×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

اولین جلسه از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی نمایندگان علمی صنعت بیمه با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، معاونین و مدیران پژوهشکده و نمایندگان واحد پژوهش، آموزش و تحقیق و توسعه شرکت‌های بیمه عصر روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در پژوهشکده بیمه برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، با هدف پوشش نیازهای پژوهشی شرکت‌های بیمه از طریق انجام پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی و در راستای تعامل نهادهای پژوهشی با صنعت بیمه و تقاضا محور کردن پژوهش‌های بیمه‌ای، اولین جلسه از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی فعالان حوزه آموزش و پژوهش صنعت بیمه به میزبانی پژوهشکده بیمه برگزار شد.
دکتر محمدمهدی عسگری در ابتدای این نشست و پس از معرفی معاونین و مدیران پژوهشکده بیمه، با اشاره به تعابیر مختلف از پژوهشکده بیمه به عنوان قوه عاقله و مرکز تحقیق و توسعه صنعت بیمه و اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی بیمه مبنی بر واگذاری وظیفه آموزش مدیران صنعت به پژوهشکده بیمه، بر ضرورت ارتباط نزدیک نمایندگان علمی شرکت‌ها با پژوهشکده بیمه، آگاهی از نیازهای پژوهشی صنعت و لزوم انطباق تحقیقات با نیازهای صنعت تاکید کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به انتشار سالانه بیش از ۳۰ عنوان کتاب توسط پژوهشکده بیمه، نگارش و ترجمه کتب و مقالات را یکی از حوزه‌های همکاری پژوهشکده بیمه و صنعت دانست و آمادگی پژوهشکده بیمه در راستای حمایت همه‌جانبه از تولید، ترجمه و نشر آثار علمی در حوزه صنعت بیمه را اعلام کرد.
دکتر عسگری، هدف از برگزاری این نشست را شناسایی اولویت‌های پژوهشی و نیازهای آموزشی صنعت بیمه عنوان کرد و افزود؛ برپایی چنین نشست‌هایی در طراحی مواد آموزشی متناسب با نیاز صنعت، برگزاری کارگاه و وبینار آموزشی، انجام پژوهش‌های مشترک، برگزاری دوره‌های فرصت مطالعاتی و انعقاد تفاهم‌ناهم با موسسات بین‌المللی و شناسایی و رفع آسیب‌ها و مسائل موجود در زمینه آزمون‌های صنعت بیمه مفید و موثر خواهد بود.
وی همچنین از برگزاری اولین دوره DBA با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در پاییز سال آینده خبر داد و با اشاره به سفر اخیر هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه به امارات متحده عربی و امضای تفاهم‌نامه با آکادمی حرفه‌ای جهانی کینگز متخصص در حوزه بیمه و مدیریت ریسک و مرکز خدمات آموزشی لجند متخصص در حوزه مالی و حسابداری بیمه افزود؛ گسترش ارتباطات پژوهشکده بیمه با صنعت می تواند در تقویت روابط بین‌المللی صنعت و پژوهشکده بیمه با موسسات و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی فعال در حوزه بیمه و مالی رایج، تکافل، بیمه و مالی اسلامی موثر باشد.
در ادامه این نشست نیز نمایندگان علمی شرکت‌های بیمه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در سه محور شامل چارچوب‌ها و فرایندهای همکاری صنعت و پژوهشکده بیمه، زمینه‌های همکاری و محصولات قابل ارائه، موضوعات و محورهای همکاری مشترک تبیین کردند و در خصوص اولویت‌های پژوهشی، برگزاری طرح‌های پژوهشی کنسرسیومی به منظور تامین دغدغه‌ها و نیازهای مشترک شرکت‌های بیمه، برگزاری دوره‌های آموزشی داخلی و بین‌المللی مورد نیاز صنعت، محصولات جدید قابل عرضه و زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت هم‌اندیشی و تبادل نظر شد. همچنین مقرر شد جلسات به صورت ماهانه و بر حسب نیار برگزار گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.