×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۷ آبان , ۱۴۰۴

بیمه مرکزی، آمار شکایات صنعت بیمه در هفت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ را منتشر کرد.

به گزارش کیوسک‌خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، طبق آمار اعلام شده، از مجموع ۱۱هزار و ۵۷۹ شکایت ثبت شده در رشته‌های مختلف بیمه، تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۴ شکایت مختومه شده و ۱۱۷۵ مورد همچنان در حال رسیدگی است.

براساس این گزارش، رشته بیمه شخص ثالث با ۵۲۲۳ شکایت ثبت شده در صدر قرار دارد که از این تعداد، ۴۷۱۷ شکایت رسیدگی و مختومه شده و ۵۰۶ مورد در حال رسیدگی است.

پس از آن، رشته بیمه درمان با ۲۹۴۸ شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان ۲۵۹۵ شکایت مختومه و ۳۵۳ شکایت در حال بررسی است.

رشته بدنه اتومبیل نیز با ۱۲۹۹ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۱۲۱۲ فقره رسیدگی و مختومه شده و ۸۷ مورد دیگر در حال رسیدگی است.

این گزارش می‌افزاید، کمترین شکایات در رشته‌های بدنه کشتی (۳ مورد)، اعتبار (۹ مورد) و حوادث طبیعی ساختمان (۱۷مورد) ثبت شده است.

لازم به‌ ذکر است، از مجموع ۱۱۵۷۹ شکایات ثبت شده از شرکت‌های بیمه، تعداد ۷۲۱ مورد مربوط به عملکرد نمایندگان، کارگزاران و ارزیابان خسارت شرکت‌های بیمه بوده که تعداد ۵۴۵ مورد مختومه و ۱۷۶ مورد در حال رسیدگی است. اضافه می نماید تعداد ۵۵۶ مورد از شکایت مذکور مربوط به عملکردِ نمایندگان شرکت‌های بیمه بوده است.

گفتنی است آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریت‌های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمه‌گذاران منتشر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.