×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۴ آبان , ۱۴۰۴

سرویس جدید پرداخت با «NFC» در اپلیکیشن آپ، همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (اینوکس) کیش با حضور دکتر سید محمدمهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر، سعید ذوالقدریها، مدیرعامل اپلیکیشن آپ و جمعی از اعضای هیات‌مدیره و مدیران ارشد شاپرک، بانک شهر و آسان پرداخت رونمایی شد. این سرویس که با نام «کهربا» نیز شناخته می‌شود، امکان پرداخت حضوری بدون نیاز به کارت را برای کاربران فراهم می‌کند. تنها کافی است کاربر یک بار کارت بانکی خود را در اپلیکیشن آپ تعریف کرده و هنگام خرید، گوشی خود را به دستگاه کارتخوان نزدیک کند تا پرداخت به‌صورت آنی انجام شود.

کیوسک‌خبر ـ سرویس «کهربا» با همکاری مشترک آپ و بانک شهر راه‌اندازی شده و در حال حاضر بر روی آخرین نسخه اپلیکیشن آپ که ویژه نمایشگاه کیش اینوکس ارائه شده، قابل استفاده است. در این مرحله، تنها کاربران بانک شهر می‌توانند از این سرویس استفاده کنند اما به‌زودی این قابلیت برای تمام کاربران اپلیکیشن آپ و سایر بانک‌ها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

«کهربا»؛ نسل نوین پرداخت بدون کارت در ایران
سعید ذوالقدریها، مدیرعامل اپلیکیشن آپ ضمن خوش‌آمدگویی به حضار در مراسم رونمایی از سرویس «کهربا» گفت:« یکی از سرویس‌های نوین پرداخت که سال‌ها در کشور برای راه‌اندازی آن برنامه‌ریزی عملیاتی انجام شده بود اما هیچ‌گاه جایگاه واقعی خود را میان کاربران پیدا نکرد، سرویس NFC است. لذا دوست دارم نام این سرویس را در اپلیکیشن آپ، کهربای نوین یا کهربای دو بگذارم، چرا که آن چیزی که امروز با همکاری مشترک آسان‌ پرداخت، بانک شهر و شاپرک عملیاتی شده، مبتنی بر ساده‌ترین تجربه کاربری و آخرین فناوری پرداخت NFC در دنیاست. از منظر تجربه کاربری، این شیوه پرداخت جذاب‌تر و ساده‌تر از استفاده از کارت بانکی فیزیکی است و با توجه به ضریب نفوذ بالای اپلیکیشن آپ میان کاربران، انتظار داریم این سرویس با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شود.»

او افزود:« بیش از ۲۵ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۱۰ میلیون تراکنش موفق روزانه در ماه گذشته، نشان‌دهنده‌ی اعتماد مردم به خدمات پرداخت اپلیکیشن آپ است. همین اعتماد، پشتوانه‌ی بزرگی برای موفقیت سرویس‌های پرداخت جدیدی مانند کهربا به شمار می‌رود و می‌تواند مسیر گسترش پرداخت‌های هوشمند در کشور را هموارتر کند.»

ذوالقدریها همچنین با اشاره به حمایت‌های بانک مرکزی، شاپرک و کاشف و تلاش‌های مشترک بانک شهر و اپلیکیشن آپ اظهار داشت:« برنامه داریم در آینده نزدیک این تجربه نوین و فناوری روز دنیا را به‌صورت گسترده در اختیار مردم قرار دهیم. این شیوه پرداخت نه‌تنها از نظر امنیت و سهولت کاربر عملکرد بهتری دارد، بلکه در مدیریت هزینه‌های صدور کارت‌های بانکی نیز به شکل قابل‌توجهی موثرتر است. هدف ما این است که پرداخت بدون کارت و بدون تماس، به یک رفتار روزمره در زندگی مالی مردم تبدیل شود.»

همچنین یزدان سیف، عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و توسعه بازار بانک شهر ضمن اظهار خشنودی از رونمایی سرویس «پرداخت NFC»، اظهار داشت:« امید داریم نهادهای نظارتی و رگولاتورها در حوزه بانکی، با تبیین دقیق نقش بانک‌ها و نظام‌های پرداخت، زمینه‌ای فراهم کنند که فرآیندهای نوآورانه با سرعت و شفافیت بیشتری پیش برود. تجربه ما در پروژه کارت هدیه دیجیتال بانک شهر نشان داد که برخی ابهامات و پرسش‌ها می‌تواند روند اجرا را دچار اختلال کند؛ موضوعی که ممکن است در پروژه کهربا نیز رخ دهد. امیدواریم با همراهی مدیران بانک مرکزی و شاپرک، مسیر توسعه و ارتقای بهره‌وری ملی با انسجام و کارآمدی بیشتری طی شود.»

تجربه‌ای نو از مدیریت همزمان چند کارت و پرداخت بدون رمز

پیام بوذری، معاون توسعه کسب‌وکار آسان پرداخت، درباره سرویس «کهربا» توضیح داد: «فناوری‌های نوین پرداخت مانند NFC و کیف‌پول‌های دیجیتال، قابلیت ذخیره‌سازی چند کارت بانکی در یک دستگاه را ممکن کرده‌اند. این مدل علاوه بر امنیت بالا، تجربه کاربری ساده‌تری ایجاد می‌کند؛ کاربر می‌تواند بر اساس نوع خرید، کارت دلخواه خود را انتخاب کرده و بدون نیاز به حمل کارت‌های متعدد، تنها با باز کردن قفل گوشی خود، پرداخت را انجام دهد. این موضوع ریسک گم‌شدن کارت و سرقت اطلاعات را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.»

او با اشاره به ضریب نفوذ بالای آپ به عنوان بزرگترین اپلیکیشن فین‌تکی کشور در میان کاربران اضافه کرد:«ما در آپ همواره به دنبال نوآوری، توسعه و ارتقای دسترسی‌پذیری خدمات صنعت فین‌تک برای عموم جامعه هستیم. این فناوری باعث افزایش سرعت انجام تراکنش‌های پرداخت می‌شود و طبیعتا کاهش زمان عملیاتی، کوتاه شدن صف‌ها در فروشگاه‌ها و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در واحدهای خدماتی را به دنبال خواهد داشت. در مطالعات مختلف، از جمله تحقیقات شرکت‌های مشاوره‌ای معتبر مانند McKinsey و PwC ، تاثیر زمان پرداخت بر تجربه مشتری مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه‌ی مطالعات فوق نشان می‌دهد که کاهش هر ثانیه در زمان پردازش پرداخت، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی تجربه مشتری را افزایش دهد؛ به‌طوری‌که در برخی مطالعات، این میزان تا ۷٪ افزایش رضایت مشتریان را به همراه داشته است.»

همراهی تکنولوژی با مسئولیت اجتماعی

آپ با همراهی بانک شهر، رونمایی از این سرویس را با یک اقدام ارزشمند اجتماعی همراه کرد. در راستای مسئولیت اجتماعی و به مناسبت هفته مهربانی، از بازدیدکنندگان آپ در غرفه بانک شهر نمایشگاه دعوت شد تا با پرداخت تنها ۱۰هزار تومان از طریق سرویس «کهربا» به خیریه «کلبه مهربانی» و حمایت از نیازمندان بپیوندند. در این طرح، بازدیدکنندگان در ازای کمک خود، ۲۰برابر مبلغ پرداختی را به صورت کارت هدیه مجازی بانک شهر در اپلیکیشن آپ دریافت می‌کردند؛ اقدامی که هم به گسترش فرهنگ نیکوکاری کمک کرد و هم تجربه‌ای ملموس و به‌روز از قدرت سرویس‌های نوین پرداخت را در اختیار آن‌ها گذاشت.

تفاوت پرداخت «NFC» با شیوه‌های سنتی

فن‌آوری «NFC» امکان تبادل اطلاعات در فاصله کمتر از ۴سانتی‌متر را فراهم می‌کند. در این روش نیازی به وارد کردن رمز یا کشیدن کارت نیست و پرداخت در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود. این تکنولوژی بر پایه استاندارد بین‌المللی EMV طراحی شده و امنیتی فراتر از کارت‌های مغناطیسی سنتی ایجاد می‌کند؛ چراکه اطلاعات کارت فیزیکی در معرض دستگاه‌های کپی قرار نمی‌گیرد و احتمال کلاهبرداری به حداقل می‌رسد. کاربران تنها با نزدیک کردن موبایلی که اپلیکیشن آپ روی آن نصب و به‌روزرسانی شده است، می‌توانند پرداخت امن و سریع داشته باشند.

با رونمایی از «کهربا»، اپلیکیشن آپ گامی دیگر به سوی آینده‌ای نوین در پرداخت‌های دیجیتال برداشت؛ آینده‌ای که در آن پرداخت‌ها با تایید هویت‌های نوین بایومتریک (اثر انگشت، تشخیص چهره و اسکن شبکیه)، بدون تماس (Contactless) و بر بستر فن‌آوری‌های نوین مانند بلاک‌چین انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.