مدیرعامل بانک دی در نشستی با حضور اعضای هیأتمدیره و رؤسای شعب تهران، دستاوردهای بانک در سال جاری و جهش عملیاتی آن را الگویی تمامعیار از بازسازی ساختار مالی و بازگشت به مسیر تعادل در نظام بانکی دانست.
به گزارش کیوسکخبر به نقل از روابطعمومی بانک دی، در این نشست که با هدف بررسی کارنامه عملکرد شعب تهران و با حضور مدیرعامل، اعضای هیأتمدیره، معاونان و مدیران ستادی، رؤسای مناطق و رؤسای شعب تهران برگزار شد، برات کریمی ضمن قدردانی از شفافسازی معاون تنظیمگری و نظارت بانک مرکزی درباره بانک دی گفت: پس از تعیین تکلیف بانک آینده، متأسفانه انتشار برخی خبرهای غیرکارشناسی در فضای رسانهای و شبکههای اجتماعی، منجر به ایجاد موجی هیجانی و غیرواقعبینانه درباره برخی از بانکها از جمله بانک دی شد؛ موضوعی که هجمهای علیه بانک، بدون در نظر گرفتن روند روبهرشد اخیر آن، ایجاد کرد.
وی افزود: در این فضای غبارآلود رسانهای، اظهارنظر قاطع معاون تنظیمگری و نظارت بانک مرکزی بهعنوان مرجع رسمی تصمیمگیری، درباره عملکرد بانک دی، علاوه بر بهبود فضای رسانهای، منجر به بازگشت اعتماد به نظام بانکی شد که جای قدردانی دارد.
کریمی با اشاره به دستاوردهای بانک دی در سال جاری و جهش عملیاتی بانک گفت: بانک دی در نیمسال نخست ۱۴۰۴، الگویی تمامعیار از بازسازی ساختار مالی و بازگشت به مسیر تعادل در نظام بانکی بود؛ موضوعی که بررسی شاخصهای کلیدی مالی نیز آن را تأیید میکند.
وی افزود: رشد ۲۰۸ درصدی سود خالص، حذف اضافهبرداشت ۲۵ همتی از بانک مرکزی، بهبود ۳۷ واحدی کفایت سرمایه، رشد چشمگیر درآمدها، بازگشت بانک به مدار سودآوری عملیاتی و رشد ۵۰ درصدی ارزش سهام در مدتی کوتاه، تنها بخشی از دستاوردهایی است که کارشناسان اقتصادی و نظام بانکی را به تحسین عملکرد بانک واداشته است.
مدیرعامل بانک دی تأکید کرد: تحول در بانک دی تنها در اعداد و ترازنامه خلاصه نمیشود، بلکه نشانهای از بازگشت اعتماد، شفافیت مدیریتی و امید به آیندهای پایدارتر در نظام بانکی کشور است.
کریمی در پایان، ضمن قدردانی از عملکرد تمامی همکاران، بهویژه همکاران شعب در تحقق اهداف بانک گفت: استمرار سودآوری عملیاتی بانک، منوط به تمرکز شعب در ارائه خدمات تعهدی و کسب درآمدهای کارمزدی است. شعب باید با رصد دقیق نیازهای مشتریان، ارائه خدمات متناسب با شرایط بازار و استفاده از ظرفیتهای محلی، زمینه افزایش درآمدهای پایدار را فراهم کنند.
در ادامه نشست امجد خضری، نایبرئیس هیأتمدیره بانک دی، با اشاره به لزوم توجه به برنامهمحوری و التزام به اهداف گفت: استمرار موفقیتهای بهدستآمده در گروی التزام به اهداف استراتژیک کلان و برنامههای میانبخشی است.
وی افزود: رشد و جهش فعلی بانک، نتیجه تلاش جمعی و همدلی همکاران است که در نهایت موجب رضایتمندی مشتریان از عملکرد بانک شده است. خضری کارنامه عملکردی شعب را چراغ راهی برای حرکت هدفمند دانست و تصریح کرد: رؤسای شعب باید بهصورت روزانه کارنامه عملکردی خود را با همکاران تحلیل و آسیبشناسی کرده و برای تحقق اهداف برنامهریزی کنند. ستاد نیز بهطور کامل در مسیر رفع موانع و پشتیبانی از شعب قرار دارد.
در ادامه علی اولیایی، عضو هیأتمدیره بانک دی نیز عملکرد ماههای اخیر بانک را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگرچه عملکرد بانک طی سال جاری بهزعم کارشناسان اقتصادی چشمگیر بوده است، اما همچنان نیازمند بهبود برخی فرایندها برای تسریع در امور هستیم. وی با اشاره به بهبود شاخصهای عملیاتی و رشد منابع اظهار کرد: رویکرد بانک در جذب منابع، بهبود ترکیب منابع به نفع منابع ارزانقیمت است تا ساختار هزینهای بانک بهینه شود.
اولیایی ادامه داد: ورود جریان نقدی باید از طریق توسعه درگاههای بانکی، ارائه خدمات اعتباری متنوع و افزایش درآمدهای کارمزدی مشاع و غیرمشاع محقق شود. همچنین، پرستاری از مشتریان خوشنام و وفادار باید در دستور کار شعب قرار گیرد و وضعیت شکاف هزینهها و درآمدها بهصورت مستمر پایش شود.
وی تأکید کرد: تمرکز اصلی باید بر موازنه هزینه و درآمد و تراز شدن سود و زیان باشد. ایستایی در مسیر توسعه پذیرفتنی نیست و حرکت مستمر در جهت ارتقای بهرهوری و کارایی، کلید موفقیت آینده بانک خواهد بود. عضو هیأتمدیره بانک دی در پایان افزود: توسعه دامنه خدمات بانک به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، از اولویتهای مهم بانک دی است. غیرحضوری شدن ارائه تسهیلات خرد گامی مثبت در تسهیل امور بانکی خانواده معزز شهدا و ایثارگران است و امیدواریم پرداخت غیرحضوری تسهیلات بالای ۵۰ میلیون تومان نیز بهزودی عملیاتی شود.








