است، به موازات آن گویی آسیبها، تنشها، رقابتها و سیاست های مخرب و غلط نیز می رود تا جای خود را در این تحول شگرف پر کند، سیاستهایی همچون ابداع بد افزارها، هکرها، تسلیحات کشتار جمعی و تولد بیماری های ناشناخته و مرموز در راستای سود جویی بیشتر در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی.
با این مقدمه به یقین باید گفت سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان عظیم ترین و مهمترین صندوق بیمه های اجتماعی در ایران است که با ارکان نظام یافته خود و گردش مالی بالا و بر اساس آمار، بیش از نیمی از جمعیت ایران را به شکل مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش دارد.
و اما چالشی بزرگ و میهمانی ناخوانده از نوع همان آسیبهایی که ذکر شد با نام ویروس کووید ۱۹ یا همان بیماری کرونا ایران و ۵ قاره جهان را درگیر خود کرد و جهان در برابر واژه هایی قرار گرفت که پیش از این شاید با آنها تا حدی نا مانوس بود واژه هایی همچون پروتکل بهداشتی، تست پی سی آر، رعایت فاصله اجتماعی، کاهش ترددهای غیر ضرور، ویروس جهش یافته و غیره و سازمانی که هر روز بر حجم تعهداتش افزوده می شود و مراجعات مخاطبانش نیز افزون تر می شود.
چه باید کرد؟ تا کی باید میزبان این بیماری خطرناک که جان میلیون ها نفر را در جهان گرفته است باشیم و تا کی باید روش های سنتی ارائه خدمات را ادامه دهیم؟
بله راهی و گریزی نداریم جز کوچ اجباری و به نظر من خوشایند از خدمات حضوری به غیر حضوری، فرایندی که نه تنها عواید آن نصیب بخش بزرگی از کارکنان خواهد شد بلکه باعث رضایت مخاطبان و جامعه هدف و شرکای اجتماعی سازمان نیزخواهد شد.
به هر تقدیر این تحول بزرگ با قدرت هر چه تمام هر چند شاید با کمی تاخیر ولی با سرعتی بسیار خوب و با پیگیری های مدیران ارشد این سازمان در حال انجام است.
امیدواریم همگی در سازمان شاهد روزهایی باشیم که نه کووید ۱۹ بلکه هر بیماری ناشناخته و چالش جمعیتی و اجتماعی دیگری نتواند به راحتی این سازمان بین النسلی را عرصه تاخت و تاز خود ببیند.