
قائم مقام مدیر حوزههای علمیه گفت: خوشبختانه بانک قرضالحسنه مهر ایران با عملکرد شفاف و اصولی خود، نشان داده که میتوان الگویی موفق برای شبکه بانکی کشور ارائه کرد.
به گزارش کیوسکخبر به نقل از پایگاه اطلاعرسانی قرضالحسنه، حجتالاسلام والمسلمین «احمد فرخفال» مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزههای علمیه در دیدار با دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران، با اشاره به جایگاه والای قرضالحسنه در آموزههای دینی گفت: گسترش این سنت حسنه، به معنای احیای روح اقتصاد اسلامی و تقویت آن است.
وی افزود: تعامل و همکاری میان بانک قرضالحسنه مهر ایران و حوزههای علمیه همواره فعال و سازنده بوده و نشانه موفقیت و اعتبار الگوی بانکداری قرضالحسنه در کشور است.
قائم مقام مدیر حوزههای علمیه با اشاره به عملکرد مثبت بانک قرضالحسنه مهر ایران، گفت: این بانک به صورت جهادی عمل میکند و به موجب خدمات آن، مردم بهروشنی آثار و برکات وام قرضالحسنه را در زندگی خود احساس کردهاند.
فرخفال در ادامه با اشاره به آسیبهای ناشی از برخی فعالیتهای نامتعارف در نظام بانکی گفت: خوشبختانه بانک قرضالحسنه مهر ایران با عملکرد شفاف و اصولی خود، نشان داده که میتوان الگویی موفق برای شبکه بانکی کشور ارائه کرد.
وی با اشاره به زندگی ساده، با عزت و قناعتمند طلاب اظهار داشت: در بسیاری از موارد، تسهیلات قرضالحسنه موجب گرهگشایی از مشکلات طلاب شده که جای تقدیر و سپاس فراوان دارد.
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزههای علمیه با تأکید بر اخلاص در عمل، گفت: دعای خیر طلاب حوزههای علمیه همراه این بانک است و تردیدی نیست کاری که با نیت پاک و درست انجام شود، پشتوانهای معنوی و ارزشی با خود خواهد داشت.
عملکرد درخشان بزرگترین بانک قرضالحسنه کشور
در ادامه این دیدار، دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با اشاره به خدمات بانک به طلاب، گفت: خوشبختانه توجه ویژه و حمایت حوزههای علمیه از طرحهای این بانک، موجب دلگرمی و توان مضاعف برای ادامه مسیر شده است.
وی با اشاره به عملکرد ۱۷ ساله بانک قرضالحسنه مهر ایران، گفت: در این مدت بانک توانسته از نظر رشد منابع به دستاوردهای بزرگی دست یابد و امروز، بهعنوان نخستین و بزرگترین بانک قرضالحسنه کشور عملکرد درخشانی از خود ارائه دهد.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران خاطرنشان ساخت: در حالیکه میانگین مطالبات معوق در نظام بانکی کشور به حدود ۱۲ درصد میرسد، این میزان در این بانک کمتر از یک درصد است که این موضوع نشاندهنده اعتبارسنجی دقیق و رعایت اصول اخلاقی از سوی مشتریان در بازپرداخت تسهیلات است.