×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، در این بازدید که روز سه‌شنبه ۲۰  خرداد ۹۹، با حضور  دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل، دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی و مهندس علیرضا مهری معاون فروش و توزیع ایرانسل و نیز دکتر ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، مدیران این معاونت و آقای مهندس رفیعی مدیرعامل شرکت صنایع مخابرات صاایران (صما) برگزار شد، گزارشی از توانمندی‌های خط تولید و مونتاژ شرکت؛ شامل سالن‌هایSMD ، سالن‌های تست و آزمایشگاه‌های محیطی و… شامل تجهیزات با قابلیت تولید و مونتاژ انواع بُردهای الکترونیکی چندلایه، توسط مدیرعامل صما ارائه شد.

در این بازدید، دکتر بیژن عباسی آرند ضمن تأکید بر حمایت ایرانسل برای استفاده از ظرفیت‌های بومی کشور، گفت: بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی از اولویت‌های ایرانسل است.

وی با اشاره به سابقه شرکت صنایع مخابرات ایران ادامه داد: صما از شرکت‌های با سابقه و توانمندی است که پیشینه و ظرفیت‌های قابل توجهی برای پیشبرد پروژه‌های حوزه ICT دارد.

وی افزود: پیرو همکاری‌های قبلی ایرانسل با شرکت صما، پس از این نیز حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی خط تولید گوشی‌های تلفن همراه بومی انجام می‌شود.

مدیرعامل ایرانسل همچنین درباره حمایت از تولید گوشی‌ تلفن همراه در داخل ایران گفت: کیفیت و قیمت تمام شده این گوشی‌ها از فاکتورهای مهمی است که تولید کننده داخلی باید به آن توجه کند و در اولویت قرار دهد، به نحوی که گوشی تلفن همراه تولید شده در داخل، توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشد.

در جریان این بازدید، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، ضمن تقدیر از زحمات تلاشگران شرکت صنایع مخابرات ایران، به زمینه‌های همکاری طرفین درخصوص تولید گوشی همراه هوشمند ایرانی اشاره و ابراز امیدواری کرد که پتانسیل موجود صما بتواند وزارت ارتباطات را در دستیابی به هدف در نظر گرفته شده برای تولید و ارائه گوشی هوشمند تولید داخل یاری کند.

هاشمی همچنین از آمادگی وزارت ارتباطات برای ایجاد پلتفرم فروش اقساطی، پرداخت تسهیلات حمایتی ارزان‌قیمت و تکمیل طرح رجیستری با بهره‌گیری از باندلینگ با کمک اپراتورهای مخابراتی، برای ایجاد ‌زمینۀ نفوذ مطلوب گوشی تلفن همراه هوشمند تولید داخل در بازار کشور خبر داد.

ایرانسل همچنین پیش از این، در دی ماه ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه‌ای را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، در راستای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل» با پست بانک امضا کرده بود.

بر اساس این تفاهم‌نامه که معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، مدیریت و نظارت اجرای آن را بر عهده دارد، با تشکیل یک صندوق ۲۰۰ میلیارد تومانی توسط پست بانک و بانک مرکزی، اعتبار لازم برای خرید قسطی گوشی تلفن همراه ایرانی از طریق اپراتورها، برای حمایت از تولید و عرضه گوشی تلفن همراه توسط تولیدکنندگان ایرانی  فراهم شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.